Jag kliver upp runt 10-11 på dagarna, sitter o slösurfar lite och kollar vad som behöver göras. Glor på lite tv (bra grejjer på discovery på dagarna) och sen framåt 14 funderar man på om folk gjort det dom ska. Vid 17-18 tiden åker man till garaget och mekar lite om man orkar, annars gör man nå annat på dagen. Rent effektivt jobbar jag kanske 2-3-4 timmar i veckan.
Jag kliver upp runt 10-11 på dagarna, sitter o slösurfar lite och kollar vad som behöver göras. Glor på lite tv (bra grejjer på discovery på dagarna) och sen framåt 14 funderar man på om folk gjort det dom ska. Vid 17-18 tiden åker man till garaget och mekar lite om man orkar, annars gör man nå annat på dagen. Rent effektivt jobbar jag kanske 2-3-4 timmar i veckan.
haha fan va skön... de e rätt äre!!
men varför heter topic glidigaste jobbet om det är slappaste jobbet alla diskuterar??
ett slappt jobb e för mej göra så lite som möjligt på jobbet (typ som decibel verkar ha det, no offence)
ett glidigt jobb då kan man ändå jobba mycket men man gör det lika mycket för att det är ballt som att man får lön... typ provköra bilar eller vara rockstjärna - det e glidigt enligt mej!
Hur söker man ditt jobb ?... låter som en arbetsplats för mig
Vet en kille som jobbar på Toys'r'us. Han berättade att en dag kom en snubbe i en bil vars logo löd "LEGO". Stegade in i butiken och pratade lite med chefen. Sen satte han igång att montera en monter och satte in lite lampor och dylikt. Efter det tillbringade han resten av dagen med bygga lego In med den nya kreationen i montern och sen köra hem. (Till Danmark ska tilläggas, alltså mycket körande också) Det är ett jobb jag kan tänka mig.
Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.
hehe låter ju som semester några här. sj är man en dum mjölkbonde, börjar 6 med mjölkning, ok sen är det utfodring mm fram tills kvällen då kossorna ska mjölkas igen, brukar bli klar till 19.30. (-nån timme för krubb under dan, om man har tid) inte går det att skita i dom heller, för då blir det LIV det är vardag ... Nu på vår,sommar å höst brukar jag fortsätta som nu tx tröska, tills jag blir klar eller man somnar, (om vädret tillåter) som sagt dum bonde
åå härligt en redi männska jaså så du mjölkar bara 2 gånger om dan vi körde minst 3 ibland kunde det bli 4a men oftast 3 gånger om dan 5 - 1 och kl 8 mjölkade vi
Jag har nog haft sämsta skiten, jobbade som montör på en industri under 80% tidspress. Och på krogen som slav i garderob och diskplock, för vad? 11 usla tusen spänn i månaden...naw fuck that shit!
Jag jobbar som maskinoperatör på ett företag som tillverkar ventilations grejer. För det mesta är det en förbaskat massa spring då jag OFTAST får sköta min automatsvets och tillhörande maskin som fixar med spårning och sätter på lister o grejer .. Sen har vi 2 stora fede pressar som har en förmåga att gå en på nerverna till och från ..
Bortsett från det så får man en och annan fråga hela tiden och får springa och visa och hjälpa folk att lösa små problem och ibland vara rådgivare.
Jag jobbar uteslutande natt (23:36 - 06:06) men får betalt full tid (8 timmar). Mitt bästa jobb hittils och lönen skall jag absolut inte klaga på!!
Sen måste jag tillägga att vi har haft 2 sommarjobbare som varit guldvärda!! Tråkigt bara att de går sin sista dag imorgon ...
Vet en kille som jobbar på Toys'r'us. Han berättade att en dag kom en snubbe i en bil vars logo löd "LEGO". Stegade in i butiken och pratade lite med chefen. Sen satte han igång att montera en monter och satte in lite lampor och dylikt. Efter det tillbringade han resten av dagen med bygga lego In med den nya kreationen i montern och sen köra hem. (Till Danmark ska tilläggas, alltså mycket körande också) Det är ett jobb jag kan tänka mig.
Haha Klockrent jobb
Glidigast? Något man trivs bra med kanske? Jag skulle nog tycka taxi chaufför vore fint jobb
Satt i min lastbil i körde lite idag, funderade på vilket jobb som är slappast? Jag tycker att lastbilschafför borde komma ganska långt upp men vad tycker ni? HA det Gött!
tja låna lite av din tråd och frågar hur gammal måste man vara för att få ta lasbils körkort?
Satt i min lastbil i körde lite idag, funderade på vilket jobb som är slappast? Jag tycker att lastbilschafför borde komma ganska långt upp men vad tycker ni? HA det Gött!
tja låna lite av din tråd och frågar hur gammal måste man vara för att få ta lasbils körkort?
18 år
fan vad gött ha nån någon aning vad det kostar me att ta det
Glidigaste jobbet? vet inte.. men jag vill då göra nåt när jag jobbar, sitter man bara och glor tar ju dan aldrig slut.. jobbar som montör inom vattenkraft nu och flyter det på är det kul men ibland får man sitta en dag och vänta på grejer eller så, fy fan va segt å sitta å fika hela dan..
Jag kör lastbill med kran på för tillfälligt och de e rätt stressigt nu efter alla har haft sin semester, så det är inte så slappt. Men sån tur är, så är det sista dagen för det imorgon sen sätter jag mig i dragare och kör landet runt i stället så bli rätt skönt för där blir det bara köra och inte behöva hoppa och ut ur lasbilen hela tiden:P
haha, jag mingelfotar en del uteliv i sthlm för att dryga ut studiemedlet med, enligt många ganska glidigt jobb även om det är rätt slitigt. baksidan är allt redigerande när man kommer hem lomhörd klockan 05.30, brukar somna vid 09. dessutom råder alkoholförbud under den sajten jag fotar och vilka man fotar är mkt selektivt...
men men, det är klart roligt ibland, man lär känna mkt folk och träffar många sköna damer