3290
Sök

Vilken b230 är trimvänligast??

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
#1
Tjenare.. har en poalre som ska starta ett litet projekt och funderar på vilken b230 motor som är trimvänligast.. självklart ska de byggas på turbomotor men vet inte om vi ska saqtsa på en från en 740 eller från en 940.. stor skillnad??

Mvh/Simon

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Bärs!
3 456 Inlägg
6 augusti 2007
#2
En FK eller FT av tidigast -94/-95 års modell är att föredra. ET har bla. kassa stakar... Vill därimot passa på att slå ett slag för B21ET maskinen, då ORGINAL botten klarar effekter upp mot 400hk utan några större problem...

MVH
Senast redigerat av Aga_Diff (6 augusti 2007)

Garaget.org peakade 2008.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
#3
Okej.. nått mer man borde veta??

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
6 augusti 2007
#4
b23et har ju smidda stakar o kolvar o dom tål ganska mycke..sen äre vell ft/fk som tål..230ET är ju bara skräp...
Senast redigerat av rille_ (6 augusti 2007)


24 Inlägg
6 augusti 2007
#5
B230fk har ju oljekylda kolvar, i och för sig så är ju det ltt men om ni ändå ska bygga vidare så kan ni ju byta snurra.
Senast redigerat av tarzan_mannen (6 augusti 2007)

122 Inlägg
6 augusti 2007
#6
B230FT eller FK från 95 eller senare. Dessa har oljekylda kolvar, vilket kan vara bra om man vill trimma "lite extra".

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

1 004 Inlägg
6 augusti 2007
#7
vad har du tänkt dig för effekt?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
#8
de ä väll ingen värsting som ska byggas eftersom de fortfarande är en fattig student som bygger.. men ska bygg aallteftersom.. räknat på att landa på ca 300 hk...

Så man ska alltså passa sej för B230 ET?
Senast redigerat av speedfreak racing (6 augusti 2007)

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)


Sök