3702
Sök

Tips inför köp av BMW 750

414 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
#1
Tjenare! Hade tänkt att köpa en BMW 750 med V12.an av min polares farsa men problemet är att den just nu inte startar men han sade att det inte ska vara några större/dyrare problem att fixa. Men åter till frågan, Vad ska man kolla på? Finns det några kända fel? Ge mig alla tips ni har att komma med! Ska åka och kolla på den snart så skriver mer efter jag kollat på den. Men som sagt ös på med tips! smile

hej

148 Inlägg
27 augusti 2007
#2
www.autopower.se där får du reda på allt:)

414 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
#3
Joo vet har varit inne där och kollat runt lite men hittar inget som det står massa om 750.n om eller så är jag blind haha? big_smile Aja tack för svaret du! wink

hej

12 086 Inlägg
27 augusti 2007
#4
Tänk om, dom kostar förmögenhet att äga, soppa, försäkring skatt. Och går dom sönder är du körd.

414 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
#5
JapMax skrev:
Tänk om, dom kostar förmögenhet att äga, soppa, försäkring skatt. Och går dom sönder är du körd.
Ja ett par visa ord från dig där! Kom dit och såg ratet var inte alls som jag hade föreställt mig så det blir inget köp! Hehe men tack ändå för hjälpen! wink

hej

13 Inlägg
27 augusti 2007
#6
kan bara säga att det suger att äga en sådan bil, vet iofs inte vilken årsmodell.

Men jag har ägt en och när motorn rasade, så var det riktig ångest!


Köp något annat är mitt tips :-)

C55 Amg-05 Drive it like you stole it ;-)

1 353 Inlägg
27 augusti 2007
#7
En hel del motordelar är exakt samma saker som till sexorna.
tändsystem är exakt samma saker ,bara i dubbel uppsättning.
Lika med bränslesystemet också.

There's no replacement for displacement

414 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
#8
Batta skrev:
En hel del motordelar är exakt samma saker som till sexorna.
tändsystem är exakt samma saker ,bara i dubbel uppsättning.
Lika med bränslesystemet också.
Mm vet det är väl samma sexa ocskå fast det är 2 stycken av dom? Iaf som jag förstog det! Eller har jag helt fel nu? smile Aja hur som helst så blir det inget köp!

Tack för alla härliga svar förresten!
Senast redigerat av svanstrom (28 augusti 2007)

hej

2 911 Inlägg
28 augusti 2007
#9
Två raka sexor ihopslagna ja.

Bjuder på en bild hur det ser ut när det oundvikliga sker, kan intyga om att denna motor inte är ett dugg rolig att skruva i wink

Men heeeelskotta va rolig motor det är att trimma lite big_smile

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/kam1.jpg
Senast redigerat av Decibel (28 augusti 2007)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
28 augusti 2007
#10
hej Svanstrom, om du ska köppa en BMW V12, sök E38 model som är en uppgraderade motor. du slipper mycket problem med motor. den är inte länge 2 sexor men enna 12a. i börga, var 2 sexor en mono flyggmotor som en tysk ingenjör fick ideer att lägga den i en bil. jag hade förut en 750 E32 med dubbel 6a som kostade mig 65.000 i reparation under 1 1/2 år på grund att motor gick ofta på bara 1 sida. till slut, den hamnade på skrot. (för stora reparation kostnad). nu kör jag BMW 750 E38 V12. det är som dag och natt skilnad. underbar bil med allt uttrysning som man kan tänkar sig. MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

414 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
#11
hej Svanstrom, om du ska köppa en BMW V12, sök E38 model som är en uppgraderade motor. du slipper mycket problem med motor. den är inte länge 2 sexor men enna 12a. i börga, var 2 sexor en mono flyggmotor som en tysk ingenjör fick ideer att lägga den i en bil. jag hade förut en 750 E32 med dubbel 6a som kostade mig 65.000 i reparation under 1 1/2 år på grund att motor gick ofta på bara 1 sida. till slut, den hamnade på skrot. (för stora reparation kostnad). nu kör jag BMW 750 E38 V12. det är som dag och natt skilnad. underbar bil med allt uttrysning som man kan tänkar sig. MVH.
Tack för ett härligt och informativt svar! Men som sagt det blir nog inget köp! Får bli längre fram i framtiden men verkar vara riktigt härliga bilar iaf big_smile



Decibel skrev:
Två raka sexor ihopslagna ja.

Bjuder på en bild hur det ser ut när det oundvikliga sker, kan intyga om att denna motor inte är ett dugg rolig att skruva i wink

Men heeeelskotta va rolig motor det är att trimma lite big_smile

[url]*bild*
Dåså då hade jag fattat det rätt. Haha ja utrymmet är ju inte det bästa precis haha. Hörde om nån kille här i Sundsvall som höll på att slänga in turbo i en 750? Vet du nått om det? Och vart fan får han plats med en sådan i det motorutrymmet haha? big_smile
Senast redigerat av svanstrom (28 augusti 2007)

hej

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 augusti 2007
#12
JapMax skrev:
Tänk om, dom kostar förmögenhet att äga, soppa, försäkring skatt. Och går dom sönder är du körd.
tror nog resverdelarna till en 750 är billigare än till maxima


Bmw osv..

12 086 Inlägg
28 augusti 2007
#13
UseDubbelTurbo skrev:
JapMax skrev:
Tänk om, dom kostar förmögenhet att äga, soppa, försäkring skatt. Och går dom sönder är du körd.
tror nog resverdelarna till en 750 är billigare än till maxima
Njaoe.. delarna kanske är samma. Men vem som hällst kan inte meka BMW 12a, man måste ju va högst 10cm lång för de första för att komma åt. Och försäkringen är inte så farlig på Maxima.


Sök