Då var det på tiden att jag börjar uppdatera igen tycker jag. För er som glömmt min tråd kan jag förstå er, nej men skämt o sido det har dröjt lite med uppdateringarna. Har haft lite andra saker för mig att pysla med. Nog ursäktat här kommer liten uppdatering istället.
Det senaste jag har gjort är att byta ut mina sidoblinkers till vita istället, wow vilket jobb, hehe nej men det gör faktiskt skillnad på helheten
.
Sidoblinkers, vita
Har även fixat till "listerna" mellan dörrarna. Fick ett väldigt nyttigt tips från, Gräsberg här på lunar, att det endast var tejp de svarta listerna mellan dörrarna. Tyckte det lät väldigt konstigt och får medje att jag var skeptisk till det. Jag gick ut och tittade till det och mycket riktigt så var det bara tejp med orginal lack undertill.
Varför Saab nu har gjort på detta vis kan man ju fråga sig, har någon ett svar på detta mystik så kan ni hojta till
.
Här kommer bilderna iaf.
Före
Efter (Fortfarande lite kvar i kanterna och lim)
Jag tyckte det blev en rejälhöjning med listerna i rött istället
.
Hur gick jag då tillväga för den som är nyfiken.
Jag använde mig av en värmepistol och värmde upp tejpen som den blev mjuk och gosig, sen tog jag de rejäla verktyget fingrarna och pillade av bit för bit
.
Det var faktiskt lite knivigt för det fäste sig snabbt så fick ta liten bit i taget o värma och ta loss.
Det tog nog ca 1,5 - 2h innan alla listerna var klara
.
Hoppas det ser bra ut.
Gjorde även ett litet projekt till eller rättare sagt en kompis medan jag höll på med dörrarana.
Han kopplade in neon i mina främre hjulhus, skulle ta bild på det nu i mörkret men ville inte ta sig fick inte ljuset på bild.
Här kommer ett litet försök men syns inte så bra ska ta bättre bilder.
Peace out - Over and out