Det som återstår fram är eldragning till fläkten och winchen, bygga fäste och montera styrgrinden till winchen, göra nedre stötdämparfäste och montera ett luftfilter
Körde ut den ur garaget för att kunna städa och kunde konstatera att utväxlingen vart helt perfekt. Går lagom långsamt för att kunna ha 100%kontroll när man klättrar.
Så snart är det provkörning i skogen, det som återstår är följande: Nytt membran till diffen bak Termokontakt till fläkten Ny termostat Bygga snorkel och montera luftfilter Lite slangar till avluftningen till axlarna
Är säkert lite småskit man kommer på i sista sekund men inget jag kommer på nu.
Så det dröjer inte länge innan den är i "körbart" skick och jag kan posta lite bilder i sin rätta miljö
Det var ju lite trångt mellan insugsanslutningen och styrsnäckan så det blev att klura lite. började kapa sönder ett 70mm rör och detta vart slutresultatet:
Monterad 1 av 2 huvudströmbrytare oxå och även 1 av ev 2 batterier
Har köpt mig en billig försäkring oxå, nu är det bara vart fan jag ska sätta den
Hur mycket hästar genererar motorn? är den tillräkligt stark för dem kraftigt nordiska backarna?
Är hel impad att du helt ensam skapat detta Vrålåk! !
Had gott!!!
motorn utveklar hela 140hk (original) men har funderingar på att tvångsmata motorn med luft senare
Well idag har jag monterat dit en 90Amp generator frpån ford sierra, byggde nytt fäste och satt den ovanför grenröret för att hålla den någorlunda skyddad när vattelinjen stiger
Ett bakslag är att batterierna jag har hämtat 2x180Ah är slut. De tar emot laddning men blir aldrig "fulladdade"
Så nu måste jag vänta tills slutet av månaden så jag kan köpa 2st nya batterier.
Sen är det bara ett membran till vakumklockan till bakdiffen och 4st utfjädringsstop som behövs innan provkörning
Utfjädringsstop tänkte jag göra av ett gammalt spännband som jag syr på ett par fästen som sen skruvas fast i ram och axlar.