3274
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
kevlar_soul
8 januari 2008
Trådstartare
Hello my maaaan...

Det går halvsegt nu, har tapat lite inspiration.. Mycket pengar som går åt vilket gör mig lite less.. men det är smällar man får ta antar jag..

Har ju en hel del saker som jag skulle kunna slänga dit, men har inte orkat bara tongue Filar ju lite på mätarhållaren. Ska dra några varv till med slippapper sen blir det sprutspackel på det wink tror det kan bli riktigt bra=)

Hur går det för dig då?

268 Inlägg
8 januari 2008
Grymt projekt och finfin bil! gillade shocker dekalen! "two in the pink and one in the stink" big_smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

www.5100.se
299 Inlägg
8 januari 2008
ser den varje dag då den står i mitt garage. big_smile

kevlar_soul
9 januari 2008
Trådstartare
Tack!

Fnatteknatte: Kanske har ett nytt garage på gång tongue

1 752 Inlägg
9 januari 2008
http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/218628_otku7i.jpg
Väl hemma påbörjade jag plastningen med hjälp av flickan min. Kanske inte tidernas bästa plastning, men det mesta går att lösa i efterhand. Förövrigt så har glasfiber en tendens att torka fördjävla snabbt tongue

Därefter lät jag hållaren ligga några timmar för att senare under dagen kunna gå på det med träspackel.

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/218629_to42g8.jpg
Ett första lager spackel, ser nästintill fördjävligt ut men hej vad har man annars slippapper till? tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/218630_rxvcvu.jpg
Kattungen Selma visar upp farsans verk wink Denna bild är tagen efter en halvtimmas slipning.

Blir mycket mer slipning den närmsta tiden, vill nämligen att hållaren ska vara alldeles slät och fin innan jag går på med primern!

Kan bli bra faktiskt, några timmar till bakom slipmaskinen så är saken biff. Hur som helst påbörjade slipningen med så kallat 240 papper, därefter följs det upp med 400 papper. Tror det blir bäst så tongue

Haha så du tar flickan till hjälp asså?tongue Tänk om man hade sån assistans!big_smile Haha fy fan inte ska/har du väll slipat allt med 240 papper va!??tongue Lärju ta eeeeeevigheter ju! big_smile typ 60-80 är nog bra o börja med o sen jobba sig uppåt som Micke sa:P Men men det ser ju ut o bli kanoners annars!smile Fortsätt så;)

Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

kevlar_soul
9 januari 2008
Trådstartare
Kalle Ponken, hehe jo det är bra med lite hjälp ibland.. Finare hjälp kan man inte få tongue

Angående 240 pappret så märkte jag det också.. Gick på dethela med 60 papper först sen jobbade jag mig uppåt. Sprutspacklade hållaren igår, ska slipa den ikväll och sen sprutspackla igen etc...

Den ska bli perfekt..

MVH

CIM tongue

623 Inlägg
9 januari 2008
ska du lacka eller klä in den sen?? för du måste ju ha samma färg som på andra A-stolpen big_smile

nismo

4 670 Inlägg
9 januari 2008
det kommer bli bra.. bara man har tålamod till de=) får lägga upp kort så man ser hur de ser ut

kevlar_soul
9 januari 2008
Trådstartare
silvereye: Vilken tur att jag plockade båda a-stolparna från Evo:n på Hårds bildemontering tongue Så då kan jag lacka båda tongue Funderar dock på att klä in för att slippa slipa mer:P haha Något tips på bra material att klä in med?

4 670 Inlägg
9 januari 2008
kevlar_soul skrev:
silvereye: Vilken tur att jag plockade båda a-stolparna från Evo:n på Hårds bildemontering tongue Så då kan jag lacka båda tongue Funderar dock på att klä in för att slippa slipa mer:P haha Något tips på bra material att klä in med?

Finns ju massa olika material.. beror ju helt på hur du vill ha insidan?
Kolfiber? tyg? m.m

2 655 Inlägg
9 januari 2008
Läste att du börjat tappa motivationen.. Det tycker jag inte om att läsa.. Du har ju både en fin bil och en intressant projektråd, så jag ser fram mot lite bilder inom kort. Kämpa på killen.. smile

kevlar_soul
10 januari 2008
Trådstartare
Men titta.. En bild så här på morgonkvisten! smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/227580_ujhl31.jpg
Ohoj, grunden är lagd med sprutspackel. Skall slipa på det en gång till, sen på med sprutspackel igen etc.. Med förhoppningar om att det blir svin bra:P

Vad tycker ni? Svarta eller vita A-stolpar? Alltså vilken av färgerna skall jag använda mig av!

94 Inlägg
10 januari 2008
Inte kan du ju måla på kartan åååh
kevlar_soul skrev:
Men titta.. En bild så här på morgonkvisten! smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/227580_ujhl31.jpg
Ohoj, grunden är lagd med sprutspackel. Skall slipa på det en gång till, sen på med sprutspackel igen etc.. Med förhoppningar om att det blir svin bra:P

Vad tycker ni? Svarta eller vita A-stolpar? Alltså vilken av färgerna skall jag använda mig av!

623 Inlägg
10 januari 2008
tror det blir bäst mattsvart fast vitt skulle va grymt eftersom du har rätt mkt detaljer vita..

nismo

4 670 Inlägg
10 januari 2008
Tror vitt skulle göra sig riktigt snyggt!

kevlar_soul
10 januari 2008
Trådstartare
Oh nej min gratiskarta från statoil, fan tongue

Silvereye: Du går precis i mina tankar!smile

kevlar_soul
10 januari 2008
Trådstartare
Mickius: Trro det med wink

4 670 Inlägg
10 januari 2008
vara testa vitt o montera.. blir de ej bra så spruta dom svarta! men tror dom gör sig snyggast i vitt... Hur dår det med allt annat då?

kevlar_soul
10 januari 2008
Trådstartare
Ja du lika segt som igår.. Bror ska dock beställa hem svart färg idag så har jag tur kan vi spruta huven i helgen wink

4 670 Inlägg
10 januari 2008
kevlar_soul skrev:
Ja du lika segt som igår.. Bror ska dock beställa hem svart färg idag så har jag tur kan vi spruta huven i helgen wink

men va fan ska ja komma me piska till dig så du får saker gjort lol

Härligt vart lackar ni det då?
Senast redigerat av mickius (10 januari 2008)

Sök