3817
Sök

*Lysande sidoblinkers* Golf III GT

35 Inlägg
9 oktober 2005
Trådstartare
Hej

Jag har koplat in mina sidoblinkers så att dom ska lysa hela tiden dvs att dom lyser med parkeringsljuset. problemaet är att dom inte vill blinka koplade lika dant som jag gjorde på min volvo som jag hade inna å på den funkade det perfekt
(parkeringsljusets + till sidoblinkersens +.. sen från fram blinkersens + till sidoblinkersens- ) alltså får sidoblinkersen 2 st +...

på min volvo blinkade den på sidan när blinkersen där fram slocknade å tvärtom.
undrar bara om någon kan förklara varför detta inte funkar på en VW??

MVH //"Masse"

99 Inlägg
9 oktober 2005
Ehm, skrev inlägg först men tolkade ditt inlägg lite fel.. smile

Låter som volvons blinkersrelä ligger ute med en minus-signal sålänge det är inaktivt och förståss plus-signal när den ska blinka. Därför så lyser ju sidoblinkersen hela tiden när den inte blinkar (har plus från positionsljuset och minus från reläet). När den dock blinkar så kommer det ut en plus-signal från reläet som då ger plus till främmre blinkersen, men sidoblinkersen har två plus-signaler (en från varje "håll") och därför lyser det inte.

Att det inte fungerar på din VW beror nog på att VW's relä inte ger ut minus-signal när det inte används utan bara är kretslös.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

Kosmangyl
167 Inlägg
9 oktober 2005
Du ska behålla plusen från sidoblinkersen som den va från början å minusen från den ska till plus på parkeringsljuset, tänk på att V.A.G brukar använda brun kabel som minus.

Kopplade om på en audi 100 idag där var svart kabel till sidoblinkersen plus å brun minus, kopplade först på dev svarte med då bara lös sidoblinkersen så det kan vara där du har problemet.

A4 TSQ-00 Bsr Steg 3 Usa-Blinkers
Plymouth Satellite-68
Kör Scania R500 på jobb med många röda lampor i hytten å snart med fler ljus ute med, linje HBG-Kumla.

3 Inlägg
19 november 2005
Så om man kopplar minus från blinkersen till parkeringsljusets plus så lyser det hela tiden normalt och sedan blinkar när du blinkar lr?!

Vad e  de då som jordar blinkersen efter att du kopplat jord till plus?

De ska va "oljebrännare"

Sök