2525
Sök

Infinity vs DLS ! ? ...Focal eller liknande kanske?

603 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Som rubriken lyder, en snabb fråga vad ni tycker bara. DLS gämfört med Infinity när det gäller framsystem.

Jag har tagit steget upp en prisklass och det blir nog inifinitys kappa eller DLS UP6.
Senast redigerat av Casanovan (4 september 2007)

In hoc signo vinces

105 Inlägg
1 september 2007
För min del så röstar jag på infinity har haft dem i många år och i olika bilar har inte gjort mig besviken smile

311 Inlägg
1 september 2007
har up6'or och dom låter bra! big_smile aldrig testat infinity men skulle satsa på dls ändå

Pv med preppad b20..

6 851 Inlägg
1 september 2007
Har ej lyssnat på just de nya KAPPA, men de gamla kappa va väldigt trevliga. Dock så tycker jag att Infinity har blivit sämre och sämre med åren. De håller inte lika bra kvalité som för några år sedan.
Det betyder inte att dem är dåliga för det, men inte lika bra som tidigare.
UP6 är trevliga och spelar på bra till blandad musik.
Jag hade kört på DLS, men vad som är bäst för dina öron får du själv ta reda på.

603 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Okej Tack ska ni ha!
Låter som att DLS vore trevligt att satsa på. Vet någon vart man kan provlyssna DLS högtalarna? Eller hur mycket bättre UP6:orna egentligen är gämfört med tex R6A!?

In hoc signo vinces

6 851 Inlägg
1 september 2007
Casanovan skrev:
Okej Tack ska ni ha!
Låter som att DLS vore trevligt att satsa på. Vet någon vart man kan provlyssna DLS högtalarna? Eller hur mycket bättre UP6:orna egentligen är gämfört med tex R6A!?

Har själv R6A sexorna och kan väl säga det att mellanregistret är sämre i R6A än i UP6, men midbasen är mycke bättre i R6A än UP6. Så det beror ju lite vad man vill ha.
Själv har jag 3-vägs system UP36 fast med R6A midar.En väldigt lyckad kombo då diskanterna är bättre i UP serien.

603 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
Finns det någonstans man kan åka och provlyssna DLS sosrtiment!?

In hoc signo vinces

603 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Casanovan skrev:
Okej Tack ska ni ha!

Har själv R6A sexorna och kan väl säga det att mellanregistret är sämre i R6A än i UP6, men midbasen är mycke bättre i R6A än UP6. Så det beror ju lite vad man vill ha.
Själv har jag 3-vägs system UP36 fast med R6A midar.En väldigt lyckad kombo då diskanterna är bättre i UP serien.

och förresten vad innebär det då?
-rekomenderas det att välja R6A med bra midbas eller UP6 med mellanregistret då?
Det är en nivå över min kunskap. LYssnar som sagt mest på trance, dance, techno och liknande musik men vill ha ett par högtalare som kan leverera ekot i P3 nån lugn kväll också smile

In hoc signo vinces

406 Inlägg
3 september 2007
DLS skulle jag kört på. infinitys basar är grymt bra men inte framsystemen, låter kallt vasst och burkigt... haft 2st olika från dem, aldrig mer smile DLS, Mbquart,focal osv är mkt trevligare! smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

low profile
253 Inlägg
3 september 2007
Lätt infinity, deras kappa serie är ju något hela annorlunda men kostar såklart.

603 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
GTI-95 skrev:
Lätt infinity, deras kappa serie är ju något hela annorlunda men kostar såklart.

Okej solklart mycket bättre än de vanliga reference som BRL och andra har??

In hoc signo vinces

312 Inlägg
3 september 2007
Har inte hört mer än några futtiga DLS 4" och DLS basar och vet inte vad jag tycker om dem. Har dock ett fram och baksystem av Infinity Reference och är helnöjd. Ger väldigt rent och klart ljud, tål att spelas högt med (så de piper i öronen några timmar efter) Men kvaliteten på deras Reference prylar är väl sisådär. Slutstegen är av bra kvalitet medan högtalarna ser lite smått billiga/kina ut. Men men jag bryr mig inte om utseendet. Sen vet jag att Kappa och Kappa Perfect förut hade riktiga värstinga högtalare bl.a deras EMIT diskanter. Aldrig provlyssnat men har inte hört annat än att de är de bästa och mest prisvärda man kan få i ljudväg för en billig peng jämfört med Rainbow framsystem för tio tusentals kronor.

Av viss erfarenhet och bra rykten... tummen upp för Infinity!

