2750
Sök

Bränt ett delningsfilter

356 Inlägg
11 augusti 2007
Trådstartare
jag har lyckat att bränna ett delningsfilter, (spolen brann upp) vet någon vad som kan ha gått fel eller har jag krämat på för bra?

kan man laga det eller måste man köpa nytt delningsfilter?

var kan man köpa delningsfilter separat?

21 761 Inlägg
11 augusti 2007
Spolen går inte att laga så vitt jag vet, antingen får du köpa nytt filter eller byta ut spolen till en precis likadan.

SkenLaddRacing
189 Inlägg
11 augusti 2007
Vf spolen brann upp kan ja ente svara säkert på, men de skulle ju kunna vara så att lacken på den virade koppartråden har skavts av och koppartrådarna har blivit kortslutna. Hurvida man kan köpa separata delnings filter till Mutant vet jag ente heller men du skulle ta o dra iväg ett mail till Björn på www.dbakuten.se och se om han kan hjälpa dig.

Lycka till

Mvh: Henrik

Rather turboshit than NO power at all.

356 Inlägg
12 augusti 2007
Trådstartare
har skickat ett mail till han får se vad man svarar.
kan man köpa ett annat delningsfilter? såg att mds hade några delningsfilter att köpa separat.
Senast redigerat av Jockecalibra (12 augusti 2007)

SkenLaddRacing
189 Inlägg
12 augusti 2007
Jockecalibra skrev:
har skickat ett mail till han får se vad man svarar.
kan man köpa ett annat delningsfilter? såg att mds hade några delningsfilter att köpa separat.

kan ju funka men då ska du se till o byta på båda sidorna tror ja annars kan de låta olika på höger o vänster tongue

Rather turboshit than NO power at all.

80 Inlägg
13 augusti 2007
Jag skulle ha köpt ett separat delnings filter, det är inga stora pengar.
Ett delningsfilter kan du köpa lite här&var. De flesta ljudbutiker te.x mds!
Senast redigerat av roadii (13 augusti 2007)

Volvo & Audi!

elektriker
591 Inlägg
13 augusti 2007
kolla hur många Henry spolen ligger på så letar du upp en likadan på www.elfa.se eller om du är osäker så skicka ett mail till dem med specen och/eller bild.
De brukar vara jäkligt hjälpsamma.

Mvh Kim

---------------> Kimpan

31 Inlägg
15 augusti 2007
Jag håller med kimpan, jag brukar köpa grejer från elfa och dom är hjälpsamma som bara den..

Det är nog inga problem att byta spolen på delningsfilteret, har gjort det på förstärkare utan problem ;-)...

Mvh: Kris

Sök