3413
Sök

Solfilm eller Solarplexus?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
4 maj 2008
Solfilm är iaf det jag valt alla gånger, mest för att jag hört så dålig kritik om solarplexus. Och har man någon billig hink är det ju inte svårt att tona själv.

466 Inlägg
22 december 2010
solarplexus är ju skit bra.... ac har väl nästan alla nu för tiden.. dom som inte har ac har väl K D ?
skämt o sido ... hade solarplexus på min v40 . helt klart nöjd. körde en stroker 12 i den inget vibrerande

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 december 2010
Haft solarplexi på två-tre bilar, bla nu i forden. Tycker det är kanon när man kan ta bort det när man känner för det, tex när det är lite jävligt när det är mörkt, man ska backa och man inte ids skrapa backspeglarna smile

Däremot kan det bli imma mellan rutan och plexit, samt kan det vibrera och skramla vid felaktig montering.

Blir nog inget mer plexi för min del, nu när tex biltema har solfilm som lätt kan tas bort och återanvändas.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

466 Inlägg
23 december 2010
ja biltemas är smidig också... tänkte kan man inte tona själv och man ska lämna in den hos någon firma så kostar det ganska mkt stålar.... typ 3-5000kr jag själv tycker att det inte är värt det så det är bra med biltemas o solarplexus ......    god jul alla

Osponsrad
1 631 Inlägg
23 december 2010
Solfilm alla ggr. Dämpar lite i ljudnivån oxå. Tycker jag iallfall. Kan ju va inbillning. Plus att det är inte så Jäv*a svårt att tona sj.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

466 Inlägg
23 december 2010
heheheh ja jag måste vara fött med otur.. jag har inte lyckas om jag lyckas så blir det dam eller väck eller någon bubbla...... nja jag ger mig inte på det helst heheheheh

666 Inlägg
23 december 2010
har solarplexus på saaben, inte upplevt ngt skrammel men det blir mörkt inne i bilen och inte speciellt mörkt när man tittar in...
tar du en 75% riktigtoning kommer den upplevas ljus och fin inne i bilen medans den ser mörk ut på utsidan precis så man vill ha det, det finns solfilmer man kan plocka av med, så det finns nog inget bra argument för att köra på solarplexus...

2 982 Inlägg
23 december 2010
solfilm alla dagar.

2 982 Inlägg
24 december 2010
solarplexus är för bilar som heter fiat uno & renault 19 , renault megane.. pegga mi16.. ja bilar i det segmentet.
du vill ju liksom inte köpa toning som är värd halva bilens kostnad..

men men det finns ju en anledning till varför det finns eftermaknads hjulsidor och solarplexus...

939 Inlägg
10 juli 2011
Lyfter nu den här gamla tråden någon som vet hur mör Solar plexusen är ? 75 90 60?

93 Inlägg
10 juli 2011
Hur mör??

jag rekommenderar solfilm iaf, återmonteringsbar utan klister.

Nightmare89 skrev:
Lyfter nu den här gamla tråden någon som vet hur mör Solar plexusen är ? 75 90 60?

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

939 Inlägg
10 juli 2011
ha ha ska vara mörk såklart.

E ju så att jag har plexin nu men ska fixa film men skulle vilja ha att den släpper igenom samma ljus går det ens?

193 Inlägg
10 juli 2011
Har solarplexus i VR6an och solfilm i BMWn Säger solfilm alla gånger!

37 Inlägg
10 juli 2011
solarplexus skramlar bara

Art Director
8 Inlägg
11 september 2012
Solarplexus suger banan! Sämsta skit jag varit med om, clipsen som skall hålla fast skiten lossnar i ett och superlim var ett måste till slut.

Varning..köp ej denna smörja för guds skull!

Mr nice guy

Forummoderator
26 339 Inlägg
11 september 2012
Lustigt..var monterat solarplexius i V70:in när jag köpte den, och under den tiden - över ett år -  jag körde runt med det monterat så varken skramlade det eller lossnade några clips..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök