13 oktober 2007
Trådstartare
Det där är EXAKT samma symptom som jag har på min bil.. exakt samma. det har nu gått så långt att jag har lämnat in bilen på service...
då jag har renoverat/gjort rent insuget, bytt packning där, bytt alla packningar på alla spridare, bytt bränslepumpen, även testat andra spridare. Bytt vakuumklockan som sitter på spridar bryggan, även provat en annan spridarbryggare, har bytt tomgångsmotorn, har även testat annan luftmassemätare.. det är fortfarande samma fel..
så snackade jag med bilmek gubbarna.. å dom har provat kompet.. å det är det inget fel på.. samt kollat bränsletrycket, inget fel där heller (vore konstigt då jag numera har en bränslepump ifrån en turbo bil).. men så hittade dom att tändningen ligger fel. min låg på 20grader. å den skall ligga runt 7-8grader.. Så nu ska dom prova en annan databox.. testa å se ifall du får tag på en likadan databox (SOM FUNKAR) till din å prova med den...
jag kan höra av mig när jag vet mera.. om jag får tillbaka bilen eller ej... det är ett jävligt mystiskt fel det här asså..
//Foppa