2605
Sök

Mecas lack , ingen härdare ?

10 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Var på meca idag och köpte 1 liter lack. Men sitter nu och funderar på om det är iblandad härdare ? Har aldrig varit med om det innan. Någon som har köpt lack på meca och vet om man behöver köpa till härdare , eller om den är iblandad i färgen.

Väldigt tacksam för svar.

103 Inlägg
6 augusti 2007
IH_Danne skrev:
Var på meca idag och köpte 1 liter lack. Men sitter nu och funderar på om det är iblandad härdare ? Har aldrig varit med om det innan. Någon som har köpt lack på meca och vet om man behöver köpa till härdare , eller om den är iblandad i färgen.

Är den 1 komponents el 2 komponents?...

I värsta fall kan du ju testa färgen^^ haha. Måla lite nånstans å se om d härdar wink

(Är billackerare som yrke)

Better stay on the road, the road to heaven

10 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Sahlis skrev:
IH_Danne skrev:

Är den 1 komponents el 2 komponents?...

I värsta fall kan du ju testa färgen^^ haha. Måla lite nånstans å se om d härdar wink

(Är billackerare som yrke)

Jag har faktiskt inte en aning , är inte speciellt hemma på lacker om vi säger så tongue
Men nu har jag provmålat lite så jag får se om de torkar .. Fast jag sticker nog bort till meca i morron och frågar så jag är på den säkra sidan , tråkigt om inte lackan torkar när man har lackat tongue

Smålänning
7 883 Inlägg
6 augusti 2007
Är det sprayburk eller? För sprayburkarna har härdaren iblandad i färgen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

10 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:

Nej det är inte sprayburk.

103 Inlägg
6 augusti 2007
twin_cam skrev:

Jasså du? tongue Inte dom burkarna ja köper^^ haha. Där sitter det en behållare under som man "trycker till" så d klickar så skakar man ordentligt sen, så e d 2 k wink

Better stay on the road, the road to heaven

10 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Sahlis skrev:
twin_cam skrev:

Jasså du? tongue Inte dom burkarna ja köper^^ haha. Där sitter det en behållare under som man "trycker till" så d klickar så skakar man ordentligt sen, så e d 2 k wink

Haha jasså wink

10 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
Var på meca idag och frågade , dom sa att dom hade glömt att informera mig om att man var tvungen att ha härdare .. Men nu är problemet löst !

Sök