Jag har fått tag i en billig bilsterio som var rikigt men han som sålde hade klippt av ISO-kontakten för att det fanns ingen i hans gammla bil. Han sa att det inte heller var något problem att fixa, men hur ska jag göra för att sätta tillbaka en och vart kan man köpa dom? Det är en Sony CDX-R3300 om det hjälper nått. Hjälp mig!
ok, då är det bara att skaffa en iso kontakt, skala ändarna på alla sladdar som ska sitta ihop(efter färg antar jag) och tvinna ihop dem + lite eltejp efter det
ok, då är det bara att skaffa en iso kontakt, skala ändarna på alla sladdar som ska sitta ihop(efter färg antar jag) och tvinna ihop dem + lite eltejp efter det
Bara tvinna ihop dem rekomenderas endast som NÖDLÖSNING. För övrigt finns ett par proffsigare alternativ. 1. Antingen löda ihop kaböarna o sedan isolera varje skarv för sig (ett par cm. krympslang *träs på ena delen före lödning*) 2. "krympkabelskor" som klämmes o sedan värms för att få en vätsketät förbindning.
Bara tvinna ihop dem rekomenderas endast som NÖDLÖSNING. För övrigt finns ett par proffsigare alternativ. 1. Antingen löda ihop kaböarna o sedan isolera varje skarv för sig (ett par cm. krympslang *träs på ena delen före lödning*) 2. "krympkabelskor" som klämmes o sedan värms för att få en vätsketät förbindning.
lr det bästa och lättaste! köp "sockerbitar" och tryck in kabeländarna i den och skruva åt..
aja, trådskaparen har ialf lite att välja mellan nu
tackar grabbar
Killen som hade den innan hade gjort nån konstig lösning med olika färger på kablarna och grejer så det blir nog att köpa en ny härva, tyvär. Kostnad 300 kr Men jag kan posta en bild på hur det ser ut nu, så kanske jag kan få en beskriving av någon kunnig hur kablarna ska kopplas. återigen tack