Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Precis. Visst kan Sajdakid trimma till kanske 300Hkr men då kostar det bortåt 100.000 kr och är okörbart i vanlig trafik.
Där Calibra_nox ligger, dvs runt 80 Hkr/liter är nog rimligt. (Fast det är inte enkelt det heller om man aldrig har trimmat motorer förut).
Tipset är som alltid att gå in på resultatservice och läsa igenom annonserna på beggade rally och rallycrossmotorer. Billigare än så kan man inte trimma själv.
Mvh Göran
calibra_nox skrev:
vad fan betyder att blå trimma då?
sajdakid: har 160 hästar i min det börjar nog vara max har jag på känn nästa steg är att byta motor
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Antingen hade jag satsat på en 16v motor, då har du ju 150 hk i grunden, sen för att öka ca 30hk på den kostar ju ca 32 tusen om man inte har kontakter och kan en del själv. Detta gjorde jag på en Kadett 16v .Jag montera ett Lexmaul extractorrör, ett insug från Lexmaul. Kammar från enem och kn filter ,2.5" avgass sen fick Ts-Motor i Åstorp den och monterade deras Unichip.
Bilen gick bra mycket bättre än orginal och hade betydligt mer Nm.
Eller så är det lättaste för att få effekt är ju att satsa på en Calibra Turbo motor. Det har jag ingen erfarenhet av, men säker många här inne som har!!!