3671
Sök

Helvetes Däck:(:p

111 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Happ, nu när man var ute på en lite kvälls tur för att man var uttråkad råkade man utför punka..... Surt var ordet. Hörde nått litet knall ljud i bakgrunden men la inte någon speciell uppmärksamhet på det då jag trodde att dte var något i musik( spelade relativt högt då:D) Men efter ett tag gick bilen sämre o det började låta konstigt.

När jag rullade ned i garaget kände jag sen att bilen gick jävligt snett, vänster bak rullade på bara fälgen iprincip:(. Verkar dock inte som om det blev någon skada i fälgen. Men åkte bort till närmaste Statoil för att se hur illa det var med däcket. Det är ungefär 4 stycken hål i knappnålshuvs storlek.

Min fråga lyder:

Hur ska jag göra? 1.Ska jag låta en däckverkstad laga däcket? 2. Jag har redan funderat på att köpa nya däck/fälgar så man kanske ska slå på stort? Kommer ett lagat däck hålla för inspirerad bankörning?

Åhhh 1 vecka innan Mantorp Park också:P...... jobbigt:rolleyes:
Senast redigerat av Carlsberg (9 september 2007)

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

Lastbilschaufför
265 Inlägg
9 september 2007
Fixa två bättre beg från en däckverkstad, tror inte att det skulle hålla annars med reperation. Kan ju jävlas med pys punka efteråt..

Ps. du har bara punktering, min startar inte sad

111 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Mjaa begagnade däck.... Är lite småsugen på att köpa R-däck men det är en rätt så stor utgift:(. Annars kanske man skulle ta o köpa 16 tummare med Gatdäck av sportigare varianten....

Behöver verkligen någon lösning tills nästa helg iaf...

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."

Lastbilschaufför
265 Inlägg
9 september 2007
Sliter ju som faan om man ska köra på bana, därför tänkte jag att du kunde kränga över ett par beg så länge sen fräscha sulor wink

111 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Mjoo... Kanske får skaffa lite bättre prylar under vintern om bilen ska stå i dvala....

Sök