3115
Sök

Nytaget körkort...gjort lite tabbar

39 Inlägg
9 september 2007
Karatekid måste driva med oss. Man kan inte va så korkad attman tror man kan torska körkortet när man ligger i fel fil eller "gasar" på för snabbt men inte överskrider hastighetsgränsen...När dessutom det inte syns till en Polis eller blivit stoppad.

881 Inlägg
9 september 2007
Probelime skrev:
Karatekid måste driva med oss. Man kan inte va så korkad attman tror man kan torska körkortet när man ligger i fel fil eller "gasar" på för snabbt men inte överskrider hastighetsgränsen...När dessutom det inte syns till en Polis eller blivit stoppad.

Kan visst vara olagligt att gasa för fort upp till hastighetsbegränsningen, man kan bli ett störande moment i trafiken, och så vitt jag vet så är det straffbart?

Däremot det här med polisen, fanns det ingen polis där så är ju ingen skada skedd, men om nu det skulle vara så att nån skulle filmat alla hans tabbar i trafiken och skickat in det till polisen så skulle nog risken finnas att han skulle bli av med körkortet. Men chansen att det skulle inträffa är ju minimal tongue

39 Inlägg
9 september 2007
PlumCrazy skrev:
Probelime skrev:

Kan visst vara olagligt att gasa för fort upp till hastighetsbegränsningen, man kan bli ett störande moment i trafiken, och så vitt jag vet så är det straffbart?
tongue

Hahahahahahaha!

Smålänning
7 883 Inlägg
9 september 2007
Man är ju inte mer än människa.

Alla härinne har gjort misstag första tiden dom haft körkort, inkl. mig själv...

Man vänjer sig efter ett tag. Passa dig för rödljuskörningar i fortsättningen bara så blir allt bra smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 september 2007
Probelime skrev:
PlumCrazy skrev:
tongue

Hahahahahahaha!

Det är faktiskt straffbart.

Tänker du till lite så kan det tas som vårdlöshet i trafik. Och det är inte roligt.

Men visst, vem gasar inte till lite ibland? Jag tar i lite mer än nödvändigt ibland, men jag aktar mig lite för vart jag gör det.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

457 Inlägg
10 september 2007
Är det Riktigt griniga kostymnissar i blåvitt åker du på en röding eller nåt för tutan men helt klart ingen fara wink Rödljuset är bara att förklara dig (om du skulle blivit stannad). Var självsäker men inte kaxig. Det är bäst, i alla fall vad jag har fått erfara ;D

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

457 Inlägg
10 september 2007
daim skrev:
du kan räkna med indraget körkort och upp till 6 månader i finkan.. MINST.

Vad säger killen då? Vadå 6 månader. Det är inte dråp. Verkar det var fel på signalljusen eller att du får stå orimligt länge har du Rätt att köra i princip. Kanske böter.

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

8 883 Inlägg
10 september 2007
Mest troliga med trafikljusen är att det var grönt för vänstersväng för de mötande.

Fotograf på tierpidag.se

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
10 september 2007
Sannefjord skrev:
daim skrev:
du kan räkna med indraget körkort och upp till 6 månader i finkan.. MINST.

Vad säger killen då? Vadå 6 månader. Det är inte dråp. Verkar det var fel på signalljusen eller att du får stå orimligt länge har du Rätt att köra i princip. Kanske böter.

Det är kul det där med ironi på Internet wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

167 Inlägg
10 september 2007
Min kompis pappa råkade ut för en rödljuskörare. Körde mot rött i ca 70km/h rakt in i sidan på pappans Audi A6 som hade grönt. Hans ursäkt var "Det kom ju ingen...".

