Jag tänkte starta en liten projekt tråd här men får se hur mycket jag uppdaterarn har redan en tråd på
http://www.toyotaklubben.se/ gå in och kolla där ibland... Men jag ska börja från början när jag köpte bilen lite kassa bilder men men.. Har även en film med vet inte vart jag kan upploada den..
Bilen hämtades i janurai snöigt som fan fick låna 2 däck på en däckfrima så jag kunde köra hem bilendet var lite lurigt att köra högerstyrdt i snö yra men jag kom hem hel skillnad och tog in den i mitt varma garage
Leta efter en ny huv men hitta ingen snabbt men nu har jag en men har inte kommit än.
satt en stor varvräknare i bilen men den slängde jag ut dirket det är den som hänger där:)
Bytte till Apexi power intake filter dirket satt Apexi insats filter i orginal
Ingen intercooler som satt där ifronten orginal
Lite delar som följde med bilen som ska i iår resten av grejern...
Sedan hjälpte en kompis mig med tryckrör han hade tigsvets så han fick tigga men jag prova lite med kanse kommer skaffa en i framtiden
Så såg det ut sen med nya intercoolern
Tryckrören 3"
Bilen var även utrustad med TRD broms ok och Tein Flex coilovers mycket bra grejer:)
betällde grejer från japan som kom lite senare in på våren HKS avgas rostfritt och HKS fronpipe titan 3" TRD stag övermotorn som man ser på motor bilder lika så HKS SSQV följde med
inv bild inte så mycket gjort här bara bytt strerio har även kvar 180km/h mätarn
montera sedan en TRD 320km/h
hade varit ute och kört lite:)
mätarna som kom senare Greddy ladda och oljetemp med minne i oljetempen och varning ser även sterion 7" dvd spelare det satt i ett rockford system i bilen men jag bytte framhögtalran ifram pga att rockforden hade kastat in handuken så det blev magant 6,5 tumare mycket bättre:P
Efter några reper hemma så började kopplinge slira:( orignal Jspec kopplinge orka inte mer när jag hade bytt filter avgas och intercooler så det blöev ju till att fixa en koppling lite snabbt innan elmia börja jag fick tag av Horsepowerfreaks som hade en ACT 6puckad specad till 900hk++ på driven
inga fel den tog jag fick riva ner lådan och sedan bytte tryck platta och lamell sen i bilen igen och det blev mycket bra men otroligt svårt kört pga att den var extremt hård men man vänjde sig vid den:).. Har tyvärr ingen bild på den..
Sen kom elmia färden ner
Orkar inte lägga upp alla bilder där ifårn:P
Sen åkte vi hemmåt och då träffa vi en gas glad Golf R32a du aknse hänger här på garaget?
jag bara film på det.. men kompisen S2 som drar lite bild på
han tyckte det var snygg styling med papp tallrikar för inga andra hde det i fronten:D
Sen några månder efter elmia så var det en liten träff i tribro så jag drog dit för att titta lite.. Mycket biler där i tibro trodde jag inte men men där ser man Tack till Draminbil.nu som tog kortet
Moholmsstrippen kom sedan måste prova supran på strippen och se vad den gör
Det blev en tid på 13,1 slutfart 180km/h med gatdäck (nankang 255/40/17) var inte nöjd med den tiden men men vad gör man när det spinner hela tiden:P
Sedan kom garagträffen i karlstad som jag och några kompisar åkte på jag lekte av mig lite med supran filmer från träffen har jag sett här på garaget... Tackar till er
efter alla dom grejern så var jag i karlskoga för jag hörde att det skulle finnas riktiga vassa bilar så jag dorg dit och körde lite rejs gik bättre än förväntat trodde jag skulle få stryck direkt men det gick skapligt hade även skaffat mig ett par M/T däck då så fästet hade jag då:)
Sen om mohlmstrippen igen nu ska tider kapas med slicksen det gjorde jag med 12,45 181km/h som slut fart blev mycket nöjdare trodde jag skulle få en 12,7s tid så det gick bättre:) Hade även startat ett företag med som heter JC-performance det är inriktat på japanska bilar endast adressen dit är
http://www.jc-performance.se/ kolla in dit gärna här kommer lite bilder på bilen efter moholmsstrippen
Nu står supran ner skruvad för mer effekt än förra året och större turbo bilder på det kommer komma:cool: