3298
Sök

neonkitt under bilen vintertid?

Alecci's fästmö
708 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
jag undra bara hur det ligger till med neon kitt under bilen...funderade på å köpa till min men hur mycket tål dom egentligen?tål dom sitta kvar under vintern när bilen står i garage eller måste man ta bort dom??och vilket är bäst finns ju två olika diod och nått annat hm???

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

4 571 Inlägg
22 augusti 2007
Körde runt med neon under bilen en hel vinter på min gamla 740 på norrländska vägar

Dom tål mer än man tror faktiskt.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
oj där ser man smile man har ju hört så mycket att dom inte e så hållabara å bara går sönder osv...hm..så man blir ju lite osäker...

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
22 augusti 2007
Hejsan! så vitt jag vet så lyser dioder bättre. Men då kan du råka på skenet påsidan av miblen och inte under. sedan diodrören jag har haft har vissa dioder slutat funka. vet inte hur diodrör klarar kyla men mina neon rör jag har under klarar lätt av kylan. Har haft två kitt och båda har klarat de lätt. Vissa klämmer som holler upp rören kan spricka om de är extremt kallt. men man får med rätt många så de är bara att byta- i vinter sprack en. PÅ norrlänska vägar med saltade vägar å allt=) Kör å ett neon kitt från www.brl.se dom är vattentäta med så du behöver inte säkra dom med silikon. Bara koppla in! Lycka till

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Alecci's fästmö
708 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
sebbanboy14 skrev:
Hejsan! så vitt jag vet så lyser dioder bättre. Men då kan du råka på skenet påsidan av miblen och inte under. sedan diodrören jag har haft har vissa dioder slutat funka. vet inte hur diodrör klarar kyla men mina neon rör jag har under klarar lätt av kylan. Har haft två kitt och båda har klarat de lätt. Vissa klämmer som holler upp rören kan spricka om de är extremt kallt. men man får med rätt många så de är bara att byta- i vinter sprack en. PÅ norrlänska vägar med saltade vägar å allt=) Kör å ett neon kitt från www.brl.se dom är vattentäta med så du behöver inte säkra dom med silikon. Bara koppla in! Lycka till

aha hm ha dom lila då hm dessutom jag kommer inte in på sidan ..de e ju så himla svårt att få tag i lila...hittade ett på collex styling för 990kr funderade på att ta nått enkelt sålänge verkade ju bra iaf...jag ha inte hunnit fråga dom nått om de än men ska sen...måste man silikona alla kitt man köper annars :S

122 Inlägg
22 augusti 2007
Med tanke på att neonskyltar sitter ute året om är kyla knappast något problem wink

Sen sitter ju neonrören (iaf mina) i ett plexirör, så de är ju inte direkt utsatta för stensprut och liknande.

Visst kan de gå sönder dock, en polare fick ett rejält stenskott som gick i genom plexit, en annan krockade med en hare och röret gick av. Men inget av detta är ju direkt vinterrelaterat.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

Alecci's fästmö
708 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
nja de handlade ju snarare om otur sad hm mja jag få se om de blir nått med de hm

BilstereoNörd
576 Inlägg
23 augusti 2007
Skulle nog rekommendera den nya LED tekniken som är betydligt hållbarare och drar mindre ström, ta en titt på Varad UL200 finns dock inte i lila färg..

// Tommy

*Inlägg redigerat

§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet.

//Izual

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

124 Inlägg
23 augusti 2007
skit i neon.. det är så jävla bögit å ha under bil'n

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

Love my Godzilla!
289 Inlägg
23 augusti 2007
Kolla in min sida, jag har diod under bilen riktade uppåt under bilen mot underredet pga att det lyser så jävla starkt och att jag inte vill ha "spottade prickar på marken"

"Godzilla" R32GTR

124 Inlägg
23 augusti 2007
Skyssis skrev:
Kolla in min sida, jag har diod under bilen riktade uppåt under bilen mot underredet pga att det lyser så jävla starkt och att jag inte vill ha "spottade prickar på marken"

fast din bil va faktist mycket passande med neon

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

Alecci's fästmö
708 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
haha många tankar här tss....nja tänkte mest på de för att jag inte tänker styla den på nått annat vis med kjolar å sånt hm...få se om jag tycker de e nödvändigt....ska ha lila kitt isf eftersom de passar bilen bäst...

56 Inlägg
23 augusti 2007
ja hade neon leds under min bil i ungefär 1år sen flög dom bort på våren big_smile blev säkert lite för mycket omtumlade på vintern i allt slask, dioderna håller hur bra som hellst,men se till att du får fast själva röret ordentlit bara...enlit mig så lyser leds bättre än neon och håller dessutom bättre...

Revolvolution

Alecci's fästmö
708 Inlägg
24 augusti 2007
Trådstartare
Kivikoski skrev:
ja hade neon leds under min bil i ungefär 1år sen flög dom bort på våren big_smile blev säkert lite för mycket omtumlade på vintern i allt slask, dioderna håller hur bra som hellst,men se till att du får fast själva röret ordentlit bara...enlit mig så lyser leds bättre än neon och håller dessutom bättre...

men diod finns inte i lila sad (har inte hittat nått iaf)

Sök