4018
Sök

Ni som har Bredbandsbolaget... SE UPP!

* Voff voff *
10 653 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
Ja... Se upp så ni inte betalar mer än ni borde...

Jag satt och slösurfade på jobbet häromnatten och upptäckte till min förvåning att telefonin ska ingå när man pröjsar 320:- för bredband via bredbandsuttaget men trots detta har vi pröjsat 320:- + 99:- hela tiden...

Så jag ringer upp Bredbandsbolagets kundtjänst och ifrågasätter detta och får till förklaring att det är upp till kunden att hålla reda på priserna och det inte är deras fel att dom inte ändrat till nya priserna...

Jag frågar då hur länge jag betalat 99:- extra per månad helt i onödan och får till svar att det "nog är ett tag"...

Måste säga att jag är MYCKET besviken på Bredbandsbolagets policy! Sett till antalet kunder som troligen INTE sitter och kollar priserna på deras hemsida så kan man anta att dom tjänar ganska bra på den policyn...

Så... Se upp noga så ni inte sitter och betalar en massa pengar helt i onödan!!!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Scania arbetare
364 Inlägg
18 augusti 2007
har inte hänt mig iaf

Audiholic!

4 554 Inlägg
18 augusti 2007
jag betalar 295 i månaden med bredbandsbolaget bredband+telefoni.. har inte satt mig in i de än eftersom ja precis tagit över abonemanget

Amatör
444 Inlägg
18 augusti 2007
betalar 428 i månaden bara för bredband =0/ hos bbb ..

Bobo
18 augusti 2007
mellowd skrev:
hemtelefon är överskattat. smile

Håller med, har inte haft hemtele sedan 2001 tror jag

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
18 augusti 2007
Sen beror det lite på vart man bor också.
Tex. om man bor på landsbygden och inte BBB i detta fallet har egen utrustning, då läggs en extra avgift på 100:- till för "hyra" utav Telia, som äger ledningarna. Hurvida det är så i nuläget har jag inte koll på. Sedan vet jag att Glocalnet har/hade det samma, 100:- extra för hyra av ledning/utrustning och 100:- kr extra om man hade trafik på över 30gb i månaden... Så det finns massa fula trick man får se upp med.

Vet inte hur det är nu då eftersom Telia blev stämda för bland annat detta.

//Edge

4 554 Inlägg
19 augusti 2007
jahapp visade sig att jag inte va så lyckligt lottad utan hade samma som brådhis 295kr för bredbandet och 99 för telefon fast telefon skulle va gratis, ringde direkt och fixade detta men undra hur länge syrran betalat in för mycke....

Smålänning
7 887 Inlägg
19 augusti 2007
Har bredbansdbolaget telefon också?

Hemma är vi helnöjda med BBB. Betalar 200 i månaden för ett bredbans som enligt testprogram går lite snabbare än det ska.

tilläggas ska att det inte finns mycket som kan krångla.

Fiberlan, upp till 100 Mbit. LANuttag i väggen, kopparkabel till kopplingsstationen och efter det fiberoptik.

Inte alltid fel att bo i hyresrätt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 594 Inlägg
19 augusti 2007
det har gått ut reklam i tvn om det bara för några veckor sedan så det är rätt nytt däremot om man har mobil och sen skaffar bredband hos telenor får man hemtelefonen gratis har vart så rätt länge däremot, men hur många företag ringer runt till sina kunder och berättar det? dom skickar ju ut reklam om det missar man det så är det inte så mycket man kan göra åt

4 554 Inlägg
19 augusti 2007
telefonin ska ju ingå i bredbandet som sagt så ja de har jag och bredband 100+ vilket ska kosta 320kr/mån, får se om de löser sig till nästa månad annars har dom en kund dom ångrar att dom misskötte sig mot:P

RS
886 Inlägg
19 augusti 2007
Brådhis skrev:

Jag satt och slösurfade på jobbet häromnatten och upptäckte till min förvåning att telefonin ska ingå när man pröjsar 320:- för bredband via bredbandsuttaget men trots detta har vi pröjsat 320:- + 99:- hela tiden...

