funderat på ett bilköp , fastnat för subaru impreza GT men hoppas få lite feedback om folk som äger sådana bilar och kanske kan ge ett tips vilken modell som går bäst :)
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
Thomas Treshold, Tågingenjör, 1835
Impreza GT är ingenting du ens ska överväga att trimma om du inte har en REJÄL slant att lägga på ny låda.. Lådan som sitter i original är i princip maxbelastad redan från början.. Har du TUR, vilket jag finner högst osannolikt, hittar du ett RIKTIGT fint exemplar med få mil på mätaren och med en ägare som kört den YTTERST varsamt.. Men i och med att Imprezan räknas som en busbil, så låter det omöjligt..
Jag har en Impreza GT -99, och skulle inte ens drömma om att trimma den innan jag har runt 100.000:- att lägga på ny låda..
Sen har du rätt.. Typ.. Om det där med "olika modeller".. Impreza GT fram till -99 har 211 hk original, -99 och -00 har 218 hk, plus att det är en helt del ytterligare saker som skiljer dem åt.. För att få reda på mer kan du gå in på: http://bbs.impreza.nu och läsa/leta/söka dig fram till ytterligare fakta..
Jag har en polare (som visserligen inte är så snäll mot sina bilar) som nyligen har averkat två Imprezor. Den första "rally edition" blåste han kolvarna genom blocket på. Och det är väl en konst i sej förstås. men min uppfattning av imprezorna är att, om den går sönder orginal av lite hård körning så kan dom nog inte hålla så länge vid trimmning. För om man trimmar så har man inte i tankarna att köra lugnt. Det var bara min åsikt
Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Jag är inte precis den bästa på bilar.. Gick samhäll och inte fordon som många på garaget.. men måste påpeka.. MKIV, R32-R34 om du ska ha en japs tuner bil.. Såg ett inslag från Top gear med JUN r33.an på 1000 hk (gammalt top gear inslag) och dom sa att den r33.an på 1000 hk har inte pajjat en ENDA gång sen trimningen.. så de är mitt tips.. Sen så ett råd (OM DU INTE REDAN VET DE haha) så skulle ja mest gått på motorn (inte storleken utan byggnaden), stabilitet och vikt... Man kan vinna med 400 hk över en bil med 600 hk om den är rätt byggd.. Have a nice evening..
Saab håller mycket bra men dom är framhjulsdrivna, så vill du inte stoppa motorn och pilla ihop med en bakhjulsdriven låda så kör på BMWKimmos förslag
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
såg på tvn ja me när dom trimma 1 skyline r32 1 chevrolet(nån nyare) och 1 wolksvagen och alla trimmade för samma mängd pengar bara det att r32an hade 800+ i slutet vilket är en höjning 3-400+ hästar och dom andra hade väll fått 100 mer
Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..
2JZ GTE motorn håller för 1100 hästar utan att byta interna komponenter så som kolvar och dylikt.
Chippning, större spridare, nytt insug, avgassystem så har du 510 - 520 hästar i en sådan.
Finns folk som laddar 2300 hästar i såna och dom håller sjukt länge. Längre än någon annan motor i princip.
Så en MKIV Supra är utan tvekan bäst.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Om du vill ha mest hållbara så skulle jag säga Toyota supra Mkiv då den har fått väldigt många kommentarer om att vara Grymt hållbar, lätt trimmad tror jag säkert att den är med..
2JZ GTE motorn håller för 1100 hästar utan att byta interna komponenter så som kolvar och dylikt.
Chippning, större spridare, nytt insug, avgassystem så har du 510 - 520 hästar i en sådan.
Finns folk som laddar 2300 hästar i såna och dom håller sjukt länge. Längre än någon annan motor i princip.
Så en MKIV Supra är utan tvekan bäst.
Nu tar du ändå i lite för mkt. Vid 6-700hk skulle iaf jag byta kolvar m.m. och 500hk+ får du inte riktigt av BPU.. Kanske 400-450.
Jag är inte precis den bästa på bilar.. Gick samhäll och inte fordon som många på garaget.. men måste påpeka.. MKIV, R32-R34 om du ska ha en japs tuner bil.. Såg ett inslag från Top gear med JUN r33.an på 1000 hk (gammalt top gear inslag) och dom sa att den r33.an på 1000 hk har inte pajjat en ENDA gång sen trimningen.. så de är mitt tips.. Sen så ett råd (OM DU INTE REDAN VET DE haha) så skulle ja mest gått på motorn (inte storleken utan byggnaden), stabilitet och vikt... Man kan vinna med 400 hk över en bil med 600 hk om den är rätt byggd.. Have a nice evening..
...vill bara inflika att det inte var från Top Gear, utan från en film Jeremy Clarkson gjort vid sidan av. Minns inte namnet på den, men jag har dom alla. Inte för att det spelar nån roll då men...ändå
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag har hört att en sån som jag har, E34 M5 3,6:an är mer stryktåligare än 3,8:an sen om det stämmer eller inte har jag ingen erfarenhet av. och personligen håller jag mej till mottot "NO TURBO SHIT, JUST PURE POWER"