3523
Sök

Inte sälja inom länet?

677 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Tänkte sälja bilen i höst.

Är det fler än jag som resonerar så att man inte vill sälja iväg den allt för nära pga att man inte  vill se sin kärra vara otrogen med nån 18-åring som ska ut och sladda?
Eller bli utskämmd när folk tror att det är jag som står parkerad mitt i rondellen med oljetråget ute på vägen?

9 108 Inlägg
23 augusti 2007
Tänker på precis samma sätt så du är inte ensam. Fast inom länet är väl lugnt, så länge det inte är inom de närmsta städerna wink (Trestad för min del)

Kejsare
547 Inlägg
23 augusti 2007
Hade exakt samma tankar när jag bytte bort 240n nyligen. Och dessutom skulle jag säkert ställa mig och böla för att jag saknar den eller nåt.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

677 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Har råkat ut för att polare ringt angående 2 av mina gamla bilar och sagt att dom gjort idiotiska saker. Den ena var dessutom bara nån vecka efter jag sålt den, så risken att nån trodde de var jag var rätt stor.
Den andra var nått år efter så det är väl lite lugnare.

Klyphuggare
328 Inlägg
23 augusti 2007
nja på sätt och vis så resonerar jag väl så men jag skiter i om köparn krockar med postbilen när dom backar av gården. Värre om folk tror att dom kan komma tillbaks och klaga. Så på det sättet är det bra att sälja iväg långt bort.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

677 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Kom på en annan sak! Köparen av en bil jag sålde behagar ofta dyka upp på krogen samtidigt som mig. Oftast skitfull och vill diskutera det ena efter det andra och även varit lite hotfull pga saker som hände med bilen efter han köpt den.

Sånt är också ganska drygt!

1 297 Inlägg
23 augusti 2007
tycker tvärt om. Roligt att se sin gamla bil igen, höra hur den går osv osv smile

Whitetrash
589 Inlägg
23 augusti 2007
BoraV6 skrev:
Kom på en annan sak! Köparen av en bil jag sålde behagar ofta dyka upp på krogen samtidigt som mig. Oftast skitfull och vill diskutera det ena efter det andra och även varit lite hotfull pga saker som hände med bilen efter han köpt den.

Sånt är också ganska drygt!

Verkar som att du borde lämna över bilaffärerna till någon annan och hålla dig lite i bakgrunden hehe.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Bilägare
60 Inlägg
23 augusti 2007
beror ju på... tycker man att man klarar av skitsnackarna så kan d väl va kul att se vad som händer me bilen efter försäljning... en polare sålde sin prisvinnande bmw 325 till en polare... fy fan, den går inte att känna igen nu... snacka om förfall...

Life's a bitch that complains about your socks...

RS
886 Inlägg
23 augusti 2007
Jag tänker då inte sälja till nån som bor inom 50 mil från mig ;D Har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Vill inte se mina gamla bilar köras av nån annan.

Focus RS

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
23 augusti 2007
De spelar väl ingen roll om bilen stannar mitt i en rondell eller var fan som helst, varför ska man skämmas för de när man ändå inte äger den? bor man i en liten stad vet ju alla att man bytt bil ändå.

värre är om man säljer till en som klagar hela tiden eller om man säljer till en väldigt hotfull person om ni förstår tongue

Sök