2894
Sök

Hur kommer man upp bäst på morgonen??

Pfffft
906 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
jag har nog försökt allt för att bli pigg och vakna..
men det tar fan 2 timmar innan jag är helt fungerande..
jag kommer la upp så sätt, men är ett spöke hmm

på återseende
//Cizla

Morrn förresten!!

Umadbro?

Knegare
302 Inlägg
16 augusti 2007
Bra fråga, e fan omöjligt att komma upp! undrar hur det ska gå när jag sen byter jobb och ska gå upp vid fem varje morgon!

Poon
Love the sound...

Colaberoende
1 219 Inlägg
16 augusti 2007
Finns bara ett sätt. Flera väckarklockor på flera olika ställen. När man vaknar till dessa otroligt irriterade och höga signalerna och man måste gå upp så är det bara att fortsätta att vara uppe.

/Ena

P.s
Kan ju tillägga att jag är hemma idag. Man måste ju kunna vakna av signalen också.

Teddan
2 495 Inlägg
16 augusti 2007
jag ser inte riktigt problemet ... ställer mobilen och när den ringer så går man ur sängen å duschar... sen äter man frukost ?? vad är problemet....

VILJA ! ! ! !

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 271 Inlägg
16 augusti 2007
Man skaffar 2 ungar, just nu 5 respektive 2 år.
Dom väcker en runt 06:00-07:00 varje dag:)

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
16 augusti 2007
Ställ väckarklockan en bit från sängen. Kliv upp och ät en ordentlig frukost, sen en dusch.

/Gormanz

346 Inlägg
16 augusti 2007
man hittar väckar klockan som låter högst och värst !

557 Inlägg
16 augusti 2007
Fan jag har också extremt stora problematt komma upp på morgonen. Problemet är inte det att när jag vaknar så ligger jag kvar och degar i sängen. Mitt problem är att jag har extremt svårt för att vakna, finns inte en väckarklocka i världen som klarar av den uppgiften. Jag ser detta som ett stort problem, får dåligt samvete av att tjejen måste gå upp för att vecka mig varje morgon även då hon är ledig sad

//Jerry

Idiot..
285 Inlägg
16 augusti 2007
Jadu.. jag klarar inte ens av att vakna av något larm.
Så det är lite problem..

Har 3 väckarklockor och det är dom som lät mest på elgiganten,Men jag vaknar inte ändå

Evolution Garage
394 Inlägg
16 augusti 2007
r-ted skrev:
jag ser inte riktigt problemet ... ställer mobilen och när den ringer så går man ur sängen å duschar... sen äter man frukost ?? vad är problemet....

VILJA ! ! ! !

Håller inte riktigt med där. Vissa människor har lättare att vakna än andra, så är det bara.
Har ju inget med vilja att göra när man helt omedvetet (i sömnen) stängt av klockan.

Enda som jag tror hjälper långsiktigt är att man ser till att alltid gå och lägga sig i tid. Istället för att sitta och söla framför datorn cool

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

Pfffft
906 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
mmm det där med många väckarklockor funkar inte, slår av dom i sömnen eller så har jag dom inte. slog sönder en mobil för nån månad sen för jag drömde att jag blev anfallen av aliens och mobilljudet var nog ngt från rymdskeppet tror jag :S

sen att duscha, det funkar inte heller... sjunker ner på golvet och nickar till, varesig det är svin kallt eller varmt!!

frukost.. nej nej nej.. frukost äter jag runt 12 när jag är vaken, annars kräker jag. inte kul att behöva stanna på vägen varje morgon för att lägga en klik tuggad bulle på vägen sad

Umadbro?

58 Inlägg
16 augusti 2007
Låter tufft för vissa här, är också nattmänniska och sover absolut min bästa kvaltitets sömn mellan 4-7, synd att jag måste gå upp kl 05.30 bara sad

När jag hade som svårast att gå upp körde jag flera väckarklockor och en redbull vid sängen. När jag stänger av klockorna/trycker på snooze så halsade jag redbullen och tog en go snus, sen 15 min senare så vart jag iaf medveten nog för att gå upp.

Ett tips kanske?

