hehe jag har suttit länge å tänkt på detta
. men jag har haft körkort i 4 år. är 22 nu. min första bil var en 850 glt 92:a. och sen en audi A4. men för 1 år sedan skaffade jag en 850R och sedan dess verkar jag vara jätteintressant för polisen?
. i 3 år hade jag inte blivit stoppad, aldrig fått böter INGENTING.
det hela började med när jag flyttade till sthlm. efter 1 vecka på kvällen kom polisen med blåljusen och stanna mig och fråga var jag kom ifrån, vems bil det var, vad jag gjorde här, vad jag skulle göra ikväll, var jag jobbade, vilka jag skulle träffa om jag hade flickvän och en massa saker. efter det var det lungt så då fick jag åka. sen nån månad efter på natten när jag var på väg till jobbet mötte jag en piketbil. inget speciellt med det men jag stannade till på statoil och när jag kommer ut därifrån står polisen där. . och enligt dom så hade jag inte haft bälte på mig vilket jag HADE!!!! hur i helvete kunde dom sett det. det var skitmörkt ute, jag hade svart tröja och vi körde en 50 när vi mötte varann. jag hävdade att så var inte fallet men jag fick böter iaf.
ska jag fortsätta?
åker ner till nyköping för 1 månad sen. andra jävla dagen kommer 2 jävla polisbilar efter med blåljus och stannar mig. dom började fråga mig en massa saker och bla bla bla. dom börjar tjaffsa om en massa och jag får böter på grund av liten skylt och dom tror dom är skit häftig och spelar allan brallan. slutar med att jag lackar ur och ber dom jobba lite hårdare eftersom dom är 1 man kort i nyköping
. haha. aja så kommer jag till sthlm igen. är hos en polare som ska lacka min bil tror ni inte att snuten bara åker in på inhägnat område och bara frågar vad vi gör. . det enda dom såg var bilen.
har blivit stoppad i andra städer åxå men då har dom bara vart trevliga och man fått blåsa och allt var lungt.
men sammanfattning 2 böter och stoppad 10 ggr på 1 år å 4 mån pågrund av en bil :S. jag menar hade jag åkt en typ renault megane vem fan hade brytt sig.
antar att många andra blivit stoppad onormalt många ggr. och det är grymt jobbigt. har frågat polisen om dom är advensjuka för det är det jag tror det är problemet att dom ser att många har det bra och det tål dom inte.