3493
Sök

Hjälp med Nissan 200sx

45 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare..
Jag köpte en Nissan 200sx igår och den gick jätte bra, lite orolig på tomgång men inget att bry sig om. Jag körde nog en 15 mil med den och det gick jätte bra allting. Åker hem och lägger mig och nu på morgonen vägrade den att starta. Det var inte ett liv i den förutom att relät klickade.

Fick syn på att några kablar hade brunnit och efter några timmar när jag hade skarvat om kablarna och ordnat lite så var de dags att prova bilen. Det var fortfarande bara relät som klickade och han vägrade dra runt.

Jag har inte en aning om varför kablarna har brunnit men jag fick syn på att dom hade gjort det en gång tidigare för det var någon som dragit tejp runt dom kablarna.

Så är det någon som har några ideér om det här för mina har tagit slut.

//Andreas

2 123 Inlägg
25 augusti 2007
Ek skrev:
Tjenare..
Jag köpte en Nissan 200sx igår och den gick jätte bra, lite orolig på tomgång men inget att bry sig om. Jag körde nog en 15 mil med den och det gick jätte bra allting. Åker hem och lägger mig och nu på morgonen vägrade den att starta. Det var inte ett liv i den förutom att relät klickade.

Fick syn på att några kablar hade brunnit och efter några timmar när jag hade skarvat om kablarna och ordnat lite så var de dags att prova bilen. Det var fortfarande bara relät som klickade och han vägrade dra runt.

Jag har inte en aning om varför kablarna har brunnit men jag fick syn på att dom hade gjort det en gång tidigare för det var någon som dragit tejp runt dom kablarna.

Så är det någon som har några ideér om det här för mina har tagit slut.

//Andreas

Förmodligen är spänningen för hög i elsystemet och en alldeles för överdimensionerad säkring sitter där istället för vad det borde.

45 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Man få tacka så mkt för svaren smile

Jag ska kolla upp de där med säkringarna.

Men jag har fått igång den nu iaf..vågar knappast säga felet varför den inte startade men det var zolenoiden (eller hur det stavas) bara knackade lite på den.
Det tog hela dagen innan jag gjorde det. Men som vanligt så tror man ju det värsta och missar dom enkla felen.
Men nu går han igen iaf så de blir till att köra den till skolan och börja mäta.

Tack igen

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
5 september 2007
vad är en "zolenoiden" för något? och vart sitter den? vore bra att veta om det händer samma sak om jag köper en 200sx nämligen:P

Ableton Live

Opelfreak
431 Inlägg
5 september 2007
solenoiden är den lilla klumpen på startmotorn!! och det är en magnet, typ!
Senast redigerat av johan89 (5 september 2007)

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
5 september 2007
jasså, Solenoiden lät mer förståeligt xD visste ju inte vad en solenoid var heller men jag har iaf hört talas om det. tack big_smile

Ableton Live

Sök