Köp en 240 eller 740. Det är bakhjulsdrift, bra värme i bilarna på vintern. Dricker runt 0.8 - litern och om man sladdar för mycket o bucklar en dörr så sparkar man ut bucklan igen om man ids sen fortsätter man sladda... Finns inget roligare...
haha runt 0.8 lär den ju inte dra om man ska leka snarare 1.5 l milen
Tung högerfot i så fall. Jag sladdar å leker med mina volvos för litern, 1,5 drar de inte ens när man kuskar 110 med lastad hästtransport...
ni måste haft tag i nåra häckar,har kört x antal förgasarvolvo på 0,8 l milen......verkar som d e mycke folk utan erfarenhet här...
kolla på rekord me....
Skönt att det inte bara är jag som lyckas köra traktor utan att bli ruinerad. Hade min insprutare druckit 1,5 hade jag allvarligt kikat under bilen och letat efter var den läcker. Och jag kör inte särkilt snällt...
en gammal volvo under litern, kanske sommar halvåret o nerförsbake. nu gällde detta ju vinterbil men har aldrig fått en volvo under liter på vintern, trots snäll körning.
en gammal volvo under litern, kanske sommar halvåret o nerförsbake. nu gällde detta ju vinterbil men har aldrig fått en volvo under liter på vintern, trots snäll körning.
vad drar er bil i ärlig vinterkörning?
dem har aldrig legat över litern,trots rejäla dubb o mycke snö
Tankar ni full tank när ni räknar ut om den har dragit X antal liter på X antal mil??
Har i princip aldrig kört mina rödblockare under liter milen om det inte gäller uteslutande landsvägskörning. Är man ute o sladdar drar bilen knappast 1 liter milen....
Men tycker inte soppaförbrukningen är så extrem ändå, det som en gammal volvo drar i soppa vinner man åter i andra ägandekostnader som finns på andra bilar.
Som vinterbil rekommenderar jag 740 framför 240 pga av de är stabilare att sladda med, det är lättare att snurra med 240 tycker jag.
Tankar ni full tank när ni räknar ut om den har dragit X antal liter på X antal mil??
Mvh Anders
Ja, det gör jag faktiskt eftersom jag inte har någon fungerande soppamätare. Tankar jag 30 liter så kör jag i 30 mil utan att bilen stannar för mig de gånger jag inte har haft råd att tanka fullt. Aldrig (peppar peppar) fått soppatorsk, däremot blivit förvånad över att det inte gått i mer när jag väl tankat fullt igen.