Men att du får skriva och köra den dagen betyder inte att du klarar det?
helt rätt men är man självsäker så
Se vad nurd skrev.
Verkar vara som typ, när en kurs tar slut eller något. Då man får sitt betyg. de får sitt körkort, men inte förän 18-års dagen?
typ?
väl?
Nej, man måste ändå skriva prov, halka och köra upp efter att man fyllt 18. Man kan inte ta kortet innan man är 18, oavsett vilken sorts skola man går på.
Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Verkar vara som typ, när en kurs tar slut eller något. Då man får sitt betyg. de får sitt körkort, men inte förän 18-års dagen?
typ?
väl?
Nej, man måste ändå skriva prov, halka och köra upp efter att man fyllt 18. Man kan inte ta kortet innan man är 18, oavsett vilken sorts skola man går på.
Hemskt vilket tjatande på körkortet, det var tips på bilar jag ville ha Okej men då går jag igenom det från början helt och hållet så forthoppningsvis alla fattar: Precis som "Nurd" sa, så går jag en Transport/Anläggningslinje på gymnasiet där man som sagt får alla körkort gratis (BE,CE,Truck,Grävmaskin,Lastare + en massa bra kurser som tex "Arbete på väg" och "ADR"). Och eftersom ens lärare är ens såkallade "Övningskörningslärare" så kör man för dom - precis som på en riktigt körskola - och när man fyller 18 så får man skriva upp och köra upp den dagen. Svårare än så är det faktiskt inte.
Om jag skulle köpa en BMW skulle jag iaf välja en nyare än -90. Alltså inte E30 karossen. Skulle nog köpa en 3 modell -91 eller nyare. Men det finns självklart andra bilar än bara BMW också Kolla på blocket på bilar mellan 20"-30" och köp någon som är bra och prisvärd. Sedan kan du kolla upp lita fakta om olika bilar hära: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1794
Jo har funderat en del på Celican också, men jag skall mest ha en busbil/förstabil... Kravet är ju egentligen bara lagom effekt och bakhjulsdrivet ( så man kan köra och leka på grusvägar ), och vad jag vet så är ju Celican framhjulsdriven?
om du nu bara ska ha en bruksbil så köp för faan ingen bmw. köp en riktig volvo istället 940 gl glt turbo. finns att få billigt. mycket bil för pengarna o riktig kvalite.