2929
Sök

Är jag ensam om detta fenomenet? blir stoppad i varje stad :S

643 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
hehe jag har suttit länge å tänkt på detta smile. men jag har haft körkort i 4 år. är 22 nu. min första bil var en 850 glt 92:a. och sen en audi A4. men för 1 år sedan skaffade jag en 850R och sedan dess verkar jag vara jätteintressant för polisen? neutral. i 3 år hade jag inte blivit stoppad, aldrig fått böter INGENTING.

det hela började med när jag flyttade till sthlm. efter 1 vecka på kvällen kom polisen med blåljusen och stanna mig och fråga var jag kom ifrån, vems bil det var, vad jag gjorde här, vad jag skulle göra ikväll, var jag jobbade, vilka jag skulle träffa om jag hade flickvän och en massa saker. efter det var det lungt så då fick jag åka. sen nån månad efter på natten när jag var på väg till jobbet mötte jag en piketbil. inget speciellt med det men jag stannade till på statoil och när jag kommer ut därifrån står polisen där. . och enligt dom så hade jag inte haft bälte på mig vilket jag HADE!!!! hur i helvete kunde dom sett det. det var skitmörkt ute, jag hade svart tröja och vi körde en 50 när vi mötte varann. jag hävdade att så var inte fallet men jag fick böter iaf.

ska jag fortsätta?

åker ner till nyköping för 1 månad sen. andra jävla dagen kommer 2 jävla polisbilar efter med blåljus och stannar mig. dom började fråga mig en massa saker och bla bla bla. dom börjar tjaffsa om en massa och jag får böter på grund av liten skylt och dom tror dom är skit häftig och spelar allan brallan. slutar med att jag lackar ur och ber dom jobba lite hårdare eftersom dom är 1 man kort i nyköping smile. haha. aja så kommer jag till sthlm igen. är hos en polare som ska lacka min bil tror ni inte att snuten bara åker in på inhägnat område och bara frågar vad vi gör. . det enda dom såg var bilen.

har blivit stoppad i andra städer åxå men då har dom bara vart trevliga och man fått blåsa och allt var lungt.

men sammanfattning 2 böter och stoppad 10 ggr på 1 år å 4 mån pågrund av en bil :S. jag menar hade jag åkt en typ renault megane vem fan hade brytt sig.

antar att många andra blivit stoppad onormalt många ggr. och det är grymt jobbigt. har frågat polisen om dom är advensjuka för det är det jag tror det är problemet att dom ser att många har det bra och det tål dom inte.

Neerd
1 596 Inlägg
22 augusti 2007
haha omg låter ju helt sjukt... gillar fan inte polisen

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
22 augusti 2007
Tidigare ägare ?
Eller har du kanske en dekal med texten "Jackie Arklöv en modärn hjälte" ?

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

643 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Nitr00x skrev:
Tidigare ägare ?
Eller har du kanske en dekal med texten "Jackie Arklöv en modärn hjälte" ?

1 tidigare ägare. gubbe på 67 år som haft den sen ny bodde i bonhålan ösmo. ingen text eller dylikt på bilen. ser ut som en orginal 850R.

164 Inlägg
22 augusti 2007
Oj oj...fan va skumt! Jag jobbar överallt i sverige, så jag reser väldigt mycket iom jobbet. Väldigt mycket i sthlm bla, har aldrig blivit stoppad en enda gång, på ca ett år. Och min bil är väl inte direkt så diskret.
Dom kör ju oxå volvo, så det kan ju inte vara att dom inte gillar volvo tongue!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

VAG entusiast
277 Inlägg
22 augusti 2007
Ja det finns gott om jävliga poliser som stoppar folk som kör omkring lagligt. Vilka as mad

Edit: Kan tillägga att jag bara har blivit stoppad en gång och det var under en körlektion som jag blev invinkad av en polis för att det var någon blåskontroll.
Senast redigerat av pz_racing (22 augusti 2007)

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

dARKiE
5 031 Inlägg
22 augusti 2007
blev stoppad ungefär 3ggr i veckan. för INGENTING som du nämner. "vems är bilen" bla bla bla, "vart ska du" när dem frågar det så brukar jag blir lite pissed och säger det ska väl du inte bry dig om? jag åker vart jag vill punkt slut.  Men ända sen jag blev av med prövotiden har det varit lugnt , dem känner väl att det inte är lönt att skrämmas mer.
Senast redigerat av Darkie (22 augusti 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Os Difuntos
1 822 Inlägg
22 augusti 2007
lita på mig det har INGENTING med din bil att göra.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

643 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
baca skrev:
lita på mig det har INGENTING med din bil att göra.

nej men vad är det då?. dom känner ju inte mig. dom vet inte vem jag är. det är ju olika poliser hela tiden. .

