14 augusti 2007
Trådstartare
Har länge funderat om ja ska bygga en sluten eller portad låda till min JBL bas. Har färdiga ritningar för en 70l portad låda. Som är anpassad för min bas. Men har lite funderingar på en sluten istället. Basen kommer inte att befinna sig i samma bil utan vill som ha en låda jag kan använda i alla bilar. Så tänkte fråga er vad skillnaden mellan en seriöst byggd sluten och portad låda är. Samt räcker 19mm spånskiva (bra kvalitet) för att hålla upp en bas som väger kring 20kg. Viktigt, om de är någon här som har en JBL P1220e (Power 1600W) bas så kan nån vara snäll och kolla exakt vad det ska va för liter på en sluten låda. JBL.com hade förut nerladdningsbara manualer men dem verkar dessvärre ha försvunnit om de inte är något skumt med mitt internet. Vet iaf att för en portad ska de va 63,72l så jag och en jobbar kompis som sysslat med ljudbyggen etc i flera år ritade upp en bra låda åt mig på 70l, då har vi räknat in basen och basporten som är 3" utifrån 63,72l.
EDIT: Är ute efter ljudkvalitet, inte skrammlande bil om det har nån betydelse när de gäller sluten eller portad.
Tack på förhand.
Senast redigerat av thesvensk (14 augusti 2007)