3232
Sök

Glidigaste Jobbet?

1 489 Inlägg
9 augusti 2007
klimpan skrev:
ewrs skrev:
klimpan skrev:

fan vad gött ha nån någon aning vad det kostar me att ta det tongue

Jag har sett såna här startpaket för runt 16500, men det lär väl gå att göra billigare. smile

uch det verka vara dyrt men men finns det typ inga jobb som pröjsa  körkortet ?

Hittar du ett jobb där du är garanterad fast tjänst om du har C-behörighet så kan du gå till Arbetsförmedlingen och säga det. Då ska dom betala dig för lastbilskortet. Men då måste du hitta ett jobb där du får fast..

Kan meddela att Poståkeriet i Karlskrona skriker efter folk med C-kort just nu, passa på!

• Även den starka måste ta i när han skiter

674 Inlägg
9 augusti 2007
själv tycker jag att mitt jobb inte är så jobbigt heller...
sitter på en plaststol i värmen i ett badhus och tittar på snygga brudar i bikini wink
inte riktigt hela sanningen men vi gör inte mycket iaf

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
MarcusL skrev:
klimpan skrev:
ewrs skrev:

Jag har sett såna här startpaket för runt 16500, men det lär väl gå att göra billigare. smile

uch det verka vara dyrt men men finns det typ inga jobb som pröjsa  körkortet ?

Hittar du ett jobb där du är garanterad fast tjänst om du har C-behörighet så kan du gå till Arbetsförmedlingen och säga det. Då ska dom betala dig för lastbilskortet. Men då måste du hitta ett jobb där du får fast..

Kan meddela att Poståkeriet i Karlskrona skriker efter folk med C-kort just nu, passa på!

jasså då får man ta reda på detta då smile tack för tipet och för att man fick reda på lita hur det fungera smile

gör som jag kör gubba racer=)

2 600 Inlägg
9 augusti 2007
vaughn skrev:
sitter på en plaststol i värmen i ett badhus och tittar på snygga brudar i bikini wink

hehe jasså låter ju som ett bra jobb de tongue

19 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Nordh skrev:
Vet en kille som jobbar på Toys'r'us. Han berättade att en dag kom en snubbe i en bil vars logo löd "LEGO". Stegade in i butiken och pratade lite med chefen. Sen satte han igång att montera en monter och satte in lite lampor och dylikt. Efter det tillbringade han resten av dagen med bygga lego big_smile In med den nya kreationen i montern och sen köra hem. (Till Danmark ska tilläggas, alltså mycket körande också)
Det är ett jobb jag kan tänka mig.

haha, det lät riktig gött!
hade också velat bygga lego å köra från danmark!

The weirdo with a beardo
54 Inlägg
10 augusti 2007
bara jag som är säljare? smile
Säljer el-artiklar och lampor dag in och dag ut. Arbetsdagen är 8-17 samt 11-20.
Trivs, so far, med det jag gör.

Deprimerande när man ser det i text...

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.

Gasnarkoman
25 Inlägg
10 augusti 2007
Är värdetranspotör. i vissa delar i landet är det det mest glidiga iaf...kasnke inte just i lkpg men jag har hört att vissa har det bra innom denna branch big_smile

helt galen
388 Inlägg
10 augusti 2007
Jag har ganska glidigt jobb...
Fa<rsan har städfirma. Mitt högst avancerade jobb innebär att jag flyttar dem från en adress till nästa. Idag satt jag i bilen mellan kvart i åtta och kvart över nio. Nu gör jag vad fan jag vill till tjugo i ett, sen e jag hemma igen halv två...och ledig för dagen big_smile Jobbar oftast runt sju till tre - fyra... Mycket ledig tid.

Varför åka fort när man kan åka brett?

19 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
Är det inga fler som kommer på något jobb som är slappare än att tex bygga lego å köra till Danmark eller köra lastbil några timmar å få betalt för full dag????

Skriv om du kommer på något!

Forummoderator
26 339 Inlägg
11 augusti 2007
Halle_da skrev:
Är det inga fler som kommer på något jobb som är slappare än att tex bygga lego å köra till Danmark eller köra lastbil några timmar å få betalt för full dag????

Skriv om du kommer på något!

Måste vara rätt glidigt att vara vaktmästare tycker jag.
Åtmindstone här i trakterna. Har pryat hos dem när jag gick i nian
och det jobbigaste måste ha varit att sitta på en åkgräsklippare.
Eller byta ett lås då och då. Men annars.
Dom gör väl säkert mycket mer men..inte under dom veckor jag var där tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
11 augusti 2007
Jag anser att jag har ett glidarjobb, när väl alla maskiner och skit kommit igång som de ska så har vi kafferaster hela tiden och sitter oftast i verkstaden och pratar med mekanikerna. (om vi inte går nåt "hemarbete då)

Jobbar som elektriker på ett pappersbruk.. 7-16.
börjar jobba 07:40 ungefär efter bara suttit å pratat, sen frukost i uppemot en timme kl. 9.. sen iväg och prata lite.. sen matrast kl.12, även där nästan en timme sen prata lite och dola med nåt sen rast igen kl.14 i 30-40 minuter sen hem kl.15:45..
Slappt värre tills maskinerna stannar.. då kanske man får arbeta 5 timmar i sträck.. smile

haft jour sen i torsdags, gjort 24 timmar övertid hittills, väntar på nästa telefonsamtal tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 augusti 2007
har det glidigaste jobbet jag hehe. jag samlar in returpapper. ett område när det är mycke kan det ta upp i mot 8 timmar när man kör själv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

perpelle
12 augusti 2007
klimpan skrev:
vaughn skrev:

hehe jasså låter ju som ett bra jobb de tongue

Asså, verkligen, typ, eller?

Administratör
11 911 Inlägg
12 augusti 2007
http://www.garaget.org/gallery/archive/2/132026_f0yhgb.jpg
Onsdag, kl 14:31

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

X40 Nordic
784 Inlägg
12 augusti 2007
Underhållar på nått företag är inte så jobbigt i alla fall inte vad jag har sett och upplevt. Sitter messt och snackar skit tills nån säger att något har gått sönder då åker man och fixar de i en lungn takt och sen åker man tillbaka för att fortsätta med att snacka skit.

bjompa
12 augusti 2007
ja kör lastbil å de funkar ju, lite segt att gå upp på morgonen, siteer i lastbilen mella 5-16 om man inte får lite värdelös övertid... jobbar 4dagar ledig 3 så de funkar..

459 Inlägg
12 augusti 2007
Går upp när chefen ringer, kör till 5 på eftermiddagen. "budbil", äter när ja vill osv osv.

586 Inlägg
12 augusti 2007
Är maskinoperatör (Nc-operatör) och det är ganska slappt när maskinerna går. Fast det kan också vara otroligt jobbigt när man har 35grader varmt i versktan och ligger och kryper i en maskin som krånglar bland all varm olja och kylarvatten... Men man tjänar bra smile

19 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Kolla in detta forumet och se hur slappt alla andra har det på sina jobb!
Skriv själv om du har ett slappare jobb eller vet någon som har det!

2 600 Inlägg
13 augusti 2007
pappa ha det bra på karlskrona varvet  (kocums) tongue

Sök