Skogs Arbetare
413 Inlägg
22 augusti 2007
jobbar med att köra ut metro på natten, blir nästan, ne stoppad 2 gånger i veckan, dom säger att man har öl, hotat, misshandlat i städerna man åker, senaste gången hade jag ett vapen visst enligt snutarna, fick gå igenom hela proceduren, men var så kall och nekade allt, slutade med att chefen fick ett samtal och var tvungen att komme ner (23mil) enkel resa, fick såva i cellen. så snacka om jag blir sne om jag blir stoppad en gång till nästa vecka.....

Go For It!!

Skogs Arbetare
413 Inlägg
22 augusti 2007
Om jag ska komma till saken, NNEE DU ÄR INTE ENSAM OM DEN SJUKDOMEN.HEHEHE

Go For It!!

643 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Tompa_Vax skrev:
jobbar med att köra ut metro på natten, blir nästan, ne stoppad 2 gånger i veckan, dom säger att man har öl, hotat, misshandlat i städerna man åker, senaste gången hade jag ett vapen visst enligt snutarna, fick gå igenom hela proceduren, men var så kall och nekade allt, slutade med att chefen fick ett samtal och var tvungen att komme ner (23mil) enkel resa, fick såva i cellen. så snacka om jag blir sne om jag blir stoppad en gång till nästa vecka.....

skönt å höra att man inte är ensam om såna här sjuka saker :S.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 augusti 2007
blev stoppad 4 gånger på en vecka i ( Göteborg )
Allt detta pga av att ägaren innan visade sig vara kriminell

C H E V R O L E T <3

low profile
253 Inlägg
22 augusti 2007
Händer mig också, HELA TIDEN!!

dom börjar: vad är det för mätare? (a-stolpen alltså), du vet att du körde 110 på 70 väg? bla bla bla idioter.....jag e skit kaxig nu för tiden, vilka e dom dom ska behandla mig på de viset?

kanske för att min bil är snabbare än deras smilesmile

denkz
323 Inlägg
22 augusti 2007
Skumt ! jag bor i sthlm och har aldrig blivit stoppad. Kör tom yrestrafik hela dagarna.

Whitetrash
589 Inlägg
22 augusti 2007
Har blivit stoppad en gång under mitt år med körkort, Det var för att jag hade arslet parkerat i förarstolen på en Evo 8... Volvon min är nog osynlig.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

V70D5
199 Inlägg
22 augusti 2007
man blir lätt stoppad på natten, har hänt mig flera ggr, fast med denna bil jag har nu faktiskt bara blivit stoppad 1 gång konstigt, innan en helt vanlig 740 me tonade rutor, riktig snut magnet tongue

Man lever bara en gång

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
22 augusti 2007
GTI-95 skrev:
Händer mig också, HELA TIDEN!!

dom börjar: vad är det för mätare? (a-stolpen alltså), du vet att du körde 110 på 70 väg? bla bla bla idioter.....jag e skit kaxig nu för tiden, vilka e dom dom ska behandla mig på de viset?

kanske för att min bil är snabbare än deras smilesmile

Kommer säkert att hjälpa! Dryga personer i stylade bilar brukar ju polisen tycka om! Särskilt om man körde i 110 på 70-väg
Och det är dom som kommer när man ringer på dem! Tänk på det!
Senast redigerat av MikeAero (22 augusti 2007)

-Mike-

Saaboholic
3 129 Inlägg
22 augusti 2007
jag har blivit stoppad ca 6ggr sen i november i SAMMA stad med bilen i min signatur..som nu skall slaktas.. hmm

"Liberty of thought is the life of the soul"

Sök