3189
Sök

Audi A2, har lite frågor

173 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
#1
Halloj!

Är sugen på att köpa en Audi A2 1.2 TDI som nästa bil. Är den något att ha? Vill ha en bränslesnål dieselbil som ändå har lite plats i så man får plats med en barnvagn/sulky.

hur mycket diesel drar bilen i motorvägsfart, 110km/h?
Är komforten bra? Klarar man 1-2timmar utan att få träsmak?
Vad ligger försäkringen på ungefär?

Finns det någon som man kan jämföra A2 med? någon kandidat som är värt att titta på?


Hoppas här finns någon på garaget som har lite erfarenhet om A2orna smile


173 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
#3
steifan skrev:
VW Lupo är väl VWs motsvarighet?
Japp, men den får man aldrig in en varnvagn i ^^

Någon som har erfarenhet av A2an?


Thorssa
7 augusti 2007
#4
Du åker riktigt bekvämt i dem både bak och fram, och då är jag ändå 194 cm lång! Bagaget med uppfällt baksäte är väl inte alltför stort, som övriga bilar i klassen antar jag. Men fäller du ner baksätet så är det enormt! har kört hem både storbilds-tv och ny grill i en A2, och då var de packeterade i stooora kartonger!

173 Inlägg
7 augusti 2007
Trådstartare
#5
Thorssa skrev:
Du åker riktigt bekvämt i dem både bak och fram, och då är jag ändå 194 cm lång! Bagaget med uppfällt baksäte är väl inte alltför stort, som övriga bilar i klassen antar jag. Men fäller du ner baksätet så är det enormt! har kört hem både storbilds-tv och ny grill i en A2, och då var de packeterade i stooora kartonger!
Låter ju toppen big_smile

Hur mycke diesel drar den för dig? har sätt många som skriver lite olika.


huh?
10 427 Inlägg
7 augusti 2007
#6
En Skoda Fabia RS kostar ju lika mycket som en Audi A2 1.2 TDI för övrigt.
Drar väl lite mer diesel kanske. wink


Thorssa
7 augusti 2007
#7
marcusjj skrev:
Thorssa skrev:
Du åker riktigt bekvämt i dem både bak och fram, och då är jag ändå 194 cm lång! Bagaget med uppfällt baksäte är väl inte alltför stort, som övriga bilar i klassen antar jag. Men fäller du ner baksätet så är det enormt! har kört hem både storbilds-tv och ny grill i en A2, och då var de packeterade i stooora kartonger!
Låter ju toppen big_smile

Hur mycke diesel drar den för dig? har sätt många som skriver lite olika.
Det är en 1,4 bensinare som morsan har. smile 75 vilda hästar! Är faktiskt inte alltför slö tack vare att den väger in på ca. 900 kg! Den drar väl runt halvlitern tror jag, dieseln har jag ingen aning om tyvärr.

88 Inlägg
7 augusti 2007
#8
köp en citroën c3 :p 1.6 hdi går som satan smile

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10

Thorssa
8 augusti 2007
#9
kyzen skrev:
köp en citroën c3 :p 1.6 hdi går som satan smile
De är ju om möjligt ännu fulare än A2 big_smile

173 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
#10
Tror tyvärr att både Fabia och C3 är för små. A2 är väll ändå lite större än dem?
Och jag håller med dig Thorssa, C3 e inge vidare fin ^^


Thorssa
8 augusti 2007
#11
marcusjj skrev:
Tror tyvärr att både Fabia och C3 är för små. A2 är väll ändå lite större än dem?
Och jag håller med dig Thorssa, C3 e inge vidare fin ^^
A2 är ju ganska stor på höjden invändigt. Dessutom har de en fiffig lösning där de har sänkt ned golvet så att man sitter riktigt bra i baksätet, även jag som är 194 cm har hyffsat stöd för benen i baksätet! Alla som åker med förvånas över hur rymlig den är invändigt!

173 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
#12
Thorssa skrev:
marcusjj skrev:
Tror tyvärr att både Fabia och C3 är för små. A2 är väll ändå lite större än dem?
Och jag håller med dig Thorssa, C3 e inge vidare fin ^^
A2 är ju ganska stor på höjden invändigt. Dessutom har de en fiffig lösning där de har sänkt ned golvet så att man sitter riktigt bra i baksätet, även jag som är 194 cm har hyffsat stöd för benen i baksätet! Alla som åker med förvånas över hur rymlig den är invändigt!
Låter ju för bra för att vara sant. Blir ju bara mer sugen på att köpa en när jag hör dessa possetiva komentarerna. Blir nog till att byta bil till vintern eller så.


Thorssa
8 augusti 2007
#13
Jorå det är en fin liten bil, enda nackdelen är väl att det saknas en del kraft i 1,4 när man ska ut utanför stan och att den varvar lite mycket på motorvägen. Vet dock inte hur dieseln är.

173 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
#14
Dieseln ska endast varva 2000 vid 100km/h vad jag hört. Så det ska nog inte vara några problem.



Sök