Sleeper
3 084 Inlägg
10 september 2007
måste bara berätta att jag höll på krocka 2ggr på samma dag förra veckan O,o jag har precis flyttat från ö-vik (störst går först) till härnösand och här använder de visst något som kallas högerregel?!? O,o det var tamefan nära båda gångerna att det höll på smälla hehe. Det konstiga är att under de 1,5åren jag haft B kort så har jag aldrig ens varit i närheten av en olycka etc tidigare har fan inte ens missat en stoppskylt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

39 Inlägg
10 september 2007
John87 skrev:
Probelime skrev:
PlumCrazy skrev:
tongue

Hahahahahahaha!

Tänker du till lite så kan det tas som vårdlöshet i trafik. Och det är inte roligt.

Men visst, vem gasar inte till lite ibland? Jag tar i lite mer än nödvändigt ibland, men jag aktar mig lite för vart jag gör det.

Knappast. Såklart om du gasar upp i ändan på någon, men generellt sett så är acc inte straffbart eller vårdslösthet.

Smålänning
7 883 Inlägg
10 september 2007
John87 skrev:
Probelime skrev:
PlumCrazy skrev:
tongue

Hahahahahahaha!

Sen när blev eco-driving straffbart wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2007
alla gör tabbar ibland!.. känn lugnet bara smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
11 september 2007
vafan, sluta va så nojig.

Ha bara redig koll bak sen är det bara att gasa!

Haft mitt sen maj wink

Peder DailyFresh

41 Inlägg
11 september 2007
Herrejävlar big_smile
Fan du e lika nojjig som en snubbe på crack big_smile

Nej men seriöst ta d lungt bara stressa inte upp dig själv.
Köra i centrala gbg med nytt körkort är nog jobbigt för alla tror jag.
Jag hatar fortfarande köra i stan med min privata personbil.
Sen har jag kört tung lastbil mitt i city big_smile (DHL) men finner faktiskt det mer tryggt
än att köra min privata iallafall vid fickparkering big_smile

Med lastbilen sätter man bara på varningsblinkers och går ut dom där bak får vänta.

Ta d lungt bara
Bränn lite gummi på avenyn sen åk hem, kommer kännas bra big_smile

Lycka till och kör försiktigt nu.

GOES wild
325 Inlägg
11 september 2007
Fyfan vilka omogna människor det finns i trafiken. Och sådana möter man dagligen. Precis NADA koll på tillvaron. Skrämmande...

Vill poängtera en sak - som vissa tydligen inte fortfarande har fattat: Om man kör emot en stopp plikt eller emot rött i en trafikljus korsning - rycker kortet DIREKT!

Att åka runt och använda ljudsignal (tutan på Svenska) kan du åka på böter för. Skall ENDAST användas vid nödsituation (som någon föregående läsare skrev). Sen är det ju skillnad på att "tuta till" och att "hänga på tutan i centrum".

Märks ju hur mycket man har mognat efter två år i trafiken iaf!

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
sprstr skrev:
Fyfan vilka omogna människor det finns i trafiken. Och sådana möter man dagligen. Precis NADA koll på tillvaron. Skrämmande...

Vill poängtera en sak - som vissa tydligen inte fortfarande har fattat: Om man kör emot en stopp plikt eller emot rött i en trafikljus korsning - rycker kortet DIREKT!

Att åka runt och använda ljudsignal (tutan på Svenska) kan du åka på böter för. Skall ENDAST användas vid nödsituation (som någon föregående läsare skrev). Sen är det ju skillnad på att "tuta till" och att "hänga på tutan i centrum".

Märks ju hur mycket man har mognat efter två år i trafiken iaf!

/Jmy

och här hade vi en som kör helt och hållet lagligt 24 timmar om dygnet då roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

GOES wild
325 Inlägg
11 september 2007
Konsten att missa hela budskapet... Grattis! (;

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids

Maskinförare
1 163 Inlägg
11 september 2007
Mig veteligen så får man använda ljudsignal om man anser det vara nödvändigt (För att en olycka inte ska ske) men man får t.ex inte använda den när man ska hälsa på nån.. men många gör fel, även jag och även DU.. men nu börjar det mer blir åt pajkastnings hållet.. så jag ger mig nu.

Mvh Fredrik

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sök