2253
Sök

Nån som kan något om Opel Manta?

6 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Halloj! big_smile

Jag är ganska sugen på att köpa en opel manta nu som första bil.
En sån där med runda lysen, inte dom där "fyrkantiga fula" cool
Dock är jag ingen direkt bilexpert.

Jag har googlat på manta men inte direkt hittat nåt...
Finns det någon som kanske kan berätta lite om för & nackdelar med manta? Kanske lite tips eller råd? smile

1 723 Inlägg
8 augusti 2007
det är ingen ny bil så rost finns, och säkerligen åldersproblem som med många andra bilar. Men den är fräck som fan, och hittar du ett fint exemplar så slå till. Man får vad man betalar för så att säga.

Jag är ingen expert men de Oplar jag kört har varit svåra att döda. Säkert likadant med Mantan.

16 Inlägg
8 augusti 2007
Ett tips är ju att kolla med folket på www.opelsportclub.com
Annars så e det ju en gammal bil.(1971-75) Vad allt det innebär.
Men en tuff sådan.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
8 augusti 2007
hazze77 skrev:
Ett tips är ju att kolla med folket på www.opelsportclub.com
Annars så e det ju en gammal bil.(1971-75) Vad allt det innebär.
Men en tuff sådan.

Du tänker på Manta A som fanns dom åren, Manta B fanns fram till -88.

- Time Attack -

68 Inlägg
8 augusti 2007
E nog 400-ljusena du tänker på. jo manta e en kul bil, Diffade å skitroliga big_smile
men som sagt, gamla bilar så rost kan va ett problem speciellt på opel hmm

I don´t care what people say, I just do it anyway

87 Inlägg
8 augusti 2007
kolla med "Karlzzon The One" han kan nog en hel del om opel manta

Jägermeister
910 Inlägg
8 augusti 2007
Håller på och renoverar en manta just nu och det är en mkt kul busbil för små pengar.

Rosten är väl det värsta på gamla oplar, jag hittade turligt nog en som varit i Norrbotten nästan sen ny och hela botten är nu genomgången och bodymassad så finns knappt nån rost alls på opeln.

Om du nu menar den modellen jag har som gjordes mellan 1975-1988, dom runda lysena är extrautrustning på dessa om man nu inte har en äkta manta 400 men dom finns knappt.

Är nog inte så mkt du kan kolla igenom på dom men mest fixa och gå igenom, mantan är en ganska simpel bil att laga och fixa till jämfört med dagens bilar, köp dig en haynes reparations manual så fixar du allt själv.

Att kolla igenom är väl tex kärvande bromsar, drivlinan = motorn, lådan och bakaxelns skick och som sagt rosten.
Senast redigerat av gemini78 (8 augusti 2007)

En gång är ingen gång...

Sök