Det går halvsegt nu, har tapat lite inspiration.. Mycket pengar som går åt vilket gör mig lite less.. men det är smällar man får ta antar jag..
Har ju en hel del saker som jag skulle kunna slänga dit, men har inte orkat bara Filar ju lite på mätarhållaren. Ska dra några varv till med slippapper sen blir det sprutspackel på det tror det kan bli riktigt bra=)
http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/218628_otku7i.jpg Väl hemma påbörjade jag plastningen med hjälp av flickan min. Kanske inte tidernas bästa plastning, men det mesta går att lösa i efterhand. Förövrigt så har glasfiber en tendens att torka fördjävla snabbt
Därefter lät jag hållaren ligga några timmar för att senare under dagen kunna gå på det med träspackel.
Blir mycket mer slipning den närmsta tiden, vill nämligen att hållaren ska vara alldeles slät och fin innan jag går på med primern!
Kan bli bra faktiskt, några timmar till bakom slipmaskinen så är saken biff. Hur som helst påbörjade slipningen med så kallat 240 papper, därefter följs det upp med 400 papper. Tror det blir bäst så
Haha så du tar flickan till hjälp asså? Tänk om man hade sån assistans! Haha fy fan inte ska/har du väll slipat allt med 240 papper va!?? Lärju ta eeeeeevigheter ju! typ 60-80 är nog bra o börja med o sen jobba sig uppåt som Micke sa:P Men men det ser ju ut o bli kanoners annars! Fortsätt så;)
Mvh Kalle
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Kalle Ponken, hehe jo det är bra med lite hjälp ibland.. Finare hjälp kan man inte få
Angående 240 pappret så märkte jag det också.. Gick på dethela med 60 papper först sen jobbade jag mig uppåt. Sprutspacklade hållaren igår, ska slipa den ikväll och sen sprutspackla igen etc...
silvereye: Vilken tur att jag plockade båda a-stolparna från Evo:n på Hårds bildemontering Så då kan jag lacka båda Funderar dock på att klä in för att slippa slipa mer:P haha Något tips på bra material att klä in med?
silvereye: Vilken tur att jag plockade båda a-stolparna från Evo:n på Hårds bildemontering Så då kan jag lacka båda Funderar dock på att klä in för att slippa slipa mer:P haha Något tips på bra material att klä in med?
Finns ju massa olika material.. beror ju helt på hur du vill ha insidan? Kolfiber? tyg? m.m
Läste att du börjat tappa motivationen.. Det tycker jag inte om att läsa.. Du har ju både en fin bil och en intressant projektråd, så jag ser fram mot lite bilder inom kort. Kämpa på killen..
Ohoj, grunden är lagd med sprutspackel. Skall slipa på det en gång till, sen på med sprutspackel igen etc.. Med förhoppningar om att det blir svin bra:P
Vad tycker ni? Svarta eller vita A-stolpar? Alltså vilken av färgerna skall jag använda mig av!