3216
Sök

innehållet i Biltemas Hobbyfärg?

383 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Jag ska köpa rostskyddsprimer men den får ej målas över med färg som innehåller:aceton, cellulosa eller polyuretan.  Jag har köpt den mattsvarta hobbyfärgen från biltema redan men de finns ingen innehållsförtäckning... hmm
Nån som vet..smile?

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
4 augusti 2007
Prova på en plåtbit först?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

383 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Manne skrev:
Prova på en plåtbit först?

kan jag iof göra.. men hur blir resultatet typ om de är fel...alternativt rätt?
Lättare å fråga folket på biltema kanske, om dom inte är lika okunniga som dagens bensinmackars personal tongue

What I want in a guy...
and hell in his eyes.

761 Inlägg
4 augusti 2007
Ska nog va lungt, finns ju syntetisk förtunning och cellulosa förtunning som används till lackering.. Man ska aldrig blanda dom för då reser färgen som du lägger ovanpå. Tror dock att färg med cellulosaförtuning är väldigt ovanligt då jag inte sett det på länge.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

761 Inlägg
4 augusti 2007
Aceton och polyuretan är så gott som uteslutet.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

383 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Markus_MR2 skrev:
Aceton och polyuretan är så gott som uteslutet.

Tack för den infon=)!!

What I want in a guy...
and hell in his eyes.

Skogenracing.com
309 Inlägg
5 augusti 2007
Biltemas färger ska man passa sig för. Har man otur så är den som vatten sad
Sen har vi det här med att man inte kan kombinera den med andra fabrikat, använde deras primer för ett tag sedan tex. Lackade sedan över med blanksvart av ett annat fabrikat. Resultatet blev inte blanksvart, utan typ matt frostat vitt sad
Visst är färgen billig, men man får det man betalar för.

------> www.skogenracing.com <------

100 Inlägg
5 augusti 2007
dom här kanske vet om det går http://lackering.forum24.se/lackering-post-429.html

det där med vatten fick en kompis erfara då han hadde polerat massa grejer i motorutrymmet och sedan skulle klarlacka efter några dar hadde det börjat rosta han va inte så glad på biltema

i bland spöar jag mig själv för ingen annan vågar

383 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
ekkin skrev:
Sen har vi det här med att man inte kan kombinera den med andra fabrikat, använde deras primer för ett tag sedan tex. Lackade sedan över med blanksvart av ett annat fabrikat. Resultatet blev inte blanksvart, utan typ matt frostat vitt sad

jag har tänkt mej biltemas primer och färg iaf så..sen har jag inte världens bästa skick på bilen heller..vill mest bara bli av me några centimeter små saker.... märks nog inte så väl vad jag gjort på min mattsvarta bil iaf=)

What I want in a guy...
and hell in his eyes.

411 Inlägg
19 augusti 2013
går visst att blanda, har använt biltema med auto-k färg och det har funkat för mig iaf

9 Inlägg
19 augusti 2013
Kolla in dipyourcar.se finns mycke o billig färg där med jag hade biltemas färg på vissa dellar innan vissa blev sol blecka under 1års tid o andra ställen blev skit så att jag fick slippa ner allt engång till o köpa riktig lack min bil e dipad o jag e riktigt nöjd svårare för stenar att slå sig igenom färgen

KHRacing
19 augusti 2013
ekkin skrev:

O där gjorde du ett misstag som alla borde ha lärt sig & det var inte överhuvudtaget BILTEMA´s fel.

MAN BLANDAR ALDRIG FÄRGER FRÅN OLIKA TILLVERKARE smile

OUTLAW1
19 augusti 2013
granne667 skrev:
dom här kanske vet om det går http://lackering.forum24.se/lackering-post-429.html

det där med vatten fick en kompis erfara då han hadde polerat massa grejer i motorutrymmet och sedan skulle klarlacka efter några dar hadde det börjat rosta han va inte så glad på biltema

kan väl bero på att klarlacken stängt inne fukt som gjorde att det började rosta...

Sök