2637
Sök

Xeon look lampor?

67 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
#1
Skulle vilja ha lite tips och förklaringar när det gäller "xeon look" lamporna som finns till dimljus samt hel/halvljus, vilka är det man ska satsa på om man vill ha det så likt riktiga "xeon lamp" ljuset? 4370 k w eller 4750 k ... kanske några som har testat båda.. skriv gärna lite vad ni tycker. '
även fast jag tror dem flesta rekomenderar konvertering;)


DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
6 september 2007
#2
antar att det är nordicxenon du ska handla av? låter så. rekommenderar bara halv,parkering och dimljus lampor och att du behåller original helljus lampor. då det är mer för show än bättre ljus.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

83 Inlägg
6 september 2007
#3
du ska ju uppemot 6000 k för att få den der riktiga xenonkänslan. och sånna xenon look lampor finns då inte vad ja vet.

Dom der lamporna ger bara ett vitt sken, rätt behagligt endå.

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.

81 Inlägg
6 september 2007
#4
Köpte för ca en vecka sen dom som är 4370k och ett par små dioder. tycker det blev en rejäl skillnad. så satsa på dom smile

110 Inlägg
6 september 2007
#5
Jag köpte 4750K till dimljusen på både 9-3 & 9-5:an, stämde mycket bra med original xenon som jag har på 9-5:an.


Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
6 september 2007
#6
blev det mer funktionellt, eller såg det bara fräckare ut? fast det är ju iof looken jag är ute efter jag med men:D

Ableton Live

67 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
#7
okej:) ska testa o beställa hem lite, visar ju sig vilken som är det bästa alternativet på plats;)


329 Inlägg
6 september 2007
#8
Skriv gärna här sen, hurdant de blev med de olika osv smile

2 600 Inlägg
6 september 2007
#9
jag köpte på biltema som hete xeon look men ser fan ingen skillnad:P vissligen så så kostar dom 99kr eller nått tongue

gör som jag kör gubba racer=)

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
7 september 2007
#10
Jag hade 4750k från nordicxenon både i halvljus å dimljus på min gamla bmw.
En polare trodde jag hade byggt om te xenon. så det blev riktigt bra med dom..
Men dom va värdelösa att köra med när det va mörkt, såg ju knappt vägen bara!!

(none)
1 725 Inlägg
7 september 2007
#11
Tja!

jag kör med 4750k look a like i mina dimljus och äkta i hel/halv ljuset.. //Dock är det mina p-ljus look a like med dimljus då 4750k look a like! Från nordicxenon

http://www.geting.se/image.php/60457-28993-472852.jpg

Ska väll kanske säga det också-- Dessa lampor håller inte alltid så länge som man vill. Har köpt två nya omgångar av 4750k pga att de bara har hållt i ca 2 månader. Jag fick faktiskt ett par nya av Nordicxenon efter jag sa detta! Nu har jag gått ner till 4350k och dessa har hållt i ca 3 månader nu..så hoppas på att de håller längre! Dessa lyser helt klart bättre med..Mer vitt än blått dock då jag har 6000k i xenon på hel/halv ljus..Men funkar helt klrt!

//Jonas
Senast redigerat av Braather (7 september 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--

136 Inlägg
7 september 2007
#12
Jag har använt 4750k lampor i mina dimljus hur länge som helst nu, det blir en sådan skillnad att man blir förvånad. Mina polare trodde det var xenon konverterat först innan jag berättade att det bara var look a lika lamporna smile

Har testat runt på 4350k och 4750 på både hel/halv och dim och har hittat en kombination jag inte kommer byta bort smile

Hel/halv kommer alltid ha 4350k i min bil, dels för de lyser bra mycket bättre än 4750k och de är snyggare än skenet från 4750k.
Dim kommer alltid att ha 4750k, bara för de lyser jätte blått och tycker personligen det ser så mycket snyggare ut. 4350k lyser inte lika snyggt.

Sedan sitter det de blåa parkeringsljusen från nordicxenon i min med smile


Måste även säga att jag reklamerat 3-4 par och FÅTT nya!
Det är vad jag kallar service och det går på någon dag bara smile
Senast redigerat av znurv (7 september 2007)

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!

1337
1 343 Inlägg
7 september 2007
#13
Orginal Xenon ligger på mellan 4200-4400K
Ska man efterlikna orginal xenon är det där man ska ligga.
Sen vill jag påpeka att Kelvin är en mätenhet på ljusets "nyans" och inte hur bra det lyser.
Med det ville jag ha sagt att vanliga lampor inte lyser i närheten så bra som xenon trots att båda är tex 4300K...

Det är väldigt lätt att se om det är riktiga xenon eller look alike.
Från xenon har man ingen jobbigt skimmer från lampinsatsen som man får med look alike!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
7 september 2007
#14
klimpan skrev:
jag köpte på biltema som hete xeon look men ser fan ingen skillnad:P vissligen så så kostar dom 99kr eller nått tongue

Vad hade du väntat dej?

En gång Volvo, Alltid Volvo

(none)
1 725 Inlägg
7 september 2007
#15
Nille_del_Mar skrev:
Orginal Xenon ligger på mellan 4200-4400K
Ska man efterlikna orginal xenon är det där man ska ligga.
Sen vill jag påpeka att Kelvin är en mätenhet på ljusets "nyans" och inte hur bra det lyser.
Med det ville jag ha sagt att vanliga lampor inte lyser i närheten så bra som xenon trots att båda är tex 4300K...

Det är väldigt lätt att se om det är riktiga xenon eller look alike.
Från xenon har man ingen jobbigt skimmer från lampinsatsen som man får med look alike!

Vill inte påpeka folk..Men JO, ju högre Kelvin antal man har efter 4300K (Cirka) Så är inte ljuset lika bra som standard, som ligger runt 4300K.. Så har du ett kelvin antal på 12 000, då ljuset blir violette, då är ljuset absolut inte lika bra som 4300.

Själv har jag lämnat in mina 6000k för byte, för ena hade gått sönder. Så jag fick köra med 4350k så länge..Och GUD vilken skillnad på ljus..Mest då om vi talar om hel-ljuset..Där blir ljuset extrem skillnad.. Kelvin som är graderna är även styrkan!!!!!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--


Sök