2335
Sök

många ägare?

35 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
ska åka och kolla på en golf 1,6 från 94 imorgon så jag kollade jag upp reg nummret på vägverket och då stog det att den var import och att den hade haft 6 ägare. Är det något som man ska akta sig för?

low profile
253 Inlägg
31 augusti 2007
Kolla me all historik, under bilen, under huven och pruta mycket, jag lovar 6 ägare här och resten? Bilen har haft 20-30 ägare MINST.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
31 augusti 2007
När togs den in till sverige då och från vilket land? 
Togs den in hit 95 så är de nog lugnt ska du se, men var de för nåt enstaka år sen så skulle iaf ja bli tveksam...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Bobo
31 augusti 2007
Tycker det är mer intressant hur långtid den senaste ägaren haft bilen kanske även den innan också

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
31 augusti 2007
Om bilen bytt ägare flera gånger per år då kan man ju börja undra som sagt.
Import med 6 ägare, betyder ju 6 ägare i Sverige vad jag vet.
Säger i så fall bara hur ägandet sett ut här

//Edge

Garaget Video Crew
842 Inlägg
31 augusti 2007
Jag var väldig skeptiskt till min med 00a som hade haft 7 ägare, men den har gått som en klocka har aldrig haft prob med den....

Smålänning
7 883 Inlägg
31 augusti 2007
Bästa bilen farsan haft hade haft 25 ägare på 20 år. Allt som behövdes var att justera tändningen. Därför hade dom sålt den.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

35 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
tittade inte så noga på vägverket, men nu så såg jag att det stog att den var i trafik för första gånge i sverige 2004-10-25 . hur fan har den hunnit haft 6 ägare.

Golfare
164 Inlägg
31 augusti 2007
meza skrev:
tittade inte så noga på vägverket, men nu så såg jag att det stog att den var i trafik för första gånge i sverige 2004-10-25 . hur fan har den hunnit haft 6 ägare.

skicka efter gamla ägarbevis och protokoll ifrån vägverket, då kan du se vilka dom 3 senaste va iallafall..
kan ju va så att nån/ett par nasare haft bilen imellan som gör siffran sådan..

3 brukare på 3 år och 3 nasare är inte så jätte ovanligt som man kan tro

Bobo
1 september 2007
Antal ägare kan gå snabbt, ibland så har vissa skrivit bilen inom familjen allt från sonen först, sedan pappa och sedan mamma exemepelvis.

study
772 Inlägg
1 september 2007
beställ papper ifrån bilprovningen också.
plus att bilen akn gå inom familjen också vilket för att du har 2 extra ägare som itne ska vara med egentligen.

ps vissa bilar går även som firma bilar dvs leasing bilar.

Sök