3278
Sök

dumpventil V70?

185 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
#1
Hej jag undrar vilken modell av dumpventil man ska ha? Jag kör en v70 2,4t hur kopplar man en sån? ska man koppla nåt från wastegaten lr?


73 Inlägg
30 augusti 2007
#2
Är det gamla eller nya V70?

Jag har jbraceparts dumpventil på min och det fungerar kanon.
www.jbraceparts.se


185 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
#3
Det är den gamla 1999-2000 modellen. hur ska man koppla den och var...ska det gå nån slang från wastegaten också lr.


761 Inlägg
31 augusti 2007
#4
Har inte V70 LMM,, det kan strula till det, men det behöver inte bli så.. Motorn gillar nämligen inte att bli av med luft som den mätt upp=)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

185 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
#5
Hur vet jag om jag har LMM i min bil då?

Vad sitter den mätaren?

MvH Tony


10 287 Inlägg
31 augusti 2007
#6
Det har du. Titta vid luftfilterburken.

/Göran


VOLVO_V70T skrev:
Hur vet jag om jag har LMM i min bil då?

Vad sitter den mätaren?

MvH Tony

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

185 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
#7
okej.

Ska man ha en återcirkulerande lr atmosfärisk?

vissa säger återcirkulerand och andra atmosfärisk så man vet inte vem man ska lyssna på. neutral


8 250 Inlägg
1 september 2007
#8
Markus_MR2 skrev:
Har inte V70 LMM,, det kan strula till det, men det behöver inte bli så.. Motorn gillar nämligen inte att bli av med luft som den mätt upp=)

Ingen fara. De har fuel-cut under gasuppsläpp, så vart luften tar vägen spelar ingen roll. Att de har lmm spelar ingen roll.

VOLVO_V70T: En recirkulerande sitter det ju redan orginal... Men vilket du väljer spelar ingen roll. Du kan köra med återcirkulerande eller atmosfärisk.


185 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
#9
var sitter den? finns det Nån bild på det så man vet? neutral


8 250 Inlägg
1 september 2007
#10
Den sitter på turbons kompressorhus, in mot blocket till, sitter med 3 bultar. Syns antingen om tittar rakt ner på turbon, elelr möjligen om manstår på förarsidan och tittar mot turbon.


185 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
#11
Kan man ha den kvar lr man måste ta väck den? Om man ska ha en annan dumpventil.

Du har ingen bild på hur det ser ut?


4 822 Inlägg
1 september 2007
#12
Man måste ersätta den med ett täcklock.
Den syns på bilden nedan
http://www.garaget.org/gallery/archive/8969/144512_717eh6.jpg

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

185 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
#13
vad ska en dumpventil kosta? jag vill ju att det både ska vara återcirkulerande och att det ska låta.neutral


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 september 2007
#14
Hej, kolla forges aluminiumdump, och mitsus EVO dump (mkt hållbar). Dessa är vanliga i SAAB kretsar...


185 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
#15
passar den även till en v70 med lmm?


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 september 2007
#16
Inte bolt-on kanske men den funkar bra på bilar med LMM...


76 Inlägg
1 september 2007
#17
ett tips,bilar med luftmasse mätare ska helst ha hybrid dump

Alltid skit gla.

76 Inlägg
1 september 2007
#18
kolla in denna o läs om den....http://www.streetside.se/dump_hybrid.asp

Alltid skit gla.

185 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
#19
jag har tittat på en sån men den är för dyr. du har inte tips på en billigare?  neutral


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 september 2007
#20
Arai75 skrev:
ett tips,bilar med luftmasse mätare ska helst ha hybrid dump

Varför har de original återcirkulerande då?



Sök