3500
Sök

Lancia bra bil?

5 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
#1
Tjenare funderar på att skaffa en Lancia Delta HF.. Berätta allt ni vet om denna bil.. nån som vet prestanda på en Delta? .. Sen om nån vet vad de olika modellbeteckningarna betyder så skulle jag vara tacksam..

Maizer
21 augusti 2007
#2
Hallå!
Faktiskt så verkar det som det inte finns nån integrale(jag antar du tänker köpa det) som är lik den andra.
Men vi har iaf:
Lancia delta Integrale 8v 185hk

Lancia delta Integrale 8vkat 177hk Är en 16v bil men med 8v motor för att klara avgaskrav i jag tror det var Schweiz

Lancia delta Integrale 16v 200hk

Lancia delta Integrale Evo 1 8v 215hk

Lancia delta Integrale Evo 2 16v 215 hk tror jag, är inte riktigt säker på evoluzione modellerna.

Det är bra bilar och de ska gå som faan. Vxl är väl inte världens hållbaraste men det beror ju på hur man kör också.
Är det nåt mer du undrar är det bara fråga..
Senast redigerat av Maizer (21 augusti 2007)

5 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#3
Tjena jadu den jag menar heter Lancia Delta HPE 2.0 Turbo, dessa modeller

Smålänning
7 887 Inlägg
22 augusti 2007
#4
Har inte hört talas om den modellen, men det fanns en som hette Lancia Delta S4, och jag antar att det är den du pratar om.

Motor:
Fyrcylindrig radmotor med overliggande kamaxel, Elektrisk bränsleinsprutning, turbo, intercooler.

Max. Effekt: 184 kW/ 250 hk vid 6750 rpm
Max. Vrid: 291 Nm vid 4500 rpm

Kraftöverföring: Mittmotor, femväxlad låda och fyrhjulsdrift.

Prestanda: 0-100: 6 sek, toppfart 225 km/h

Enligt Lancia. Källa: All Världens Bilar 1987.

Antar att det är en 80-talare du vill ha, för dom är snyggast wink

Vanliga Delta HF turbo har en 1600 motor och 140 hk. 0-100 på 8,7 sek.

Tvålitaren med insprutning sitter i Delta HF 4WD, och är på 165 hk. 0-100 på 7,8.

Den enda tvålitersturbon dom hade på 80-talet i Delta var turbodieseln. Men 80 häst... Nja...
Kanske inte så pigg eller?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

5 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
#5
Hehe.. jadu vet inte om ni vet vilken bil jag menar, en sån här http://www.garaget.org/?car=23207 som jag vill få ut lite mer info av

165 Inlägg
22 augusti 2007
#6
Italienarna är inte så bra att få fram reservdelar har jag hört..


1 703 Inlägg
22 augusti 2007
#7
Delta HPE´n är väl i mångt och mycket samma bil som Alfa Romeo 155 q4 turbo?
http://www.blocket.se/vi/9758715.htm?ca=13_s

Leta efter rost runt vindrutan. Annars är bilen galvad och rättså motståndskraftig mot rost.
Rasade vevlager är väl relativt vanligt.


Maizer
22 augusti 2007
#8
twin_cam skrev:
Har inte hört talas om den modellen, men det fanns en som hette Lancia Delta S4, och jag antar att det är den du pratar om.

Motor:
Fyrcylindrig radmotor med overliggande kamaxel, Elektrisk bränsleinsprutning, turbo, intercooler.

Max. Effekt: 184 kW/ 250 hk vid 6750 rpm
Max. Vrid: 291 Nm vid 4500 rpm

Kraftöverföring: Mittmotor, femväxlad låda och fyrhjulsdrift.

Prestanda: 0-100: 6 sek, toppfart 225 km/h

Enligt Lancia. Källa: All Världens Bilar 1987.

Antar att det är en 80-talare du vill ha, för dom är snyggast wink

Vanliga Delta HF turbo har en 1600 motor och 140 hk. 0-100 på 8,7 sek.

Tvålitaren med insprutning sitter i Delta HF 4WD, och är på 165 hk. 0-100 på 7,8.

Den enda tvålitersturbon dom hade på 80-talet i Delta var turbodieseln. Men 80 häst... Nja...
Kanske inte så pigg eller?

haha hur kan du anta att han menar s4an? Vet du vad det är för bil? Chansen att han får tag på en sån är mindre än att vinna jackpot på triss.

Maizer
22 augusti 2007
#9
Och köp en integrale istället.

Smålänning
7 887 Inlägg
22 augusti 2007
#10
Jasså, det var en 90-talare... Men dåså.
Delar och annat borde gå att få fram genom fiat.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök