2829
Sök

Bas Märke? GAS lr MDS

Volvo ägare
253 Inlägg
8 augusti 2007
SkyNard skrev:
Hm GAS är ganska bra prylar men enligt mig så är dom på tok för tungdrivna! Så typ MDS basarna spelar bättre eftersom dom inte behöver lika mycket kräm från steget

//SkyNard

Gas nya serie skulle enligt Brl vara mycket lättdrivna:)

1 131 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Blev till slut ett Rockford Fosgate monoslutsteg på 175 wrms 4 ohm och en billig baslåda från mds med dubbla 12". Så får se hur länge detta håller:)

7 Inlägg
8 augusti 2007
Jag kan rekomendera GAS 123pro. Hade 2 st i en sluten låda och dom mullrade på fint. Jag drev dom bryggade med ett gas silver 2001 steg och det räckte till. fas hållbarheten är inte så bra iofs, dom håller inte när man slinter med skruvmejseln å sätter den i gummiupphängningen hehe (klantade mig på båda basarna och nu står lådan i källaren) skruvmejseln fick sig iallafall sig en flygtur.

SQ
1 343 Inlägg
8 augusti 2007
va sägs som ett steg från audison och en bas från focal, och sen en alpine f1 dvd spelar? då är man uppe i över 100 tusen. haha.. men skämt å sido.. skulle tagit mds föra gas..

Ljudnörd!

76 Inlägg
8 augusti 2007
jag hade nog satsat på mds, hade en fanatic 10"bas innan spelade på riktigt bra måste jag säga köpte basen separat för runt 600 kronor och byggde lådan själv så slutpriset blev bara 800kr! men sen gick jag över till en ground zero 12a istället spelar ju klart bättre men så myckt dyrare...

11 Inlägg
10 oktober 2007
har testat en del carpower o det e riktigt bra.. Ska själv sätta in 6 el 8 st  sonic 10" i bussen som ska stå elmia i vår..big_smile

Djuren är skogens konung!!...

2 600 Inlägg
10 oktober 2007
loffe007 skrev:
PROSON big_smile jävligt mycket ljud för jävligt liten peng. kör med mina dubbla 12or från dom och dom låter bara bättre för var dag som går. har ahaft dom i säkert 1,5 år snart och det är då en investering som jag varriktigt nöjjd med. kostar väl kring 300spänn styck på fynda.se smile

ja dom funka nog bra proson är ett underskattat märke kör en proson hemmabio bas fast den kostade ju 2500 kr men den dunka jäkligt bra smile så jag tro deras bil basar är bra me även om man råka spränga den så kostar det ju inte många kr att ersetta den tongue men över till ämnent så tro jag på mds ha sj ett par 6/9 or gp 360 tro jag dom heter dom ska vara bättre än fenatci eller hur det stavas nu igen tongue enligt säljaren sj. och dom va till och me billigare.

gör som jag kör gubba racer=)

1 435 Inlägg
10 oktober 2007
Decibel skrev:
Jodå, Carpower är söta saker, helt okej prylar.

Edit:
Ett test vi gjorde för drygt ett år sedan bevisade att Biltemas basar håller bättre än MDS.
Se film o bilder -> www.speakerfuckers.com
Biltemabasen tålde mycket mycket mer pisk.

Tråkigt att länken inte fungerar, skulle vara kul å se smile

Beroende av billjud
151 Inlägg
10 oktober 2007
Skulle inte vilja ha varken MDS eller GAS, skulle hellre tänka om lite och kolla på lite andra märken i samma prisklass.
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

30 Inlägg
12 oktober 2007
enligt mej är nog gas de märke som är mest prisvärt av alla märken. gas metal två 12" för 1000 kr både håller och spelar fruktansvärt bra med rätt steg. spelar mer bas för sitt pris än några andra 12" skulle jag gissa på. men de är ju en smaksak

121 Inlägg
12 oktober 2007
Prova Proson istället och satsa mer pengar på ett bra steg. Kör själv med 2x12 i min Opel och de spelar ljuvligt för de få pengar de kostar. Inga spelar högst högtalare men jag har lyckats få en djup bas ur mina efter mycket test av olika lådor.

Att komma två är att förlora!

Sir Real
390 Inlägg
12 oktober 2007
hade gas 12*2 i min förra bil å va mkt nöjd kommer att köpa gas igen riktigt bra bas för lite pengar smile

tokfrans
982 Inlägg
12 oktober 2007
k1mm0 heter jag!! inte kimm0 sad

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 oktober 2007
GAS ALPHA1600M Monoblock 500Rms i 2ohm 1995:-
JBL GTO1202D 1298:-
Infinity REF1250W 1298:-
GAS 123PRO 1298:-

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Muttley
12 oktober 2007
mds hade jag kört på har haft de i alla mina bilar och de har fungerat perfekt.
och ja de var bättre än gas för att några vänner har de i sina bilar och de lät inte bättre än de sakerna jag hade i min bil

kommer att köpa mds till volvon med.

Smålänning
7 887 Inlägg
12 oktober 2007
Testade två GAS 12" i org. låda i min bil, och det basade sämre än en aktiv 8" pioneerbaslåda, visseligen bandpass, men ändå enkel 8"...

JULA:s basar ska visst vara väldigt bra till priset. Likaså Boschmann (clas ohlson)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 123 Inlägg
12 oktober 2007
twin_cam skrev:
Testade två GAS 12" i org. låda i min bil, och det basade sämre än en aktiv 8" pioneerbaslåda, visseligen bandpass, men ändå enkel 8"...

JULA:s basar ska visst vara väldigt bra till priset. Likaså Boschmann (clas ohlson)

Vad var det för Gas basar och vad hade du för låda samt steg till dom ?
En aktivbas är stegen och basen just anpassade för varandra och lådan till basen är nästintill alltid optimal förutom i riktiga budget paket. Men Pioneer är ju inte budget så jag är inte förvånad.
Låter som du haft ett för klent steg till Gas basarna eftersom dom inte alltid varit så lätt drivna som den nyaste serien ska vara.
Metal basarna iaf vill ha ordentlig med kraft för att spela bra.

2 201 Inlägg
12 oktober 2007
sen är ju frågan om det ska låta bra bas, eller bara masa brrrr
men uppfattningen jag fått så får man vad man betalar för i Gas. MDS betalar du mer än du får.  men jag håller mig borta från båda två, då ingen av dom låter som jag vill. Dvs inte bra.

Egen företagare
864 Inlägg
12 oktober 2007
har själv 2st gas 12or i min bil för tillfället, med ett mutant 1500xxx mono steg och det spelar som helvete, den som säger gas är skit vet inte vad de pratar om.
Kör på gas de är extremt bra för det billiga priset big_smile
mds har en tendens att kablarna ner till talspolen bränner av rätt så lätt, var så förr men de kanske har fått ordning på det nu.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

2 911 Inlägg
12 oktober 2007
freddecalibra skrev:
enligt mej är nog gas de märke som är mest prisvärt av alla märken. gas metal två 12" för 1000 kr både håller och spelar fruktansvärt bra med rätt steg. spelar mer bas för sitt pris än några andra 12" skulle jag gissa på. men de är ju en smaksak

Först säger du att GAS är mest prisvärt
Sen använder du ordet "nog"
Sen gissar du
Sen överlåter du bedömandet till varje enskilds smak

Bestäm dig människa wink

Sök