Så jag ringer upp Bredbandsbolagets kundtjänst och ifrågasätter detta och får till förklaring att det är upp till kunden att hålla reda på priserna och det inte är deras fel att dom inte ändrat till nya priserna...

Jag frågar då hur länge jag betalat 99:- extra per månad helt i onödan och får till svar att det "nog är ett tag"...

Måste säga att jag är MYCKET besviken på Bredbandsbolagets policy! Sett till antalet kunder som troligen INTE sitter och kollar priserna på deras hemsida så kan man anta att dom tjänar ganska bra på den policyn...

Så... Se upp noga så ni inte sitter och betalar en massa pengar helt i onödan!!!

//Brådhis

Jag frågade BBB's kundtjänst om deras 8 mbit abonnemang som skulle kosta 319:- i månaden. Frågade om 319:- var det ENDA jag behövde betala och fick till svar ja. Sen fick jag en räkning på 398:-. Då var det tydligen därför att man saknar fast telefon och då ska Telia ha 59:- i månaden. Menar du att man ska få fast telefoni via BBB utan extra kostnad om man har bredband hos dem eller? För i så fall ska man väl inte betala 59:- i månaden till Telia i "saknar fast telefoni" avgift?

Focus RS

8 156 Inlägg
19 augusti 2007
Edge83 skrev:
Sen beror det lite på vart man bor också.
Tex. om man bor på landsbygden och inte BBB i detta fallet har egen utrustning, då läggs en extra avgift på 100:- till för "hyra" utav Telia, som äger ledningarna. Hurvida det är så i nuläget har jag inte koll på. Sedan vet jag att Glocalnet har/hade det samma, 100:- extra för hyra av ledning/utrustning och 100:- kr extra om man hade trafik på över 30gb i månaden... Så det finns massa fula trick man får se upp med.

Vet inte hur det är nu då eftersom Telia blev stämda för bland annat detta.

Det är ändrat nu (ändrades för ett par månader sen)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

* Voff voff *
10 653 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
det har gått ut reklam i tvn om det bara för några veckor sedan så det är rätt nytt däremot om man har mobil och sen skaffar bredband hos telenor får man hemtelefonen gratis har vart så rätt länge däremot, men hur många företag ringer runt till sina kunder och berättar det? dom skickar ju ut reklam om det missar man det så är det inte så mycket man kan göra åt

Ehm... För att göra en jämförelse:

Du har ett bensinkort som du brukar tanka på, men för att få ett lägre pris vid en prissänkning måste du själv hålla koll på nätet (utan att någon berättat det för dig) och sedan ringa till kundtjänst (inte heller det har du fått berättat för dig) och begära det priset...

Rimligt? Nej...

Jag personligen anser att man som kund bör få det GÄLLANDE priset på en tjänst och INTE sitta och betala för mycket när en prissänkning skett medans företaget sitter och håller masken och hoppas på att man inte ska märka det!

//Brådhis

2 594 Inlägg
19 augusti 2007
Brådhis skrev:
ghost_boy83 skrev:

Du har ett bensinkort som du brukar tanka på, men för att få ett lägre pris vid en prissänkning måste du själv hålla koll på nätet (utan att någon berättat det för dig) och sedan ringa till kundtjänst (inte heller det har du fått berättat för dig) och begära det priset...

Rimligt? Nej...

Jag personligen anser att man som kund bör få det GÄLLANDE priset på en tjänst och INTE sitta och betala för mycket när en prissänkning skett medans företaget sitter och håller masken och hoppas på att man inte ska märka det!

