3555
Sök

Larm lr inte larm..??

19 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Hej.. Jag har en liten konstig fråga...När jag köpte min saab 9-3 SS så stod det att det var larm på den..Hur kan man kolla om jag har det utan å försöka dra igång det...typ kolla om säkring eller annat som kan tala om att det finns larm på den...Vet ej om larm är standard på aeros eller tillval...behöver lite hjälp  tack på förhand..Freddan

4 767 Inlägg
7 september 2007
Veva ner rutan, larma på, öppna dörren genom att sticka in armen, då borde den larma tycker man smile

Eller stick in handen med en tom glasflaska i näven och klinga på flaskan med nycklarna, då borde glaskrossen ge utslag.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

* Voff voff *
10 653 Inlägg
7 september 2007
cupramannen skrev:
Hej.. Jag har en liten konstig fråga...När jag köpte min saab 9-3 SS så stod det att det var larm på den..Hur kan man kolla om jag har det utan å försöka dra igång det...typ kolla om säkring eller annat som kan tala om att det finns larm på den...Vet ej om larm är standard på aeros eller tillval...behöver lite hjälp  tack på förhand..Freddan

Tryck två gånger på lås när du låser bilen med fjärren! Svarar bilen med ett kort tut när du tryckt andra gången är larmet aktiverat (och du vet därmed att bilen har larm)!

Lycka till!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Fukttekniker
100 Inlägg
7 september 2007
Tryck två gånger på lås när du låser bilen med fjärren! Svarar bilen med ett kort tut när du tryckt andra gången är larmet aktiverat (och du vet därmed att bilen har larm)!

Lycka till!

//Brådhis

Funkar inte så på SS/SC. Däremot kan du låsa med fjärren o sen låsa upp bilen med nyckel, när du sen öppnar en dörr så går larmet.
Annars kan du hålla knappen med ett streck på (på fjärren) intryckt en stund o se om överfallslarmet går igång.

/Magnus

Sök