2483
Sök

luftmängdmätare till 850?

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
jag undrar var man kan få tag på en luftmängdsmätare till en 850 någonstans. http://www.garaget.org/archive/36432/48288/48288-547193.jpg

behöver inte själva mätaren iofs utan bara "huset" för att kunna sätta på ett öppet luftfilter.
med mätaren så kostar det 1500 kr på volvo men det är riktigt dyrt.
tror ni man kan hitta det på skroten?

tacksam för alla tips o svar jag kan få.

1 723 Inlägg
15 augusti 2007
varför inte bara skarva på filtret med en bit siliconslang, finns ju böjar.  LMM måste du ju ha. eller har jag fattat fel hur du tänkt göra? För du ska väl inte ta bort LMM?

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
falloutboy skrev:
varför inte bara skarva på filtret med en bit siliconslang, finns ju böjar.  LMM måste du ju ha. eller har jag fattat fel hur du tänkt göra? För du ska väl inte ta bort LMM?

ne jag ska inte ta bort LMM. men på min luftburk så är LMM ihopsatt med locket på luftburken så den sitter inte separat om man säger. 
är du med?

1 723 Inlägg
15 augusti 2007
jaha va krångligt. såg att biltema börjat sälja LMM, halva priset mot Volvo (tillverkas av Bosch). Annars är ju som sagt skroten ett alternativ.

Mångsysslare
303 Inlägg
15 augusti 2007
om de e som på T5 så sitter den skruvad i locket på luftburken , bara att skruva loss

1 813 Inlägg
15 augusti 2007
som det ser ut på bilden är det ju bara skruva dit ett öppet filter på din luftmassemätare bort med underdelen bara till din luftburk som sitter där;)  vissa 850 har själva kontakten på sin luftburk å en polare köpte en lmm till en v70 å tryckte på funkade fint efter det;)

biltema säljer faktiskt sportluft filter nu med hahah tongue   dom börjar bli manliga:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

106 Inlägg
16 augusti 2007
dj_padde skrev:
biltema säljer faktiskt sportluft filter nu med hahah tongue   dom börjar bli manliga:P

vingar oxå =P ska bli kul o se vad dom hittar på till nästa katalog... sista va de turbo o wg =P nu lmm vingar o luftfilter va jag sett iaf... =P snart säljer dom nog bilar oxå...

AUTOEXPERTEN I NACKA
77 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
dj_padde skrev:
som det ser ut på bilden är det ju bara skruva dit ett öppet filter på din luftmassemätare bort med underdelen bara till din luftburk som sitter där;)  vissa 850 har själva kontakten på sin luftburk å en polare köpte en lmm till en v70 å tryckte på funkade fint efter det;)

det är inte min på bilden. la upp den för att vis avad jag berhöver:) min sitter ihop med orginalburken.sad

tack för alla svar!

President över Brinkland
465 Inlägg
16 augusti 2007
köp luftröret från en turbomodell av 850 så sitter lmm fäst på röret och det är bara att haka av luftburken

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

Sök