2515
Sök

Streckkodens Ascona B - Projektet avslutat.

2 655 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Solstice: Bilden luras lite, kabeln är inte längre än ca 15cm.. Jo så kan man göra men jag tycker det blev snyggast som jag gjorde.. smile När man har så korta snuttar så blir det svårt att få till kabelskorna på ett snyggt sätt.

kimpan: Jo är ju så illa tvungen, ska införliva planerna med 200an så måste jag skära ner på soppakostnaderna.
Tror inte det va.. smile Däremot så kan du ju få lägga en lack på den sen..

Blev ingen start idag, måste ha tag på ett friskt batteri, sen så ska starten ses över, så det inte är den som spökar..

MadLamb Racing
372 Inlägg
22 juni 2008
äntligen lite liv i denna tråd oxå..smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
MicrO: Jepp.. Det var på tiden.. smile

Ska pröva med ett nytt batteri ikväll, så med lite medvind kan jag kolla så att insprutningen är rätt kopplad.

Måste skruva lite 200a idag med om jag får tag på en lyft. Ska ställa in hjulvinklarna igen på onsdag.

MadLamb Racing
372 Inlägg
23 juni 2008
vore ju ganska bra å ställa in hjulvinklarna.. så d inte sliter så mycker på en sida på däcken ibak..wink

"De är polerat!"

MadLamb Racing
210 Inlägg
24 juni 2008
Trevligt med lite asconameck

2 655 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
MixiL: Du anar inte.. Gott om plats och relativt smidigt med.. smile

Har polckat ner starten och det luktade lite suspekt innuti starten. Blir att gräva fram en ny och göra nya försök.

Återkommer med besked när jag lyckats få igång liket.

Filkörning?
852 Inlägg
24 juni 2008
amen fan.. du har ju aldrig tur sad
nån gång måste det vända...
håller tummarna för att det är snart!
lycka till smile

2 655 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Portal: Tackar..

Har rivit ner starten lite snabbt och gjort en koll, var inget större fel på den, putsade kollektorn lite och skruvade ihop starten igen.
Dock kom jag och tänka på klassikern dålig jord, självklart så var det fallet. Jorden mellan motor och kaross var obefintlig. Jordlätan som satt under bilen var inte inkopplad.

Fick tag i några gamla startkablar och testade och då var det snurr på bitarna. Motorn ville inte gå idag.
Misstänker att jag har lite strul med tändningen men det är svårt att kolla om man är själv.

Blir nya tag i helgen lite snabbt..

MadLamb Racing
210 Inlägg
25 juni 2008
Sweet, vill se det där eldsprutande monstret på gatorna snart big_smile

2 655 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
MixiL: Då får du ta dej en tur i din gamla pärla. 200an kvastar rätt så bra nu med lite kallare stift.. smile
Det är väl bara en tidsfråga innan man försöka få lite mera snurr på Asconan, förutsatt att jag får liv i skrotet.. smile

2 655 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Nu så har jag fått lite hjälp med att jaga gnista. Den gnistan som saknas vill säga.
Ska göra en grundkoll på vad som skiljer tändmodulerna åt, den som satt och den som chefen sa att jag skulle använda.. Misstänker att det är där som felet ligger.

Blir en Sherlock under morgondagen, på kvällen ska det skruvas igen.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 juni 2008
Du letar gnistan medans jag letar oljelekage hmm men det går frammåt för dig iallefall big_smile

Bara att söka vidar eoch testa och testa tillslut går det, ska du se!

Hoppas och håller tummarna att gnistan hittas snart wink

Hare!
mvh Kim

2 655 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
kimpan: Jo alltid är det något.. smile

Har fått lite hjälp från Opelklubben nu, ser ut som jag behöver en fördelare från en 2,0L för att få gnista..

2 655 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
Jag har hittat felet varför jag inte har någon gnista, tror jag.

Kablarna mellan modul och hallgivare är nog omväxlade, får bara jord upp på kabeln till +15 på spolen (obra).
Ska gräva lite bland alla papper och se vilken kabel som jag ska ha plusstyrning på från hallgivaren.
Misstänker att jag får gräva fram lite porslinssäkringar och en extra spole i reserv till helgen.. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 juni 2008
Streckkoden skrev:
Jag har hittat felet varför jag inte har någon gnista, tror jag.

Kablarna mellan modul och hallgivare är nog omväxlade, får bara jord upp på kabeln till +15 på spolen (obra).
Ska gräva lite bland alla papper och se vilken kabel som jag ska ha plusstyrning på från hallgivaren.
Misstänker att jag får gräva fram lite porslinssäkringar och en extra spole i reserv till helgen.. smile

Tråkiga nyheter, men de är ju bra att du håller dig sysselsatt roll hehe

De där lär ju du fixa el snillet! tongue
Kepp it up!
Mvh Kim

2 655 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Har monterat "nya" fördelaren idag men jag får det inte att funka.. Har lite småbråttom att få igång bilen nu, så jag misstänker att jag kommer jaga reda på en komplett motor istället med boxar och allt monterat.

På så vis slipper jag slita av mej allt hår och jag tjänar in ett par dagars jobb. Har även styrt upp ett extraktorgrenrör, får se när jag får hämta det.

Har tagit semester nästa vecka så jag kan lägga all tid på Asconan.

Filkörning?
852 Inlägg
9 juli 2008
trevligt med "semester" tongue

du löser nog biffen snart smile

2 655 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Portal: Jo det är ju aldrig fel med semester/tokskruva i en vecka... smile

Har ev. en komplett Rekord 2,2a på G.. Som jag tar drivlina och boxar ur. Håller på och förhandlar lite med en kille nu..

2 655 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
v80_ecke: Det kommer jag att göra, det är bara en tidsfråga.. smile

Ska försöka styra upp motor och extraktorrör under det som är kvar av veckan.

Sök