3254
Sök

Det tutar då jag låser bilen, larm carguard 950 S, hjälp.

13 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Hej, den förra ägeren monterade in ett larm i bilen. Ett Carguard 950 S. Och nu är de så att när man låser med dosan, som larmet är kopplat till, så tutar bilen till. Larmet är kopplat till tutan iaf, det vet jag, så antar att det är nån felkoppling nånstans, men är sämst på elektronik. Så, någon som vet vad som kan va fel ?

Ganska pinsamt att den tutar varje gång man låser den faktiskt tongue
Senast redigerat av Compact_E36 (6 september 2007)

Yrkesförare
1 073 Inlägg
6 september 2007
Det kanske inte är någon felkoppling. En kompis hade en bil som oxå tutade till en gång varje gång han låste, men det skulle vara så enligt honom.

Student
232 Inlägg
6 september 2007
när det tutar en gång så indikerar den att en dörr eller motsvarande inte är stängd. så antingen är det felkoplat eller så har någon givare gått sänder.

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...

Egenföretagare
2 496 Inlägg
6 september 2007
Precis, men A4 gör också ett litet tut ifall någon ruta eller dörr är öppen, men det är så lågt så man hör det bara om det är hyffsat tyst runt omkring

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

13 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
hmm, okej. Ska låta någon med lite mer koll ta sej en titt på den då smile Eller så är de som Tegas kompis sa då, att det ska vara så. Men det märks väl snart smile tack för svaren.

265 Inlägg
6 september 2007
tsdi skrev:
Precis, men A4 gör också ett litet tut ifall någon ruta eller dörr är öppen, men det är så lågt så man hör det bara om det är hyffsat tyst runt omkring

Min gör tvärtom, den tutar om allt står rätt till. Dvs larmet gick igång felfritt. Får jag inget tut, ja då är en dörr eller något inte helt stängt cool

-

210 Inlägg
6 september 2007
gå in på larmtillverkarens hemsida och ladda hem manualen, om jag inte minns helt fel så går det att ställa in om det skall vara ljud eller inte och om dioden skall blinka osv osv.
vissa bilar både blinkar och tutar när man låser, vissa blinkar bara och vissa händer det ingenting med förutom att dörrarna låses.

755 Inlägg
6 september 2007
min 760 tutar en gån vid låsning och 2 vid upplåsning

353 Inlägg
6 september 2007
stukastini skrev:
tsdi skrev:

Min gör tvärtom, den tutar om allt står rätt till. Dvs larmet gick igång felfritt. Får jag inget tut, ja då är en dörr eller något inte helt stängt cool

eller så tror du att det är så wink

Enjoy....

165 Inlägg
6 september 2007
Mafghan skrev:
stukastini skrev:
tsdi skrev:

Min kompis bil tutar också om allt står rätt till tongue

17 Inlägg
6 september 2007
Enligt användarhandboken till min Audi A4 så tutar det till en gång om allt står rätt till dvs inga rutor/dörrar öppna precis som stukastini säger i tidigare inlägg. Man kan också hålla inne tex låsknappen på nyckeln så stängs taklucka/fönsterrutor och håller man in låsuppknappen på dosan så öppnas rutorna, smart va?  Kanske inte alla a4 ägare visste!?

265 Inlägg
6 september 2007
Mafghan skrev:
stukastini skrev:
tsdi skrev:

Hehe ja de vore rätt kul big_smile. Nej då men min ska tuta när den larmar och låser,hehe.

-

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 september 2007
Kolla manualen, brugar finnas en liten bygling eller liknade man kan ändra på för att ta bort tuten, har samma funtkion å min så jag provade... Den låter tjipp tjipp så det fick vara på...

13 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Okej smile tack för alla svaren. Ska ta en närmare titt på det där imorgonbitti smile annars låter ja den väl vara kvar då. Då det tydligen inte var något fel som jag då trodde smile

Men som sagt, tack för alla svar smile

68 Inlägg
6 september 2007
Kan bero på att en larmkontakt är defekt (larmet tror att en dörr/lucka är öppen och beter sig då på detta viset).
Se över dörrkontakterna och övriga larmkontakter (motorhuv osv).

Lycka till!

EDIT: hmm.. såg först nu att liknande svar redan postats. Men men, hoppas det löser sig smile
Senast redigerat av RoLi (6 september 2007)

24 Inlägg
18 september 2007
stäng alla dörrar, baklucka, huv kolla hur många gånger glaskrossen blinkar 1 gång nån utav dörrarna, 2 snabba huv 3 snabba baklucka. det är nått som är inte rätt med larmet man jobbar som larm montör också..

A State Of Trance

Sök