2642
Sök

Frågor angående Saab 900...

14 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Jag undrar hur mkt bensin Saab 900 2,0T (185hk) årsmodell 1995-1997 dricker i genomsnitt?, sen undrar jag också om det är någon som har någon erfarenhet om växlingssystemet Sensonic(automatisk koppling), är det bra?

77 Inlägg
13 augusti 2007
tjenare, jag har rätt nyligt köpt mig en precis likadan saab med sensonic, årsmodell 95, har gått 12kmil osv.. jadu, om du kör landsväg drog den ca 0.8l/m när vi körde hem den från stugan, men när vi kom till stan och började busköra och tävla med folk så stod den på 2,5l/m inne i stan, men det är ju om man kör väldigt aggresivt, men nu när jag är ute och övningskör med den så drar den lite över litern inne i stan. sen sensonic lådan tycker jag är skön , men vid kraftig acceleration(stavning?) så är det lite obehagligt att dra ur 1an och lägga i 2an, men allt annat funkar problemfritt. jag tycker det är väldigt behagligt, men jobbigt att stå i backar osv. men man lär sig! bara pm om du har mer frågor!

761 Inlägg
13 augusti 2007
Najsel skrev:
Jag undrar hur mkt bensin Saab 900 2,0T (185hk) årsmodell 1995-1997 dricker i genomsnitt?, sen undrar jag också om det är någon som har någon erfarenhet om växlingssystemet Sensonic(automatisk koppling), är det bra?

Om jag kommer ihåg rätt så är inte sensonicsystemet något vidare bra,, vill gärna krångla och när det gör det blir det DYRT.. Sök gärna på forum.saabturboclub.com, där finns en del om det.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

14 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Markus_MR2 skrev:
Najsel skrev:

Om jag kommer ihåg rätt så är inte sensonicsystemet något vidare bra,, vill gärna krångla och när det gör det blir det DYRT.. Sök gärna på forum.saabturboclub.com, där finns en del om det.

Nej anade detta eftersom det inte verkar blivit någon direkt succé. Tack för svaren.

629 Inlägg
13 augusti 2007
Skrev så här ang. förbrukning i en annan tråd:

Ang. förbrukning så drar min ca. litern blandad körning med mkt stadstrafik, och ca. 0,85 landsvägskörning. Upplever att chippningen har sänkt förbrukningen en del när man inte laddar på, och höjt den när man laddar. Har alltid tankat 98 för att bilen går märkbart bättre, så där blev det ingen skillnad efter chippningen.

Sök