3195
Sök

Hur blir man lackerare?

Thomas_945LTT
16 augusti 2007
Trådstartare
E lite sugen på att utbilda mig till lackerare. E d ngn som vet var man kan gå den utb?

Saaboholic
3 129 Inlägg
16 augusti 2007
sök på högskole hemsidor etc..eller KY..brukar finnas broschyrer osv också..

annars funkar google/eniro.

utbildning/lackerar + sök= resultat wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

Thomas_945LTT
16 augusti 2007
Trådstartare
Tack för hjälpen! smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
16 augusti 2007
ingen orsak..hoppas du hittar vad du söker smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

103 Inlägg
16 augusti 2007
Tar 4 år som lärling innan du är Lackerare, bara så du vet^^ Lite surt men.... Själv så utbilda ja mig till det i gymnasiet smile Så ja jobbar för fullt nu^^

Better stay on the road, the road to heaven

junsele
248 Inlägg
16 augusti 2007
38 veckors utbildning på amu var det för mej

417 Inlägg
16 augusti 2007
1 år på Lackskolan i Norrköping e lagom. Kontakta ebersteinska skolan för mer info 011-153000. De har vuxenutbildning för billackerare. Själv så praktiserade jag på diverse lackverkstäder under endel av slutterminen, vilket var nyttigt. Verkligheten skiljer sig en del från skolan, men man får lära sig grunderna.

Jag fick inte jobb som billackerare på stubben utan gick via solfilm och rekond innan jag snubblade in på Koenigsegg. Idag har jag jobb på en vanlig bilskadeverkstad som billackerare. Så här i efterhand så kan jag säga att det är många duktiga billackerare som jobbar ute på verkstäderna som inte har nå´n utbildning i botten. Visst är det en fördel att ha gått utbildning men det viktigaste är att man e noggrann och kan jobba + en skvätt talang kanske...

mvh o lycka till!! /Jocke

Sök