4652
Sök

VR6 annons

160 Inlägg
17 augusti 2007
Trådstartare
Är i fundering på att köpa en Golf eller Passat VR6 men undrar då över en sak. Jag har sett denna annons:
http://www.blocket.se/vi/13042452.htm?ca=9_s

Killen som har den har haft den på annons nu i över en månad, först på 16500 och nu 15500 kr. Ringde honom för några veckor sedan och då sa han att den va besiktad nu i sommar men inte skattad. Han sa att den var i mycket bra skick och att han sålde den för att han skulle på utlandsresa. Säljaren i fråga är en invandrare. Bilen har året-runt-däck och all utrustning fungerandes. Till det skumma är att han inte verkar bli av med den. Han lade ut denna annons igår och är en återannons sedan tidigare men med flera bilder på bilen. Skulle ni åka och titta på en Passat VR6 för det priset? Kan det vara en massa dolda fel månne? Låter billigt och dessutom verkar han ha svårt som fasen att bli av med den.

Bobo
17 augusti 2007
Min spontana tanke är nej, kolla på något annat, om bilen var så fin som han säger skulle den redan varit såld.

439 Inlägg
17 augusti 2007
dags för kamkedjebyte kanske.
ingen billig affär på dem

old,low and slow....

160 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
Precis vad jag tänkte, måste vara något lurt med det hela då bilen inte är såld ännu. Är en sådan i bra skick så borde den ha gått vid detta lag.

Nä det där med kamkedjebyte verkar ju inte vara en rolig historia. Kan gå på mellan 10-17k kr enligt några på VR6 forumet, sinnessjukt. Finns ju dock några där som gör det betydligt billigare men ändå.

Nä jag skippar nog att kolla på den bilen.

Bobo
18 augusti 2007
Hellfire skrev:
Precis vad jag tänkte, måste vara något lurt med det hela då bilen inte är såld ännu. Är en sådan i bra skick så borde den ha gått vid detta lag.

Nä det där med kamkedjebyte verkar ju inte vara en rolig historia. Kan gå på mellan 10-17k kr enligt några på VR6 forumet, sinnessjukt. Finns ju dock några där som gör det betydligt billigare men ändå.

Nä jag skippar nog att kolla på den bilen.

Det gör du rätt i, angående kamkedja så vet jag en som fick det gjort för 5000:- utan kvitto på sin VR6:a och då var han inte ens bekant med personen.

Då ska du se vad det kostar att byta koppling på den, ungefär samma pengar
Senast redigerat av Bobo (18 augusti 2007)

956 Inlägg
18 augusti 2007
vilken tur att jag sålt min vr6:a då..verkar vara dyrt när problemen uppstår..Hade väl tur att min aldrig krånglade...

eldus veldus

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
18 augusti 2007
Verkar vara en USA import med el-bälten. och storleken på regskylten bak.
210hk?
Senast redigerat av mickecorrado (18 augusti 2007)

Smoke Tires Not Drugs.

Fotograf
1 319 Inlägg
18 augusti 2007
golf88 skrev:
vilken tur att jag sålt min vr6:a då..verkar vara dyrt när problemen uppstår..Hade väl tur att min aldrig krånglade...

varför har då kvar din bil på sidan för då?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

956 Inlägg
18 augusti 2007
fredda_king skrev:
golf88 skrev:

varför har då kvar din bil på sidan för då?

Jaa om du hade läst min presentationen så hade du inte behöva fråga...

eldus veldus

Bobo
18 augusti 2007
golf88 skrev:

Ja det lär ju bli din systers problem då, skämt åt sido så är bilarna väldigt hållbara, jag har haft två VR6:or tidigare. Den ena åkte på kopplingen efter ca 13.000 mil annars så var det inga superdyra reparationer, vet att tändmodulen brukar strula, fick byta den i båda min VR6:or och delen gick på runt 4000:-.

956 Inlägg
18 augusti 2007
Bobo skrev:
golf88 skrev:

Ja det lär ju bli din systers problem då, skämt åt sido så är bilarna väldigt hållbara, jag har haft två VR6:or tidigare. Den ena åkte på kopplingen efter ca 13.000 mil annars så var det inga superdyra reparationer, vet att tändmodulen brukar strula, fick byta den i båda min VR6:or och delen gick på runt 4000:-.

haha jaa det blir hennes problem:pMen så var de hon och hennnes kille som ville ha bilen:p
så problemen som uppstår bjuder jag på

eldus veldus

Sök