2333
Sök

Nya nycklar till beg.bil, hur kan man få tag på det?

11 Inlägg
26 augusti 2007
Trådstartare
Hej,

jag har nyligen köpt en beggad Mazda 626 92a. till den så kom det en chassi nyckel och en startnyckel. ingen av dem fungerar där den andre gör det. nu är det så att chassinyckeln råkade gå av i låser SAMMA dag som jag köpte bilen. Jag kan som tur är fortfarande öppna bilen när den avbrutna delen av bilnyckeln sitter i.

Så min fråga till er blir. hur kan jag skaffa mig en ny nyckel till chassit?

Tacksam för hjälp.

blacken
27 augusti 2007
Ring och prata med Mazda. Dom bör ju kunna fixa nya nycklar till din bil.

11 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
blacken skrev:
Ring och prata med Mazda. Dom bör ju kunna fixa nya nycklar till din bil.

sant, tänkte inte på det. det borde juh fungera.
kan man annars bara gå till en låssmed så kan de fixa det. eftersom det är en 92a så sitter det ju inge elektronikschip el liknande i dem.

Neerd
1 596 Inlägg
3 mars 2008
har typ samma problem... vet ngn om det går att fixa en ny nyckel hos en vanlig låssmed?? ingen kodad;)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Bildrulle
499 Inlägg
3 mars 2008
Ja, en låssmed kan troligen fixa. Observera troligen. Finns en viss risk att han hänvisar dig till bilverkstad. Men får man bara ur nyckeln så kan han göra en ny, förutsatt att han har det s k ämnet (Nyckelmodell) som behövs

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

6 Inlägg
3 mars 2008
Förmodligen hänvisar låssmeden dig till någon annan när det gäller bilnycklar, för man kan låna en bil och kopiera en nyckeln sedan lämnar man bilen och den gamla nyckeln, sen kan man fara och plocka t.ex: stero, högtalare och allt annat av värde i bilen utan att "ägaren" har en aning om hur dom tog sig in.

245 tic -84, 245 gl 82, 245 b200k 85
Volvo är som aids, lätt att få men svårt att bli av med.

huh?
10 427 Inlägg
4 mars 2008
JSvanberg skrev:
Förmodligen hänvisar låssmeden dig till någon annan när det gäller bilnycklar, för man kan låna en bil och kopiera en nyckeln sedan lämnar man bilen och den gamla nyckeln, sen kan man fara och plocka t.ex: stero, högtalare och allt annat av värde i bilen utan att "ägaren" har en aning om hur dom tog sig in.

Borde väl lösa sig om man har med sig bilen & regbevis kanske.
Helt omöjliga borde dom ju inte vara. cool

Bildrulle
499 Inlägg
4 mars 2008
JSvanberg skrev:

Vore en konstig låssmed faktiskt. Under min tid som låssmed skickade vi inte gärna vidare folk. Finns ju sätt att kontrollera ägare på bilar och så vidare. Det du kan göra för att spara pengar, för låssmeden lär nog ta betalt per timma när han/hon petar ur nyckeln ur låset är att försöka få ur den själv och sen åka in o be och få en kopia gjord på den trasiga. Låssmeden lär nog inte ha några invändningar däremot kan du ju ha med dig regbevis och körkort utifall.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 mars 2008
vad snackar ni om? självklart kan man göra nya nycklar till bilen/båten/huset, hur ofta kommer man med bilen o parkerar utanför??

sedan behöver man inte gå till det skummaste stället längst in i ett industriområde, men gör man det så får man nästan skylle sig själv, någon form av uppfattning om som omvärld måste man ju ändå ha....

Sök