6 851 Inlägg
3 september 2007
Casanovan skrev:
TT-Avant skrev:
Casanovan skrev:
Okej Tack ska ni ha!

och förresten vad innebär det då?
-rekomenderas det att välja R6A med bra midbas eller UP6 med mellanregistret då?
Det är en nivå över min kunskap. LYssnar som sagt mest på trance, dance, techno och liknande musik men vill ha ett par högtalare som kan leverera ekot i P3 nån lugn kväll också smile

Hehe, jag rekomenderar kanske inte något av det direkt,utan säger hur jag upplever de olika kitten.
Lyssnar du till den musiken så skulle jag nog valt R6A kittet.
Den klarar att spela  midbasen bättre än UP6.
Det man kan behöva göra är att dämpa diskanten lite mera då jag upplever den som kanske något vass (men inte kass, väldig skillnad).
Vet inte vart man kan lyssna på de olika kitten. Det beror ju lite på vart man bor oxå.

1 634 Inlägg
3 september 2007
thesvensk skrev:
Har inte hört mer än några futtiga DLS 4" och DLS basar och vet inte vad jag tycker om dem. Har dock ett fram och baksystem av Infinity Reference och är helnöjd. Ger väldigt rent och klart ljud, tål att spelas högt med (så de piper i öronen några timmar efter) Men kvaliteten på deras Reference prylar är väl sisådär. Slutstegen är av bra kvalitet medan högtalarna ser lite smått billiga/kina ut. Men men jag bryr mig inte om utseendet. Sen vet jag att Kappa och Kappa Perfect förut hade riktiga värstinga högtalare bl.a deras EMIT diskanter. Aldrig provlyssnat men har inte hört annat än att de är de bästa och mest prisvärda man kan få i ljudväg för en billig peng jämfört med Rainbow framsystem för tio tusentals kronor.

Av viss erfarenhet och bra rykten... tummen upp för Infinity!

Jag kan spela riktigt högt länge, och UTAN att det piper i öronen efter cool Detta med DLS.

Även min röst går till Dls R6A, och med UP1C diskant eller bättre, samt ett annat mellanregister, även om det säkert funkar bra jämfört med annat i samma prisklass. Men midbas får du för pengarna smile

Alternativet är UP6 då du får både bra midbas, bra mellanregister OCH bra diskant wink

Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (3 september 2007)

Numera Saab 9-5 Aero -00

603 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Det sas ju tidigare i tråden av någon att midbasen i UP6 inte kom i närheten av R6A.
-Nu blev jag ställd... igen smile

In hoc signo vinces

603 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Har fått upp ögonen för annat också nu. har hört mycket gott om märket focal. Vad sägs om det? Vart på skalan av karaktär ligger deras system?
Och provar återigen, kan man någonstans provlyssna dessa nämda märkena?

In hoc signo vinces

1 634 Inlägg
4 september 2007
Casanovan skrev:
Det sas ju tidigare i tråden av någon att midbasen i UP6 inte kom i närheten av R6A.
-Nu blev jag ställd... igen smile

I närheten står det ju inte wink Men tro mig när jag säger att du blir nöjd med midbasen i UP6 också, det hänger mer på monteringen. Om du skall köra 2-vägs så tycker jag du skall välja UP6, om du har möjlighet att plocka ihop delar och köra 3-vägs så kör med R6 som mid.

Focal är också riktigt fina saker, provlyssna eller låt plånboken bestämma.

I göteborg kan du provlyssna min bil, om du får vägarna förbi, fast jag kör med Nobelium 6.2 kompletterat med en Irridium 3" som mellanregister (10.000kr). Har en kompis som kör med Dls R6A som mid, och UP 2,5" och UP1C diskant (dvs UP36) fast med R6 mid.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

603 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Okej och jag antar att jag kommer bli nöjd med mellanregistret i R6A också. Jag tror att det får bli ett färdigt kit. Vill helst ha 2-vägs, inte mer.

Så till att välja nu då!?
DLS R6A, Focal (typ "165 V1" kit) eller ta steget upp till DLS UP6?
Någon stor skillnad mellan DLS och Focal!?
-de två kiten ligger ser ju väldigt lika varandra ut på pappret iaf.

In hoc signo vinces

1 634 Inlägg
4 september 2007
Har ej lyssnat på det kitet, men jag tycker ändå att du skall köra på UP6 framför R6 då du får både mycket bättre mellanregsiter och diskant.

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Smålänning
7 883 Inlägg
4 september 2007
Jag har ett sustem fram från DLS som heter C4, och det är ett av dom billigaste, och jämfört med annat jag lyssnat på i den klassen så är ljudet underbart!
Har börjat överväga att alltid köra DLS i fortsättningen. Kör mina på stereon, och spelar renare och högre än många andra märken i den prisklassen. Är helnöjd, och kan inte tänka mig för 5 öre att UP6 eller R6A skulle vara sämre...
DLS är finljud, spelar all musik klockrent, men klarar även ekot i P3 wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök