2535
Sök

240 eller 740,vad tycker ni?

kung
2 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
#1
har tänkt att bygga en billig rolig gatreggad sladdbil.
ambitionen är att slänga ut inredningen och svetsa dit en
6 eller 8 punktsbur med två rallystolar och gatregga den.
tanken är att lära mig svetsa bur då jag
alldrig gjort något liknande.

det jag undrar är om jag ska bygga på
volvo 240 eller 740?
försöker väga för och nackdelar mellan dom olika bilarna.

vad tycker ni?????

Oh yeah duffman!

7 100 Inlägg
25 augusti 2007
#2
ja tkr 240:i.mkt snyggare än 740:in,det är de enda,sorry tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 120 Inlägg
25 augusti 2007
#3
bmx skrev:
ja tkr 240:i.mkt snyggare än 740:in,det är de enda,sorry tongue

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 augusti 2007
#4
en 240 klart jag skulle satsa på en glt fast md en b230k i 160 hästar i dom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

kung
2 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
#5
jag tycker också 240:in är snyggare,
men vilken har bäst handling:D? visst båda
två är ju inte jätte smidiga att köra precis men
vilken väger minst?

Oh yeah duffman!

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 augusti 2007
#6
740:an väger mera  så kör på 240

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Forummoderator
26 339 Inlägg
25 augusti 2007
#7
ironhead skrev:
en 240 klart jag skulle satsa på en glt fast md en b230k i 160 hästar i dom

b230k är väl för fasen förgasarhistoriemotorn??
116 hästar eller mindre..säger bara sluuurk när man vrider på nyckeln.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 198 Inlägg
25 augusti 2007
#8
bmx skrev:
ja tkr 240:i.mkt snyggare än 740:in,det är de enda,sorry tongue

ÄR nån av de snygg ?

MadLamb Racing
210 Inlägg
25 augusti 2007
#9
Jag skulle kört på en 242. Är mycket styvare kaross på 2-dörrars än 4-dörrars.

195 Inlägg
25 augusti 2007
#10
Helt klart en lättad 242, behöver ja säga mer? wink
Mycket som passar, passar det inte fram med svetsen och kapen
Sen är det mycket fränare att se en busig 240 än en 740 wink


V8 Twin Turbo
123 Inlägg
25 augusti 2007
#11
eller en äldre bmw? hmm

14 Inlägg
25 augusti 2007
#12
helt klart 240, dom väger mindre och är mycket snyggare, köp nån med typ b21et i med 155 hks

Gör som Ford - Köp Volvo

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 augusti 2007
#13
hört att 740 ska vara jävligt lätta i baken men, stämmer de?  de kan ja va bra om man ska leka lite smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
25 augusti 2007
#14
En rensad 242 med rätt stuk är nog att föredra framför en kantig 740

- Time Attack -

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
25 augusti 2007
#15
Det är ju att välja mellan pest eller kolera, men jag hade då valt 740.

Viktfördelningen bak-fram på 740 är inte optimal för väghållning vilket är bra för en busbil.

Att köra en 240 är ju som att köra en stridsvagn, och dom går ju ungefär lika fort. Otymplig, bångstyrig ochg slö, i alla fall dom äldre exemplaren.
Senast redigerat av gregolt (25 augusti 2007)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

270 Inlägg
25 augusti 2007
#16
AirOne skrev:
ironhead skrev:
en 240 klart jag skulle satsa på en glt fast md en b230k i 160 hästar i dom

b230k är väl för fasen förgasarhistoriemotorn??
116 hästar eller mindre..säger bara sluuurk när man vrider på nyckeln.

Tror att han blandar ihop det nu...
Tänker väl förmodligen på 240 GLT -84 el -85 då dom toppade på 141 hkr.
Finns bara turbobilar med över 155 hkr före -92 (850 GLT).

Personligen gillar jag utseendet bättre på 240:n och den är nåt lättare så kör på det.


Fordonstekniker
157 Inlägg
25 augusti 2007
#17
Håller helt klart med dig men faan va kul de e med volvo med bakhjuldriftkan ja erkänna;)tongue
gregolt skrev:
Det är ju att välja mellan pest eller kolera, men jag hade då valt 740.

Viktfördelningen bak-fram på 740 är inte optimal för väghållning vilket är bra för en busbil.

Att köra en 240 är ju som att köra en stridsvagn, och dom går ju ungefär lika fort. Otymplig, bångstyrig ochg slö, i alla fall dom äldre exemplaren.

De ska vara mer än det verkar;)

7 100 Inlägg
25 augusti 2007
#18
gamlingen skrev:
bmx skrev:
ja tkr 240:i.mkt snyggare än 740:in,det är de enda,sorry tongue

ÄR nån av de snygg ?

haha näe,men snyggast av dom 2 iaf tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

782 Inlägg
26 augusti 2007
#19
240 skulle iallafall jag byggt på efter att ha provat en original 740 en vinter och den va lite väl sladdrig (roligt men det gick bara åka hälften så fort som alla andra).
Har hört av volvo original cup förare att det kostar ungefär dubbelt så mycket att få en konkurenskraftig 740 jämfört med 240 så 240n borde va bättre från grunden.
Finns mycket grejor till 240n i rallycross (plast skärmar m.m) men har inte hört om att dom kör 740 så får du för dej att du vill ha en värre bil är det smidigare med en 240.


7 Inlägg
26 augusti 2007
#20
hej på er!det va jag som startade tråden
med brorsans loggin men nu har jag skapat
ett eget andvändarnamn.

jo det lutar åt 240:in allstå,
den är ju snyggare och lättare än 740
också verkar det som om dom flesta som
kör nån form av rally bygger på 240:in
det är klart att jag kan ta ett annat
märke men jag vill göra det enkelt för mig
det är ju bara att åka till närmsta skrot så står
det ju typ sjutioelva st 240 på gården,specielt här på
hisingen där jag bor.


Sök