Bilen har alltså inte rullat i trafiken sedan Augusti 2005 och har stått lite varstans. Första vintern på parkeringen med ett kapell bara =S Men efter det har den stått i olika garage. Nu sen 4-5 månader tillbax har den stått i ett garage där jag kan meka med den, och det är väl nu under de här året som de har hänt mest fkt. Men men.. vi ska ta allt i ordning.
Jag va medveten om att skärmarna bak och tröskeln på höger sida på dålig. Så de skulle till o rostlagas. Men som alla som varit i kontakt med rost vet så är rost ett projekt som aldrig tar slut, jag hitta bara mer o mer.
Lite bilder på höger tröskel innan lagning
I behov av ny plåt kanske
Tänkte fixa all rost själv först, man vill ju själv! Så jag börja så smått
Det där ser ju bättre ut fkt. Kollade om de fanns färdiga plåtar att köpa (ekonomiplåt) men icke. Hörde mig för med Nissan o de fanns trösklar men de va "dyra". Tänkte att "lappa lite" kan ju bra, öva lite på plåtarbete
Mina svetsskills har blivit bättre!
Här står bilen i mitt garage i Motala, det har jag alltid haft tillgång till men aldrig haft plats att ha bilen i =/ Bytte sedan även ut all plåt i underkant av tröskel. Vid det här laget drömde jag marddrömmar om att laga rost.
Började laga rost i hjulhusen fram vid de här laget (våren 2006)
Jävlar vad jag jobba med o rengöra hjulhusen från skit och rostfläckar
Dålig bild men här har jag lagt på body oxå.
Även skärmarna rostlagade och skyddade.
Nog med rostlagning för ett nu.
Under hela vintern 05/06 hade jag gått o spånat på ett kjolkit, såldes av amerikanska Stillen men va lite osäker på om jag ville köpa något så stort o dyrt från så långt bort så att säga.
Här är en Maxima med samma kjolkit
Fick till slut ett bra erbjudande o slog till. 22 Mars 2006 anlände mitt paket
Måste ju testa på oxå
Fick syn på ett remhjul till ett superpris, kostar 280 dollar från tillverkaren, fick den för 100 på ebay, helt ny!