Nu har jag gjort det igen, ännu en affär jag blev nöjd med
Satte ut min T-5R på blocket för 45, prutat och klart ihopp om att bli av med den.
Drivaxeln på höger sida fram va paj, den läkte olja någonstans framifrån och även packboxen mellan motor och låda började ge sig, han behöll inget kylarvatten osv.
Ringde en kille som sa att han hade en E39 till salu och undrade om jag vile byta. "Ja svarade ja, men jag lägger inga pengar mellan" sa ja.
Han va väl informerad om vad som va fel och inte fel på volvon. Så vi kom till karlskoga. öppnade huven på BMW:n, provade den, kolade under och vred och vände på den och hade oss.
Killen som skulle kolla min volvo kollade den så här: Kollade på bilen från sidan, provade den och med det mear jag böttgas fram och tillbaka.
Så det vart ett byte i onsdags, och på torsdagen hade jag sönder tryckplattan i BMW:n och ny kopplingssats hämtar jag ut idag för 1675:-
Hittade BMW:n på bocket för 55tusen när jag kom hem.
Så fast jag får lägga ut pengar på ny kopplingssats (som jag förstörde) så är det mycket billigare än at fixa till volvon. så jag är grymt nöjd
Så om någon vill byta kopplingssats på den så skrik till så slipper jag krångla med det själv