2879
Sök

registreringsbevis (raportdelen)?

35 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
hej!

när man ska sälja elle köpa en bil så ska man ju fylla i rapportdelen, så att man registrerar bytet. men om bilen ska stå på min mamma så att allt med försäkring och hela kittet blir billigare liksom så måste hon fylla i rapport delen eller? Tänkte åka och kolla på en bil men min mamma kan inte hänga med så jag undrar omjag kan fylla i den men ändå försäkra den på henne?
Senast redigerat av meza (4 september 2007)

Muttley
4 september 2007
när jag köpte en bil för nått år sedan var min mamma med när vi köpte den men den skulle stå på min far, hon skrev på i farsans namn och de var inga problem.

35 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
måste vara någon som vet, för vill inte göra något man inte får , alltså skriva under i mammas namn och person nummer

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 september 2007
Är mamma införstådd med det ser jag det inte som något problem.
Ett alternativ är att du köper bilen mot kvitto och får med dig rapportdelen hem, så kan hon fylla i den hemma.

Om säljaren accepterar det vill säga. Ibland vill de posta ägarbytet själva eller gemensamt för att försäkra sig om att bilen verkligen blir ägarbytt omgående, eller så vill köparen sköta det för att vara säker på att ägerbytet registreras ordentligt... smile

Lycka till med bilköpet!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 september 2007
när jag köpte scorpan så tog så fyllde säljaren i sitt namn och sånt sen tog jag med mig raport delen hem och fyllde i den hemma.... så kan ju även du göra, det är ju inga problem

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök