2649
Sök

hur viktigt är de me dämpning i öppen låda?

Rörkrökare
575 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
ja som rubriken följer är de lika viktigt som i sluten?

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

155 Inlägg
11 november 2007
I en portade låda så ska du klä alla sidor förutom den där basen sitter.. Jag har hört att ca 2/3 av lådan ska vara full med "ull".
Sedan beror det nog oxå lite på vilken bas det är. En bra sak att tänka på är att inte göra alla sidor raka..
Den sidan som är mitt emot den sidan där basen sitter skall helst vara lite vilnkad för att få ljudet att studsa runt mer vilket minskar "klonk" ljud.

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ

6 851 Inlägg
11 november 2007
När det gäller slutna lådor så är det väldigt personligt hur mycke ull man ska ha i.
Olika mycke ull i slutna lådor ger olika karaktär på en bas..

48 Inlägg
13 november 2007
TT-Avant skrev:
När det gäller slutna lådor så är det väldigt personligt hur mycke ull man ska ha i.
Olika mycke ull i slutna lådor ger olika karaktär på en bas..

hur förändras basen? e de djup å snärt då eller?

399 Inlägg
13 november 2007
När jag rådfrågade killarna på soundpressure ang låda till DD basarna jag ska köpa så dom att man inte skulle ha dämpull för det hindrade liuften från att röra sitt fritt vilket var grymt viktigt...

324 Inlägg
13 november 2007
Maildaemon skrev:
När jag rådfrågade killarna på soundpressure ang låda till DD basarna jag ska köpa så dom att man inte skulle ha dämpull för det hindrade liuften från att röra sitt fritt vilket var grymt viktigt...

Precis så är det..  Det låter mkt bättre. Ja körde utan först lät väldigt ihåligt men efter så låter det lite mjukare kan man säga..

Eh? Jaha! Okej!

med lem
1 925 Inlägg
15 november 2007
sånt skräp bara minskar db tongue haha...tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök