2129
Sök

Ny första bil Opel calibra VS Toyota Celica

33 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Tjena jag igen smile big_smile

jag har hittat en ny bil 2 sitsig dock men väldigt fin hmm ..

va tkr ni om dessa 2 bilar?

Jag mena typ en sån här:

http://www.blocket.se/vi/13283279.htm?ca=11_s

Berätta vilken ni tror är bäst för en förstabils ägare ? big_smile

Fisksoppa?

Toyota-Frälst
310 Inlägg
6 september 2007
Celican skulle jag valt. Jag är toyotafrälst!

Lättmeckat, problemfri, rappa osv. Se bara till så det inte är någon rost så är du i land.
Då kan du få en rolig sportbil för billig peng!

1 019 Inlägg
6 september 2007
Jag skulle nog också tagit toyotan.. Beror ju självklart på va du vill ha för motor, om du ska styla den osv också.. Men mitt val hade nog fallit på toyotan smile

mvh//Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

33 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
men vilken är bensin snålast ? smile Ps. Ska styla bilen smile

Fisksoppa?

2 201 Inlägg
6 september 2007
jag hade oxå valt toyotan. en toyota är ju en toyota, säker, pålitlig
förbrukning är dom nog ganska lika.

33 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Men orkar man 2 sitsig yikes

Fisksoppa?

167 Inlägg
6 september 2007
Tycker inte det är några större problem med tvåsitsiga bilar. Nu går det iofs att sitta där bak i min i nödlägen men det är inget man normalt vill. Kompisar får fixa skjuts av någon annan bara smile.
Tror du kommer ha betydligt roligare i Toyotan. (är inget större fan av Calibror)

33 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Den verkar så liten yikes big_smile

Fisksoppa?

12 086 Inlägg
6 september 2007
Jag vetifan vad jag hade valt, Calibran är snyggare men Toyotan är nog bättre.

Calibra 8v är bland de bensinsnålaste jag kört, 0.6 landsväg.. o.7-0.75 blandat om man kör normalt. Men de drar genast iväg lite om du köper 16v lr V6/Turbo.

Styling finns de överflöd till Calibran, Celican finns de nog en del till oxå. Calibran är ju tysk så finns mkt Europesik styling, lättare o få tag på.

Kan säga att jag har en Calibra och har inte haft en Celica men jag skulle nog valt Calibran, jag vart positivt överaskad av den bilen.
Calibrans baksäte är förövrigt helt ok, för o va en tvåsits sitter man riktigt skönt bak.

1 297 Inlägg
6 september 2007
tror du att du behöver använda ett baksäte? Isf är du lite fel ute. Bensinssnålast? Lite fel ute där också smile Celican är en skitsnygg bil iaf. Kolla hur mkt däck de finns kvar om du tittar på den.

33 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
i dont know what to do yikes jag vill ha en snygg sportbil för typ runt 20 000kr på Blocket smile några mer tips`?

Fisksoppa?

167 Inlägg
6 september 2007
Vill du ha sportbil så är du helt fel ute? smile
Skulle inte ens kalla en Calibra med turbo sportig! Spara 10 papp till och köp en Porsche 944!

9 108 Inlägg
6 september 2007
Jag skulle nog valt Celican bara för att den är snyggare, en polare hade en sån med GT4-scoop på som förstabil och dom är verkligen fräscha! Men jag tror faktiskt Calibran håller bättre. Tror Calibran med 16V går bättre också trots 6hk mindre, i alla fall i hastigheter över 100.

Smålänning
7 883 Inlägg
7 september 2007
Skulle valt toyotan.
Japanare brukar vara snålare, piggare driftsäkrare än europeiska motsvarigheter.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

778 Inlägg
7 september 2007
Kingkarlsson skrev:
Den verkar så liten yikes big_smile

Du bhöver typ aldrig mer en 2 säten det bhöver jag aldrig tongue

Muttley
7 september 2007
jag hade en celica 91, den var väldigt trevlig får jag väl säga, men jag tyckte ändå inte om den.
anledning?
jo den äter olja, ventiltätningarna kass, sen är de en cp konstruktion på deras handbroms där de är intergrerad handbroms så rosten äter sönder handbromsen.
skulle gå på 4000 för att byta bromsbanden och vajrarna. endast bromsbanden kostar 1000 spänn och endast toyota som säljer de nya.

men jag tycker de går väldans bra, gött sportigt ljud med original.
och ja de finns mycket styling till celican och de blir mycket finare än calibran..

så när du köper så kolla in rost på skärmar och runt bakbromsarna. och även om den dricker olja.

mer vet jag inte vad du behöver titta på där. smile

Alecci's fästmö
708 Inlägg
7 september 2007
celica e mycket fina bilar min syrra har den modellen som du kolat på å hon e jättenöjd med den smile sportiga å roliga,finns en hel del styling till dom och dom e svår rostade ;P haha baksäte går att använda så om nu inte bilen ba e reggad för 2 då tongue min kan de va 4 i iaf å jag ha sj testat sitta i mitt baksäte å de e inte så farligt som de ser ut big_smile hahaha....ta TOYAN big_smile säkert val å mycket bil för pengarna

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

2 Inlägg
7 september 2007
Får bara hålla med..japsen är mest pålitlig,MVH Yxa

Förr hade jag svårt att bestämma mig,nu är jag inte så säker längre....

25 Inlägg
8 september 2007
100% celica om du vill se sverige genom golvet köp en ford... dom rostar mer än något annat på denna jord.. det är svårt att hitta en bil som har gått lite och är väldigt fin för bara 20 000 satsa lite högre kabske 30 000 - 50 000 det är inte så himla mycket pengar

200sx

Sök