//Brådhis

jo men det är u lite skillnad när man har hemtelefon+bredband gämfört me mobil då kan dom ju tex skicka ett sms när dom sänkt priserna å ringa runt till alla kunder finns nog inte resurser till, jag såg det på tvn och i tidningen att dom tagit bort priset på hemtelefon nu så det är rätt nytt sen kan du säkert begära att få nyhetsbrev på din e-mail så du inte missar några erbjudanden, företagen brukar va rätt duktiga på att visa sina erbjudanden men jag tror det är vi som inte kollar eller lyssnar tillräckligt noga, sen när det gäller prissänkningar
så får inte företagen höja eller sänka priserna bara så där bara ge info som kund senare får ändra skjälv

// Erik

391 Inlägg
19 augusti 2007
Brådhis skrev:

//Brådhis

de är presis som de säger, upp till kunden.
bredbandsbolaget har inga rättigheter att ingå nya avtal med kunderna utan godkännande, även om det i detta fall är till fördel för kunden.

Nej jag jobbar inte för BBB. läs igen om deras policy/avtal  innan du ingår avtal så slipper du bli som du uttrycker dig "Besviken"

// Andreas

* Voff voff *
10 653 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
Brådhis skrev:
ghost_boy83 skrev:

Rimligt? Nej...

//Brådhis

jo men det är u lite skillnad när man har hemtelefon+bredband gämfört me mobil då kan dom ju tex skicka ett sms när dom sänkt priserna å ringa runt till alla kunder finns nog inte resurser till, jag såg det på tvn och i tidningen att dom tagit bort priset på hemtelefon nu så det är rätt nytt sen kan du säkert begära att få nyhetsbrev på din e-mail så du inte missar några erbjudanden, företagen brukar va rätt duktiga på att visa sina erbjudanden men jag tror det är vi som inte kollar eller lyssnar tillräckligt noga, sen när det gäller prissänkningar
så får inte företagen höja eller sänka priserna bara så där bara ge info som kund senare får ändra skjälv

// Erik

Vad jag menar är att dom ju skulle kunna sänka priserna UTAN att för den skull RINGA runt till alla... T.ex. skulle dom kunna skriva det på fakturan som skickas till alla(!)...

"Hej! Nu har vi sänkt priserna!" skulle knappast göra någon arg...

//Brådhis

* Voff voff *
10 653 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
andreasl skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

bredbandsbolaget har inga rättigheter att ingå nya avtal med kunderna utan godkännande, även om det i detta fall är till fördel för kunden.

Nej jag jobbar inte för BBB. läs igen om deras policy/avtal  innan du ingår avtal så slipper du bli som du uttrycker dig "Besviken"

// Andreas

Det är ju inget nytt avtal... Det är en sänkning av priset på ett nuvarande avtal... För inte tror jag att jag kommer få hem ett nytt avtalspapper att skriva under bara för att dom sänkte priset nu!?

Och visst... Precis som vissa av er skriver så får jag väl säkert skylla mig själv! Absolut... Men som jag skrev tidigare så är den här tråden i första hand till för att fler av oss som kanske inte vet allt ska kunna spara några kronor... Lixom...

//Brådhis

391 Inlägg
19 augusti 2007
Brådhis skrev:
andreasl skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

// Andreas

Det är ju inget nytt avtal... Det är en sänkning av priset på ett nuvarande avtal... För inte tror jag att jag kommer få hem ett nytt avtalspapper att skriva under bara för att dom sänkte priset nu!?

Och visst... Precis som vissa av er skriver så får jag väl säkert skylla mig själv! Absolut... Men som jag skrev tidigare så är den här tråden i första hand till för att fler av oss som kanske inte vet allt ska kunna spara några kronor... Lixom...

//Brådhis

de är ett nytt avtal om du har ett nytt pris!

jo tråden är bra ur upplysnings synpunkt.
(dvs: att man ska ha koll på sina avtal och nya erbjudanden)

// Andreas

13 Inlägg
20 augusti 2007
Pratade nyss med Bredbandsbolagets kundtjänst och dom påstår att Telefoni för 0:- enbart går att få vid nyteckning av abonnemang.
Det jag kunde göra var att avsluta det befintliga telefoniabbonemanget hos Bredbandsbolaget och sedan teckna det på nytt igen..

Helt sjukt!

Sök