3467
Sök

hur många hästar kan man Få om man bål trimmar en calibra 8v tro?

15 Inlägg
8 oktober 2005
Trådstartare
#1
någon som vet? så fall med vad tack på förhand


King Of The Road
154 Inlägg
8 oktober 2005
#2
de beror ju på hur mycke du vill göra

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

305 Inlägg
8 oktober 2005
#3
Vad är bål trimma???


10 287 Inlägg
9 oktober 2005
#4
bål = blå , fast med bokstäverna i fle odrnign

/Görna

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

158 Inlägg
9 oktober 2005
#5
inte nå speciellt bra motor att börja från..

mvh
per

//mvh Per

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
9 oktober 2005
#6
vad fan betyder att blå trimma då? tongue

sajdakid: har 160 hästar i min tongue det börjar nog vara max har jag på känn tongue nästa steg är att byta motor tongue
Senast redigerat av calibra_nox (9 oktober 2005)


10 287 Inlägg
9 oktober 2005
#7
Precis. Visst kan Sajdakid trimma till kanske 300Hkr men då kostar det bortåt 100.000 kr och är okörbart i vanlig trafik.

Där Calibra_nox ligger, dvs runt 80 Hkr/liter är nog rimligt. (Fast det är inte enkelt det heller om man aldrig har trimmat motorer förut).

Tipset är som alltid att gå in på resultatservice och läsa igenom annonserna på beggade rally och rallycrossmotorer. Billigare än så kan man inte trimma själv.

Mvh
Göran


calibra_nox skrev:
vad fan betyder att blå trimma då? tongue

sajdakid: har 160 hästar i min tongue det börjar nog vara max har jag på känn tongue nästa steg är att byta motor tongue

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
10 oktober 2005
#8
Antingen hade jag  satsat på en 16v motor, då har du ju 150 hk i grunden, sen för att öka ca 30hk på den kostar ju ca 32 tusen om man inte har kontakter och kan en del själv. Detta gjorde jag på en Kadett 16v  .Jag montera ett Lexmaul extractorrör, ett insug från Lexmaul. Kammar från enem och kn filter ,2.5" avgass sen fick Ts-Motor i Åstorp den och monterade deras Unichip.

Bilen gick bra mycket bättre än orginal och hade betydligt mer Nm.

Eller så är det lättaste för att få effekt är ju att satsa på en Calibra Turbo motor. Det har jag ingen erfarenhet av, men säker många här inne som har!!!

Mvh Stefan Elg



Sök