Idiot..
285 Inlägg
16 augusti 2007
azathoth skrev:
Låter tufft för vissa här, är också nattmänniska och sover absolut min bästa kvaltitets sömn mellan 4-7, synd att jag måste gå upp kl 05.30 bara sad

När jag hade som svårast att gå upp körde jag flera väckarklockor och en redbull vid sängen. När jag stänger av klockorna/trycker på snooze så halsade jag redbullen och tog en go snus, sen 15 min senare så vart jag iaf medveten nog för att gå upp.

Ett tips kanske?

har försökt det där med redbull,det slutade med att jag vakna med en öppnad redbull i sängen och allt var dyngsurt smile .

173 Inlägg
16 augusti 2007
Inga problem alls att gå upp på mogonen för mig.
Ställer väckaklockan på 4-5 beroende på dag. Sen ställer man mobilen några min senare om nu det skulle vara så att väckaklockan inte ringer. När det väl ringer så går man in i duschen och sen finns det ingen återvändo wink

Om man mot all förmodan skulle stänga av både väckaklockan och mobilen så väcker dottern alltid en mellan 6-7 smile
Senast redigerat av marcusjj (16 augusti 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
16 augusti 2007
Ställer mobilen 2gg 10min tidskillnad och sen min old time väckarklocka en sådan gammal som ser ut som en klocka en analog tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Pfffft
906 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
men vad är "normal" tid att sova om nätterna då?

Umadbro?

Övningskör
51 Inlägg
16 augusti 2007
Har också skitsvårt att vakna, och jag har bara en skola att gå till. Jag klarar ju att ta mig upp, men det värsta är frukosten. Jag är verkligen ingen frukostmänniska klockan 0600 på morgonen.. en vanlig tugga ur en macka tar liksom 5 minuter att tugga och man får verkligen tvinga ner det. Att gå runt hungrig i skolan är inte jättekul heller, så det blir typ en runda till kiosken o köpa en cola tills lunchen kommer - och det är ju inte nyttigt.

Varför man har svårt att dra sig ur sängen är ju viljan. Ser man inte framemot något på dagen så känns det ju helt jäkla onödigt att gå upp och förstöra en sömn. Sen är väl resten disciplin, veta att man faktikst måste gå upp för att behålla betygen/jobbet.

postorder_probe skrev:
men vad är "normal" tid att sova om nätterna då?

Minst 8h sömn är rekommenderat för en vuxen människa. Om inte 8h så är man inte hälsosam egentligen.
Senast redigerat av kevinw (16 augusti 2007)

16 augusti 2007
Intressant tråd. Jag har alltid haft ett helvete med att komma upp på morgonen. Man känner sig verkligen som en loser! Har precis nu i 30-års åldern fått veta att jag har en sjukdom (PCOS) som tjejer kan ha, har med oregelbunden mens och hormoner och så att göra som bla gör att man blir trött.

Men sjukdom eller ej så är jag ändå en extrem nattmänniska. Det är lite av ett mysterium det där med dyngsrytm och om samhället måste ställa samma krav på alla när dom ska sova och när dom ska vara vakna. En del människor har ju en mer "seg" personlighet och tar alltig lång tid på sig att göra något men när dom gör det gör dom det länge (feminin personlighet), medans endel är mer spontana och gör allt fort under en kort tid (maskulin personlighet). Men kanske är jag trött för att jag inte är lycklig. Who knows.

Men ett tips är i alla fall att äta frukost framför datorn, för på nätet finns alltid en massa intressant som gör att man vaknar till.
Senast redigerat av badabingbadaboom (16 augusti 2007)

482 Inlägg
16 augusti 2007
Vakna? Blir ju mer att starta kroppens funktioner och gå runt som en zombie, där kontakt mellan hjärna och kropp ej finns.
Dock för att vakna så kan jag rekommendera att trampa på ett häftstift eller något liknande ... Otroligt effektivt sätt att vakna på, det kan jag lova.

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

778 Inlägg
16 augusti 2007
radio väkar klocka bästa sätet att vakna kan bestälas från alla möjliga kataloger stäl radio frekvensen så du får hälften brus andra hälften "kanal" (p3)  sen volymen på högsta sen så lovar jag dig du vaknar med hörsel problem! tongue

Sök